کد خبر: ۱۸۱۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

قاتل نامرئی در زنجان باز قربانی گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان خدابنده روز گذشته در پی مطلع شدن از یک مورد گاز گرفتگی در خیابان "شهرداری " این شهرستان، بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل مشاهده کردند اعضای یک خانواده سه نفر همگی دچار مسدومیت ناشی از گاز گرفتگی شده و جانشان را از دست داده اند .

اجساد این قربانیان به نام های " ن – ت " ۳۵ ساله ، " خ – خ " ۳۲ ساله و پسر خانواده به نام " ر- ت " ۱۰ ساله جهت اعلام نظر کارشناسی به پزشکی قانونی منتقل شدند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در این خصوص با اشاره به اینکه همه ساله با آغاز فصل سرما؛ شماری از هموطنان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی بسیار ساده در مصرف گاز، دچار مسمومیت با گاز کشنده منوکسید کربن شده و جان خود را از دست می دهند گفت: رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف؛ ۲ گام مهم در استفاده صحیح از گاز طبیعی است.

نادر رابطی با بیان اینکه اگر این نعمت الهی به صورت بهینه استفاده و نکات ایمنی جدی تلقی شود؛ کمتر شاهد حوادث ناگوار ناشی از مسمومیت با گاز طبیعی خواهیم بود؛ از مشترکین محترم خواست حتماً توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه؛ همشهریان؛ قبل از خرید وسایل گاز سوز؛ از استاندارد بودن وسیله مطمئن شده و از اجاق های خوراک پزی برای تامین گرمایش محل سکونت خود استفاده نکنند؛ اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گاز سوز؛ از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در ادامه توصیه های خود؛ بر توجه و دقت کامل به هنگام نصب وسایل گاز سوز تاکید و اطمینان از باز بودن مسیر لوله بخاری با استفاده از روش آویزان کردن وزنه و بررسی کلاهک ها به هنگام وزرش باد را از دیگر نکات مهم مورد توجه؛ عنوان کرد.

رابطی در مورد اتصال وسایل گاز سوز به سیستم لوله کشی نیز، استفاده از شیلنگ های لاستیکی معمولی را خطرناک و غیر مجاز معرفی کرد و گفت: برای این منظور باید از شیلنگ های مخصوص گاز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای محکم کردن شیلنگ به شیر گاز؛ همواره از بست فلزی مناسب استفاده کنید؛ افزود: هر شیر مصرف فقط باید به یک وسیله گاز سوز وصل شود؛ همانطور که هر وسیله باید دودکش مجزایی داشته باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: چنانچه بعضی از شیرهای گاز به وسیله گاز سوزی متصل نیست و مورد استفاده قرار نمی گیرد، باید آنرا با درپوش مسدود کنیم تا چنانچه اگر شیر مصرف باز شد، گاز از لوله خارج نشده و حادثه به بار نیاورد.

رابطی همچنین بر استفاده از بست فلزی مناسب برای محکم کردن شیلنگ گاز به جای پیچاندن سیم یا هر چیز دیگر به جای بست تاکید کرد و با بیان اینکه عدم رعایت این نکته ساده اما مهم تا کنون منجر به فاجعه های متعددی برای مصرف کنندگان گاز طبیعی شده است؛ گفت: پس از این اقدام؛ استفاده از کف صابون مناسب ترین روش برای تشخیص نشتی گاز است، و برای این کار هرگز از شعله استفاده نکنید.

وی از مشترکین خواست، هیچ وقت لباسهای خود را روی بخاری خشک نکرده و از قرار دادن اشیاء و البسه قابل اشتعال در مجاورت بخاری و وسایل گاز سوز خود داری کنند.

رابطی گفت: همیشه باید مراقب باشید مشعل های گاز و ضمائم آن کاملا تمیز بوده و در صورت استشمام بوی گاز، ضمن بستن شیر اصلی گاز، برق را در صورتی که کنتور؛ خارج از محیط آلوده به گاز است قطع کرده، درب و پنجره ها را باز و با تکان دادن حوله مرطوب، جریان هوا را تسریع نمایید.

به گزارش مهر،رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: ارائه اطلاعاتی جامع و کامل از استفاده صحیح و ایمن گاز طبیعی در برنامه اطلاع رسانی این شرکت قرار داشته و مشترکین محترم؛ منتظر توصیه های بعدی ما بوده و با دقت نظر خود؛ شرکت گاز استان زنجان را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین