کد خبر: ۱۸۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
وکیل مشاور رئیس جمهور؛

جوانفکر باید ۴ روز دیگر تحت درمان باشد/ هنوز با آزادی مشروط موافقت نشده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قهرمان شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قبل از اینکه علی اکبر جوانفکر به مرخصی بیاید درخواست آزادی مشروط وی را به زندان دادیم که رسیدگی به درخواست آزادی با مرخصی وی تقارن پیدا کرد. براساس قانون فردی که نیمی از محکومیت خود را گذرانده بادشد و شاکی خصوصی ندارد می‌تواند درخواست آزادی مشروط کند که رفتار او در زندان در پذیرش این درخواست تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: علی اکبرجوانفکر نیز با توجه به اینکه نیمی از محکومیت خود را گذرانده و شاکی خصوصی ندارد این درخواست را مطرح کرده که به آن به صورت سیستماتیک در زندان رسیدگی می‌شود و امیدواریم قبل از پایان مدت مرخصی با این درخواست موافقت شود. البته تا کنون جوابی به بنده و یا موکلم داده نشده است.

این وکیل دادگستری آخرین وضعیت درمان موکلش نیز گفت: هنوز کسالت جوانفکر برطرف نشده است و پزشک معالج وی اعلام کرده نیاز است ۴ تا ۵ روز دیگر در بیمارستان بستری باشد که این درخواست را به زندان ارایه خواهیم کرد تا موکلم به طور کامل درمان شود. همان طور که اعلام کردم امیدوارم قبل از پایان دوره مرخصی با این درخواست موافقت شود.

علی اکبر جوانفکر که از سوی دادگاه کیفری استان تهران و هم چنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دو فقره حبس تعزیری محکوم شده بود، شامگاه چهارشنبه پنجم مهر برای اجرای حکم محکومیت خود به زندان معرفی شد.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور ۲۹ آذر ماه به مرخصی آمد. خبرگزاری دولت پس از آزادی جوانفکر در خبری عنوان کرد: سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران روز چهارشنبه و به مدت ۴ روز به مرخصی آمد و بلافاصله برای درمان در بیمارستان آتیه تهران بستری شد و هم اکنون تحت نظر پزشکان داخلی، قلب و ارتوپدی قراردارد و آزمایشاتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

همچنین پزشک معالج جوانفکر درباره وضعیت درمانی و اقدام های پزشکی صورت گرفته گفت: با توجه به نتایج آزمایش های به عمل آمده، وی نیازمند مشاوره قلب و مغز و اعصاب است تا در صورت نیاز اقدام های درمانی لازم صورت گیرد.

پس از مرخصی ۴ روزه جوانفکر از زندان اوین و بستری شدن او در بیمارستان آتیه تهران برخی مقامات دولتی از جمله رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، علی ذبیحی، قائم مقام وزیر نیرو، مرتضی تمدن، استاندار تهران، سعید مرتضوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پروین احمدی نژاد، عضو شورای شهر تهران و خواهر رئیس جمهور، معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد و تعدادی از کارمندان ایرنا و روزنامه ایران از وی عیادت کردند.
در صورتی که با درخواست عفو مشروط و یا پزشک معالج جوانفکر موافقت نشود، مشاور رئیس جمهور امشب با پایان یافتن دوره مرخصی اش باید به زندان بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین