کد خبر: ۱۸۱۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۶

آماده‌سازي چهار ضريح جديد عتبات عاليات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن پلارک در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ضریح جدید حرم های مطهر امامین عسگریین (ع)، حضرت مسلم (ع)، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران حضرت سیدالشهدا (ع) در ایران در حال ساخت است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه عملیات ساخت این ضریح ها تا پایان نیمه نخست سال آینده به اتمام می رسد گفت:ازجمله این ضریح ها، ضریح جدید امامین عسگریین (ع) است که مراحل پایانی خود را طی می کند و حدود پنج تا شش ماه کار دارد.


پلارک ادامه داد: عملیات ساخت ضریح جدید حضرت مسلم (ع) ابتدای سال آینده و عملیات ساخت ضریح جدید حرم های مطهر حبیب ابن مظاهر (ع) و ابراهیم مجاب نیز تا ابتدای تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: با توجه به مراحل پایانی ساخت ضریح های یاد شده، تمرکز ستاد بازسازی عتیات عالیات در سال آینده بر روی توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) تحت عنوان صحن حضرت زهرا (س) خواهد بود.


وی گفت: زمانبندی صورت گرفته برای توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، پنج ساله است اما سعی داریم عملیات توسعه این صحن طی مدت چهار سال به اتمام برسد.


پلارک افزود: در یکسال و نیم گذشته از آغاز عملیات توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: تامین اعتبار پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات از محل کمک ها و نذورات مردمی است که بر اساس نوع پروژه، هر استانی مامور جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی می شود.


به گفته پلارک بر همین اساس ۷۰ درصد تامین اعتبار پروژه توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گذاشته شده است.


وی افزود: البته مردم می توانند کمک ها و نذورات خود را برای بازسازی حرم های مطهر اهل بیت (ع) در عتبات عالیات عراق، به شماره حساب ۱۱۰ بانک های ملی و صادرات به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
یک هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
سلام ، این عزیزان که مثل ما مردم نیستند ، برای تجملات و
تنوع ، مدل به مدل ضریح عوض کنند . مگر ضریح های قبلیشان
کجا رفته و چه شده ؟؟؟؟؟؟
اگر می خواهید پیامبر بزرگ و ائمه اطهار (ع) ، از ما راضی بشوند ، دستی بگیرید و به کارهای خیر و کمک و خدمت به مردم ، مشغول شوید و دست از این تظاهرها بردارید .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
در كشوري كه برف روي چادر زلزله زدگانش زشت جلوه مي كند ، خشت وگل هاي خرابه هاي زلزله خراسان مورد تمسخر رسانه هاي عربي قرار مي گيرد ، فروش كليه براي امرار معاش و دادن مهريه ناشي از نساختن روزگار با زندگي عادي مي شود و يا اثاث مستاجر ريخته شدن به خيابان و عبور رهگذران از كنار آن چشم نمي نوازد و و و ، انجام چنين كارهايي با هزينه هاي مطمئنا بسيار سنگين جاي تامل دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
به جای این همه تضاهرها نذورات برای ساخت خانه و مدرسه در شهرهای دور کشور هزینه کنید خوزستان هنوز جنگ زده است
من دنبال وام میگردم که خانه ای بخرم وام نمی دهند شماها این نذورات را به بانکها بدهید تا بانکها بصورت وام کم بهره به مردم کم در آمد بدهند تا لااقل خدا راضی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
کعبه و بت خانه بهانه است مقصود توی تو
همچنین سعدی گوید که:
عبادت جز خدمت به خلق نیست به سجاده و تسبیح و دلق نیست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
چرا پولی که می تواند برای بهبود وضع مردم کشور ما هزینه شود به سایر کشور ها می رود بخ بهانه ی عتبات عالیات؟
کدام امام راضی ست که ضریح طلا داشته باشد اما مردم گرسنه باشند...
فروغ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
والله بالله ائمه بزرگوارتر از این حرفها هستند . انها به این اهن پاره ها هیچ احتیاجی ندارند. این پول ها را صرف کودکان سرطانی کنید و لبخند رضایت این کودکان بی پناه را ببینید ,تا لطف خدا شامل حال شما شود .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین