کد خبر: ۱۸۱۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶
ماجرای جدایی شمیرانات و تاثیر آن بر قیمت به روایت مشاوران املاک

اعیان‌نشین تهران جزیره می‌شود؟+جدول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدیس فرقانی: عده‌ای از بنگاهداران مسکن در منطقه یک تهران در واکنش به تصمیم مجمع نمایندگان مجلس مبنی بر جدایی شمیرانات از تهران تاکید کردند که احتمال دارد رویدادهای ناخوشایندی برای بازار معاملات مسکن این منطقه اتفاق بیفتد. 

چراکه اغلب دلالان در بازار مسکن براین باورند که در حال حاضر منطقه یک تهران به دلیل برخورداری از درجه بالای کیفیت برای سکونت ارقام فروش و اجاره املاک در بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است و با جدایی از تهران به عنوان یک منطقه مستقل از پایتخت ممکن است تفاضل قیمت مسکن در شمیرانات در مقایسه با املاک دیگر در مناطق مختلف تهران به بیشترین میزان خود برسد. 

البته در این بین عده دیگری از مشاوران املاک معتقد هستند که جدایی شمیرانات از تهران هیچ تاثیر منفی چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ میزان متقاضی نخواهد گذاشت مگر اینکه دور تا دور «منطقه یک» حصار کشیده شود! 

منطقه یک جزیره ثروتمندان
منطقه یک تهران نسبت به دیگر مناطق همیشه از بالاترین قیمت پیشنهادی فروش و همچنین اجاره بهره‌مند بوده و هست اما اگر جدایی شمیران از تهران عملی شود به نظر می‌رسد که قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسکن منطقه یک بیش از اینها افزایش خواهد یافت. 

بنگاهداری در خیابان محمودیه با افزودن به این مطلب عنوان کرد: اگر افزایش قیمت با اجرای این قانون در منطقه یک صورت بگیرد به طور یقین قدرت خرید کاهش پیدا خواهد کرد و اکثر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به این منطقه رومی‌آورند به همین خاطر متقاضیان اعیان نشین تنها برای سکونت، این منطقه را انتخاب خواهند کرد و این پیش بینی اگر صحیح باشد می‌توان گفت که شمیرانات همچون جزیره دیده خواهد شد! 

تافته جدا بافته صفت منطقه شمیران
از سوی دیگر یکی از فعالان بازار مسکن فرمانیه به عنوان پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن شمیرانات بعد از جدایی از تهران گفت: اکنون بازار مسکن منطقه شمیرانات هم از لحاظ قیمت‌های پیشنهادی و هم از بابت متقاضیان خاص است. 

وی در ادامه تصریح کرد: باور داریم که جدایی شمیران از تهران در بازار مسکن منطقه یک به نوسان قیمت منجر خواهد شد. 

دیوار یا حصارکشی به دور شمیران
یکی از فعالان بازار مسکن در زعفرانیه به این مساله اشاره کرد: اگر جدایی شمیران از تهران به صورتی باشد که دور تا دور شمیران حصار یا دیوار کشیده شود و در این حد جدایی جدی باشد، احتمال دارد بازار معاملات مسکن این منطقه تحت تاثیر قرار بگیرد در غیر این صورت بعید به نظر می‌رسد که قیمت‌های پیشنهادی فروش یا اجاره املاک در منطقه یک به دلیل جدایی دچار نوسان به هر سمتی شود!

{$old_album_181969}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
آزی
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
ئه از این پس بخوام برم خونه مامانم میگم دارم میرم جزیره مامانم :))
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین