کد خبر: ۱۸۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷

آنچه آقای احمدی‌نژاد به مردم نگفت ...

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس اقتصادی - آقای احمدی‌نژاد در گزارش خود به مردم که از شبکه یک رسانه ملی پخش شد، دربارۀ مرحله دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: «هدفمند کردن یارانه‌ها یک قانون است که باید اجرا شود، ولی وقتی که یک قانون که در مورد آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم دائم عوض شود، انجام کار دچار مشکل می‌شود و نمی‌توان مدیریت کرد.» 

به گزارش آفتاب،قطعاً آقای احمدی‌نژاد درست گفتند که «هدفمند کردن یارانه‌ها یک قانون است» ولی انتظار بود که ابتدا چگونگی اجرای مرحله اول این قانون را به مردم گزارش می‌دادند و بعد از مخالفت مجلس با اجرای مرحله دوم آن انتقاد می‌کردند. در این راستا شایسته بود: 

١ ـ آقای احمدی‌نژاد برای مردم فهیم ایران بازگویی می‌کردند که طبق ماده ٧ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، فقط مجاز بودند وجوه حاصل از اجرای این قانون را که از طریق افزایش قیمت‌ها و حذف تدریجی یارانه‌ها دریافت می‌کردند، حداکثر تا ٥٠ درصد به صورت نقدی و غیر نقدی آن هم با لحاظ درآمد خانوار بین آنها توزیع کنند. 

٢ ـ لازم بود آقای احمدی‌نژاد به مردم توضیح می‌دادند اولاً: چرا یارانه‌ها را برخلاف صراحت و اهداف قانون به نسبت درآمد خانوار، بین آنها توزیع نکردند؟ و به افراد پردرآمد همان مقدار یارانه دادند که به اقشار کم‌درآمد یارانه پرداخت کردند، در حالی که عدالت و قانون حکم می‌کرد که افراد کم‌درآمد، بیشتر از یارانه‌ها برخوردار می‌شدند. ثانیاً: چرا برخلاف بند ٤٦ قانون بودجه سال ١٣٩٠ که اختصاص هرگونه وجهی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت‌ها ممنوع بود، از منابع بانک مرکزی، فروش مستقیم نفت خام، بودجه عمومی و ... به طور غیر قانونی برای توزیع یارانه‌ استفاده کرده‌اند؟ 

٣ ـ در مورد اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، آقای احمدی‌نژاد باید صادقانه به مردم می‌گفتند که با همه فشارهای ناشی از افزایش قیمت سوخت، آب و برق و نان مردم، دولت موفق شد، حداکثر ٢٤٥ هزار میلیارد ریال درآمد تا ابتدای سال جاری کسب کند، ولی برخلاف قانون، ٥٠٦ هزار میلیارد ریال به طور مساوی و غیر عادلانه بین همۀ خانوارهای کم‌درآمد، پردرآمد و حتی مقیم خارج از کشور توزیع نمایند. 

٤ ـ آقای احمدی‌نژاد که در گزارش خود از اجلاس غیر متعهدها، مدیریت حاکم بر دنیا، نظم موجود جهانی، حکومت عدالت تا کاهش رشد تورم و بازگشت بازار به شرایط قبلی و هم‌چنین از دولت خود به عنوان پاک‌ترین دولت در تاریخ کشور صحبت‌ها کردند و از عدم موافقت مجلس با اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انتقاد فرمودند، نگفتند که در مرحله اول و تا آغاز سال جاری آنچه به عنوان یارانه بین خانوارها توزیع شد فقط ٩/٤٧ درصد از محل افزایش قیمت انرژی و کالاها و خدمات بوده و بقیه مبالغ توزیع شده برخلاف قانون، به ترتیب: 

یک ـ ٧/٢٢ درصد از بودجه عمومی
دو ـ ٦/١٧ درصد از محل منابع بانک مرکزی
سه ـ ١١ درصد از فروش مستقیم نفت خام و میعانات گازی
چهارـ ٨/٠ درصد هم از سایر منابع برداشت نموده‌اند. 

٥ ـ جناب آقای احمدی‌نژاد که در بخشی از سخنان خود فرمودند «ما همواره درصدد بودیم که از عالمانه‌ترین روش در اجرای این قانون استفاده کنیم» حالا باید از افکار عمومی و مردم فهیم ایران سؤال کرد که: 

یک ـ آیا در برابر ٢٤٥ هزار میلیارد ریال دریافتی از محل حذف تدریجی یارانه‌ها، توزیع ٥٠٦ هزار میلیارد ریال یارانه مجدد یعنی ٢٦١ هزار میلیارد ریال بیش از آنچه یارانه کاهش یافته، بیشتر یارانه توزیع شود تا چه حد روش عالمانه‌ای است؟ 

دو ـ در حالی که کل درآمد حاصل در ١٥ ماهه اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فقط ٢٤٥ هزار میلیارد ریال بود، آیا پیش‌بینی ١٣٠٠ میلیارد ریال درآمد برای اجرای مرحلۀ دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ١٣٩١ که از سوی دولت محترم پیشنهاد شده بود تا چه حد عالمانه است؟ و اگر با دیدگاه برنامه‌های دولت محترم عالمانه است، میزان افزایش قیمت‌ها، بر اینکه درآمد ٢٤٥ هزار میلیارد ریالی که طی ١٥ ماه حاصل شده است در ١٢ ماه به ١٣٠٠ میلیارد ریال برسد، در وضع موجود چقدر عادلانه است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
azna.rgh89@yahoo.com
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
تو رو خدا اینقدر ما رو زجر ندید چند ماهه دیگه تحمل کنید تا این اقا بره بخدا ما مردم همه چیزو خوب میفهمیم وقت داریم تحمل میکنیم بترسید از روزی که کاسه صبر ما لبریز بشه
سید روزبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
ایشون از لبنان، فلسطین، سوریه خیلی کم گفتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
مگه با رفتن ایشون کار درست میشه ؟
خانه از پای بست ویران شده است
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
1
0
تبعیض برای چی؟
اگه من درآمدم نسبت به همسایم بیشتره خوب بیشتر زحمت کشیدم
اگه داراییم بیشتره، در گذشته برنامه داشتم و زحمت کشیدم
حالا چون همسایه من دارایی کمی داره و در گذشتش بیفکر و بی خیال بوده و الان هم تلاشی برای داشتن درآمد بیشتر نمیکنه باید بیشتر از من از درآمد کشور سهم ببره؟!!!!
منم از فردا میشینم تو خونه تا سهم بیشتری ببرم.
آرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
ای بابا، شما هم چه توقع هایی دارین به قران. بابا جان بگه چی؟؟ بگه ماستش ترشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
ایشون و توضیح؟! اونم حتما" به مردم؟!بابا بی خیال:-)
hamid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
1
0
تو این شرایط هرکسی غیر احمدی نژاد رئیس جمهور بود قطعا
وضع ازین بدتر بود
کمی انصاف هم چیز خوبیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
یک سئوال خواهشمند است درج شود ،آخه وقتی سئوال می شود که با اجرای یارانه تاحالاکه حالا ست قیمت ها همینطور مثل فشنگ که شلیک شده است راه خودش را طی می کند گرانی پشت گرانی همه میداننذ از خوراکی وپوشیدنی وبهداشتی وداروئی وایاب وذهاب ،خرج ومخارج تحصیل، هرچه که فکر کنیم روزانه وشبانه ثانیه ای درحال تغییر قیمت هستند، اما وقتی انواع تحلیل ها رابا مدارک که نرخ تورم با اجرای قانون یارانه ها حتی با اعلام بانک مرکزی، درحال سرسام شدن است،با رئیس جمهورصحبت می شود، جناب رییس جمهور دو جواب دارند1-من این تحلیل ها که همه در مورد افزایش چشمگیرنرخ تورم را قبول ندارم2- بیشتر تورم فعلی ناشی از تحریم است، و ایشان می گوید اشتغال رونق پیدا کرده وتولید ما از اروپا وامریکاو.....جلوزده است، پس این صحبت ها فایده ای ندارد،آخه مرغ یک پادارد؟؟؟!!!خدایا به تو پناه می بریم التماس دعا
یه ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
برید قحطی بزرگ تاریخ ایران در جنگ جهانی اول رو بخونید تا بدونید یک بار چه بلایی سر مردم اومده...داره همون جوری میشه ولی اون موقع کار انگلستان بود این دفعه کار خودیاست...بابا مردم گشنن!!!اونوقت انرژی هسته ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
مگه این دولت تو 8 سال تصمیم عالمانه ای گرفته که این دومیش باشه
fatemeh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
عدالت اینه که به مناطق محروم بیشتربدن،آیا کسی که توی تهرا باکسی که نوی یه روستای دوافتاده زندگی میکنه بربره؟؟؟آیا فقط زحمتی که توکشیدی مهمه؟؟ خب شاید همسایه شرایط خوبی نداشه،به نظر من مردم تا کی قراره پول توجیبی از دولت بگیرن باید به جای اینکه هزینه به طور مستقیم به مردم داده بشه ،توی صنعت و... سرمایه گذاری شه تا درآمد خانوار ها بالا بره،البته کی اینکارا رومیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
عدالت اینه که به هر کسی به اندازه تلاشش مزدش بدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
با سلام جناب آقاي رييس جمهور افزايش پول پيش اجاره خانه كه براي هر خانواده در سال 90 به 91 و تمديد يا اجاره جديد ان در هر صورت معادل 5 الي 20 ميليون افزايش بوده كه در محاسبات هرينه خانوار (بخش بزرگي از جامعه ) بياوريم 45000 تومان يارانه
اصلا يك ريال است در برابر 1 ميليون تومان هيچ اشاره نكردند
بايد به اين ظلم بزرگ خود بر ملت ايران پاسخ دهند
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
با این کاری که احمدی نژاد کرد دیگه هیچ کس نمی تونه اوضاع رو جمع کنه
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
2
وقتی یک مجری بی اراده با احمدی نژادمصاحبه کنه بهترازاین جواب نمی ده
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
2
جای فردوسی پور در این مصاحبه خالی است
شایا تجلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
بیشتر از روزی بترس که دیگه بهت گیر نمی دن.
کارگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
آقای احمدی نژاد شما میگید. ما به ارز خارجی نیاز. نداریم و. به تولید. خودمان اکتفا میکنیم بد نیست یه سر. بیاید کارخانه پترس خودرو ببینید. به شکل نیمه تعطیل درآمده ،از. حق کارگر های پیمانی میزنند واگه بیاید بد نیست هنوز. عرضه ساختن خیلی چیز. ها مثل سپر ماشین رو هم نداریم بعد شما با انرژی هسته ای بدبختمان کردید
به خدا حاضرم 45000تومن رو بگیرید اما اوضاع مملکت برگرده به حالت اولش ،ما نون مون رو میزنیم تو خونمون
خانه 45متری که اجاره کرده بودم پارسال بدون هیچ امکاناتی 18م امسال 35م از من میخواست در همین شهر. تهران
شما واقعا با این شعار. عدالت اجتماعی قشر ضعیف جامعه رو له کردید!!!یه کاری کنید. این دم آخر به بد دعایی گرفتار. نشوید!!!به خدا کافیه 2دوره بهتون رای دادم اما الان 4ساله دارم خودم رو نفرین میکنم که کاش پام شکسته بود نیام پای صندوق رای!!!چفدر مارو جلوی خانواده هامون شرمنده کردید!!حالا با بدبختی که سر مردم آوردید تازه مصمم هستید فاز دوم رو اجرا کنید!!!خواهش میکنم مطلب رو درج کنید
ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
بابا به مناطق محروم کمک کنن
به علیل و ذلیل و بیوه انقدر بدن تا سیر شن
ولی دیگه بقیه مردم رو دسته بندی نکن خواهشا
دسته بندی نکنین دسته بندی نکنین
مسخره کردن ملت رو
خوشه1 خوشه 2 خوشه 3 و ... :)))
نکنین این کارا رو خجالت بکشین
با این همه منابع طبیعی و نعمت مملکت رو مضحکه دنیا کردین
جاويدنادرپورلركي
|
UNITED STATES
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
باعرض سلام ادب واحترام.ريس جمهور محترم درانتهاي بعضي از فرمايشات خود ميخنديد.دراصل خنده به گفتار خودش بود .ايشان بخوبي ميداند .مردم گفته هاي ايشان را قبول ندارند. اينكه شخصي بيايد جلو دوربين رسانه ملي وبكرات اعلام كند 300 نفر 60درصد ثروت كشور رادر اختيار دارد .چه چيزي رو ايشان قصد اثباتش را دارد .رياست قوه قضاييه و دادستان كل از سيستم بانكي كشور خواهان دريافت ليست افراد بدهكار را نموده جناب رئيس جمهور محترم چرابانكها از ارسال اسامي خودداري ميكنند.اين كار بانكهاي كشور كه تحت امر شما هستنندچه معنايي دارد. بنده جانباز 70درصدجنگ هستم{30سال است}لطفا قدم رنجه فرموده محل زندگي بنده را ببينيد.امثال من تو اين مملكت زيادن.از من كه گذشت جواب خدا رو چي ميخواي بدي؟
جاويدنادرپورلركي
|
UNITED STATES
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
مصاحبه ايشان قبل از شروع انتخابات دور اول {واقعا مشكل مملكت ما موي جووناي ماس ؟}نخير شما بفرما مشكل كجاست و چيه.
علی
|
UNITED STATES
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
1
0
دست های پنهانه که همیشه نمیذاره دکتر کاراشو خوب انجام بده وگرنه کارش درسته . روز آخر هم همین هارو میگه و .. .ازماست که برماست. عمق نگری ، انتخاب از روی آگاهی و حسابگری و دوراندیشی هم خوب چیزیه. به امید انتخاب های بهتر این مردم شریف
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
با سلام به ملت فهیم ایران: وقتی مجلسه بی اراده داشته باشیم وقتی که مجلسیان محترم باید بنشینند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند دائم در حال نزاع در بین خودشان و بیرون باشند وقتی که رئیس جمهور انجوری در مجلس سنگ روی یخشان می کند وقتی که مجلسیان توان استیضاح یک وزیر بی کفایت را نداشته باشند در نتیجه وضعیت همین می شود چرا ما ایرانی یاد گرفتیم دیگران را مقصر جلوه دهیم مگر خود ما امثال رسایی، کوچک زاده،حدادعادل و ....را انتخاب نکردیم وقتی که افراد را از روی بینش و اگاهی انتخاب نمی کنیم بعدش چوبش را خودمان می خوریم وقتی که آقای حیدری انجوری مصاحبه می کند وفردا می اید اینجوری جواب می دهد همین می شود انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است بیائیم اطلاع رسانی کنیم نگذاریم بلای خانمان سوزی که در این هشت سال بر سر این مردم ومملکت آمد تکرار شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
آقای محترم مطممئن باش تو این مملکت هر چقدر با درستی و پاکی کار کنی به همون اندازه درآمدت کمتره و فقیرتری مطمئن باش کارشما هم از یه جایی ایراد داره که فکر میکنی خیلی زحمت میکشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
1
0
اتفاقا طبق چیزی که به مردم گفته شده بود قرار بود یارانه یکسان بین همه توزیع شود این که بعدا شما چون از عهده ی پرداخت آن برنیامدید تصمیم گرفتید به افراد پردرامد کمتر و به افراد کم درآمد بیشتر یارانه بدهید تصمیم ملت نبود
یارانه ها از محل سرمایه های ملی تامین می شود و هیچ جای قانون نیامده که فرد یا افرادی می توانند بهره ی بیشتر و یا کمتری از آن ببرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
تا برداشت نویسندگان این متن از وضع خوب و درآمد چه باشد؟
اینجا در شهری که من هستم روستاییان زیادی در اطراف شهر زندگی می کنند درآمد سالیانه ی آنها از من که یک استاد دانشگاه هستم بیشتر است وقتی می گویم بیشتر یعنی حداقل دو تا سه برابر و تمام این افراد یا تحت پوشش کمیته ی امداد امام هستند و یا جزو سه دهک پایین رده بندی شده اند
چرا؟ چون درآمد ماهانه ندارند و پول فروش محصول خود را یکجا می گیرند!
من هم حاضرم حقوق یک سالم را یکجا بگیرم!
وقتی گرانی می شود درآمد من اضافه نمی شود
ولی کرایه خانه پول آب برق گاز خورد و خوراک و پوشاک و هزینه ی رفت و آمد من در همین چندماه حدود ماهی ۵۵۰ هزار تومان اضافه شده است و تازه من در مرکز استان زندگی نمی کنم وای به حال آن کادر هیئت علمی که در مراکز استان هستند!
خوب طبق ارزیابی دولت من جزو دهک های میانی درآمد هستم! و یارانه به روستاییان و غیره و غیره باید تعلق بگیرد اما کسی از من نمی پرسد که این پول که از بیت المال برداشت می شود و من هم مانند تمام ایرانیان دیگر سهمی مساوی در آن دارم آیا با موافقت من از جیب من برداشته شده است؟
اگر پدر من کارمند بوده زحمت کشیده و درس خوانده نه مثل کسانی که در این شهر فراوانند و احساس نیاز نمی کنند که بیشتر از کلاس پنجم ابتدایی سواد داشته باشند آن هم به این دلیل که برای ماشین هایشان می خواهند گواهینامه بگیرند! نه خانواده ی خودم نه پدربزرگم و نه اقوام مادرم هیچ کدام هم ثروتمند نبوده اند و در هر مقطعی هرکدامشان با سعی و تلاش توانسته اند بچه هایشان را به مدرسه و دانشگاه بفرستند و چیزی برای ما یکباره از آسمان نیفتاده
والله الان لااقل از نظر درآمدی وضع تمام روستاییان این شهر که یارانه هم می گیرند از من بسیار بسیار بهتر است و من باید سالها کار کنم تا در همین شهری که مرکز استان نیست بتوانم یک آپارتمان بخرم
خدا برایشان زیاد کند
ولی نمی شود همه چی مال یک عده باشد و مال من هم مال یک عده باشد و مال بقیه هم مال همان یک عده باشد
آدم ها برای این که زندگیشان خوب بشود باید زحمت بکشند
کجای دنیا به افرادی که نصف سال را می خورند و می خوابند پولی دستی برای تنبلی بیشتر داده می شود؟!
ضمنا در مورد بند ۲ آقای رییس جمهور مجبور نبود برای تبلیغ مبلغ بیشتری یارانه بدهد به همه به مقدار مساوی و به اندازه ای که از همان ۵۰ درصد محل یارانه ها تامین می شد یارانه می داد و از جای دیگر پول برنمی داشت
کلا شما عادت دارید که از جیب دیگران و به کام خودتان خرج کنید
roodani
|
FRANCE
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
کسی میدونه تو کشور دیگری هم چنین برنامه ای اجرا شده وجواب داده باشه یا فقط مال ما خود کفا هاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
آی گفففتی
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
1
0
به نظر من نباید چشممون رو ، رو به حقایق ببندیم بهتره یه کم فکر کنیم و کمی هم به گذشته ها فکر کنیم این بنده خدا کم واسه این مملکت نگذاشته
kimia
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
این همه منابع فقط مال دوره ی ما نیست،ما ایرانی ها تا کی میخوایم این همه پر مصرف باشیم؟؟؟؟؟مصرف گاز ما بیشتر از اروپا ست!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
متاسفانه این نوآوری از افتخارات خودمان است در کشورهای دیگری که اصلاحات اقتصادی انجام شده ابتدا دولت سعی کرده قدرت خرید قشر حقوق بگیر را حفظ کند ضمن این که اقتصاد آنها اول به طور واقعی خصوصی شده و بعد این تغییرات صورت گرفته و بعد از تمام این مراحل نرخ ارز آزاد شده است که همراه با افزایش حقوق مجدد قشر حقوق بگیر بوده دولت ما اما فقط حذف یارانه و برداشت پول از جیب مردم و پایین آوردن دستوری ارزش پول ملی ! را انجام داده !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
برو در انتخابات بعدی هم تو برگه رایت بنویس احمدی نژاد عزیز برادر
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
امروز پدری رو دیدم که واسه امرار معاش خانوادش ی کلیه خودش رو فروخت ((( خدا داری میبینی که توشاهد باش)))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
نمی دانم آن آقا شغلشان چیست و شغل شما چیست اما این که هر انسانی به اندازه ی زحمت خود درآمد دارد به طور کلی درست است و منظور نظر اسثنائات مثلا فلان و بهمان مدیر که با پارتی استخدام شده اند نیست
اما در همین اطراف خودم آدم هایی را می شناسم که مدام برای آن ها با رو انداختن به این دوست و آن آشنا کار پیدا می کنم و همین آدم ها چون همان مبلغ یارانه برای خرج جیبشان در این شهر کوچک کافی است و در خانه ی مادر می خورند و می خوابند هر بار به سر کار می روند و با دعوا یا تنبلی از آن بیرون می آیند یا هزار و یک ایراد به آن می گذارند
من هم با شما موافقم که هستند آدم هایی که خیلی زحمت می کشند ولی به حقشان نمی رسند ولی ملاک این حرف درآمد نیست از این آدم ها در هر شغلی و با هر درآمدی پیدا می شود که به حقشان نرسیده اند
اما الان تعداد آن ها یی که به واسطه ی کار نکردن خودشان درآمدی ندارند در اطراف من که متاسفانه بیشتر از شماست! لا اقل این را با اطمینان در مورد خیلی از افراد فامیل خودم و آشنایان می توانم بگویم که مثلا چون دوست ندارند روز پنجشنبه به سر کار بروند می گویند که شغل مناسبشان را پیدا نمی کنند
یا چون نمی توانند صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوند همیشه سر کار بداخلاق و عصبانی هستند و با همه دعوا می کنند و بعد هم چندین بار از کارشان اخراج شده اند
آن هایی هم که به اندازه ی حقشان درآمد دارند جایی از کارشان ایراد ندارد و مزد زحمات چندین ساله شان را می گیرند
یه بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
این درسته که مصرف گاز ما بیشتر از اروپا بوده ولی آیا شما که این حرف رو می زنید تا حالا به یک کشو اروپایی رفتید؟ من تواروپا تحصیل کردم... اونجا تمام لوازم گرمایشی و پخت و پز برقیه.... برق به صورت تقریبا رایگان بین تمامی اقشار توزیع میشه... خوب معلومه که ما مصرف گازمون بیشتره....
زهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
توروخدا مردم گناه دارن...
همه از نظر اقتصادی فلج شدن...
کار توی مملکت خوابیده...
وضع اقتصادی،روحی و روانی مردم افتضاحه............
کی میخواد درست بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه به خدا ما هم آدمیم، میخوایم مثل آدم زندگی کنیم دیگه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
بابا اینا یه حرفی میزنن.تو چرا باور میکنی.چیمون مثل اروپاست که مصرفمون مثل اونا باشه.هر چی به نفعشونه از اونور میگیرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
مطمئن باشید ایناییم که واسه ریاست جمهوری میخوان ثبت نام کنن واسه کرسیه قدرت نه برای بهتر کردن حال مردم ...چون تو این اوضاع اقتصادی جرات کردن کاندید بشن...فقط واسه قدرته...بدبخت مردم ما
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
بابا شما به چه دل بستید این مصاحبه ها همه اش خیمه شب بازی است اگه راست می که بیاد بین دانشجویان پاسخ بده نه یک مجری مواجب بگیر
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
اصلاً چرا در این 8 سال یک بار در یک محیط آزاد دانشگاهی حاضر به پاسخ سؤالات دانشجویان نشده؟؟؟؟ به سؤالات از پیش طراحی شده همه جواب می دن
saha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
آنچه آقای احمدی نژاد به مردم نگفت...
راست بود
ولی تا دلت بخواد چیزی که به مردم گفت
دروغ بود ...دروغ
kimia
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
من به طورکلی منظورم بود،مابه واسطه ی اینکه توکشورمون انواع سوخت هارو داریم کم اسراف نمیکنیم،مثل بنزین
حامد
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
از قدیم گفتند به جای اینکه به افراد ماهی بدید باید به اونها ماهیگیری رو یاد بدید.آقای رئیس جمهور هم به جای اینکه یارانه رو مستقیم به مردم بده باید برای بخش تولید بیشتر سرمایه گذاری می کرد و حقوق افراد رو زیادتر می کرد تا افراد به دنبال کار بروند و به تنبلی دچار نشوند، ضمنا جوانان کشور نیز بیکار نمی ماندند. به نظر من این کار بیشتر باعث رکود و تنبلی در مردم می شود نه بهبود وضع اقتصادی.
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
چون کس دیگر هاله نور نمی دید
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
آقا مشکل عمده این مملکت آقازاده ها هستند که هر کدومشون بعنوان کارخانه دار و وارد کننده و صادر کننده کالا به فعالیت اقتصادی مشغولند و نقش اساسی در تعین میزان قیمت اجناس دارند , چون پشتوانه دارند کسی جرات اینو نداره ایرادی بگیره و ازشون توضیح بخواد , اگه اخبار 2030 مورخه 5/10/91 را گوش می کردید اعلام کرده 60% سرمایه پولی کشور را 300 نفر بعنوان تسهیلات از بانک ها وام گرفته اند و تا بحال هیچ اقدامی در بازپرداخت آن انجام نداده اند , این یعنی چی؟
این آقایون چه کسانی هستند , آیا مردم کوچه و بازار هستند , خیر , خواهشا لطف کنید این مطالب را بعنوان شیره سر مردم عامی مالیدن درج نکنید همه شما سروته یه کرباسید.
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
خراب کاری های این بابا را کی می خواد جمع کنه
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
گاز یک نمونه است اسراف کارترین مردم جهان ما ایرانی ها هستیم چه گاز چه برق چه آب و چه منابع زیر زمینی در مصرف تمام اینها در دنیا مقام اول را داریم درست مصرف کردن را یاد بگیرید خودمونا اصلاح کنیم به جای اینکه بشینیم هی فقط ارد های سیاسی بدیم که این درست گفت اون اشتباه گفت خودتونا اصلاح کنید آقا هرکس از خودش شروع کنه
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
من حاضرم قسم بخورم اگر برای مثال همین گاز یا برق خدایی نکرده روزی مجانی یا خیلی ارزان در حد مجانی شود کشور در عرض دو هفته با بحران کمبود برق یا گاز مواجه خواهد شد و مجبور به جیره بندی میشوند. یک همچین مردم فهمیده و با فرهنگ و مسلمانی هستیم ما
جوان ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
1
0
من به عنوان یک جوان در جامعه ی ایرانی به نحوه ی ارائه یارانه ها در جامعه اعتراض دارم و خیلی تمایل دارم این حرف رو به جایی که نتیجه ای داشته باشخ برسونم . یارانه زمانی مفهوم می گیره که به تک تک افراد ارائه بشه نه سرپرست خانوار..من به عنوان جوان جامعه ای که داره پدرش یارانه دریافت می کنه و اون رو حق مسلم خودش و آب وبرقش می دونه به تبعات دریافت این یارانه ای که به جیب من نمی ره دارم کرایه تاکسی ، مترو و ...رو از جیبم می دم که چندین برابر شده ...لباس ...کیف کفش و ...مایحتاج ضروری که بعد از کار کردن تهیه شون جزو وظایف خودمه و به خاطر یارانه این همه گرون شده ولی در حقوق من افزایشی ایجاد نشده رو من باید پرداخت کنم نه سرپرست خانوار!!آیا این مفهمومه عدالته ؟ اگر قرار باشه یارانه مقدارش زبادتر هم بشود یعنی عملا کمر جوانی مثل ما که هنوز مجرده و در زیر لقای سرپرست خانواره اما دخل و خرجش جداس باید از همین حالا شکسته باشه ...خوبه که یارانه لااقل به تک تک افراد پرداخت بشه نه به حساب شخصی سپرست خانواده!
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
1
0
به نظر من حق هر ایرانی از منابع کشوربه یک اندازه سهم دارد. ولی به جای دعوا برسر اینکه کی حق داره کی حق نداره بهتره دست به دامن مجلس بشیم نذارند بیشتر از این گرونی وتورم به اقشار متوسط وضعیف فشار بیاره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
1
اینا میخواستن جامعه را یکی کنند ولی نه نتها نشد بلکه بدتر هم شد.جامعه در همون رده بندی موند ولی با یک پله سقوط.
الان افراد متوسط 2سال پیش دارن با فقر زندگی میکنن دیگه وای به حال اونایی که اونوقتشم فقیر و بینوا بودن
از همین تریبون از همه رئیس جمهورای قبل از این شخص تشکر میکنم که این طرحو اجرا نمیکردن.
حاج قدیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
یارانه از دو قسمت " یارا" +" نه " که لغت اول به معنی :توانایی و نیرو ولغت بعدی معنی خاصی نتوانستم برایش پیدا کنم در لغت نامه به معانی مخالفت -شهر آبادی آمده است ولی وقتی ترکیب می شوند کلمه ی جدیدی ساخته می شود که معنی سوبسید می باشد ما که سر در نیاوردیم چه جوری به سوبسید تبدیل شد . راستی فرق یارانه با رایانه چیست ؟ نفر بعدی جوابش را برای ما بفرستد.
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
سلام.میگم با اینترنت اکسپلور نمیشه نظر داد!؟
یه بدبخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
1
تورا خدا بسه دیگه دیگه تحمل نداریم
مسی
|
UNITED STATES
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
یارانه چیست ؟مابهالتفائتی که دولت باید بپردازد به منظور عدالت اجتماعی و کالا را از تولید کننده گران بخرد و به مصرف کننده ارزان بفروشد که جلوگیری کند از گرن شدن کالا و حمایت کند از تولید کننده . پرداخت یارانه نقدی هیچ کدام از این موارد را مرتفع نمی کند و بدتر باعث گرانی می شود و بدتر قشر حقوق بگیر دولت را هر روز فقیر تر می کند . زیرا حقوق بگیرها کل افراد جامعه می شوند و دولت توان رفع هزینه های کارمندان رو هوندارد تورا بخدا فکری به حال کارمندان بکنید اوضاع خیلی خراب است
وحید
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
ما زچشم یاران چشم یاری داشتیم ..............؟؟؟
.........................
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
0
1
بحث نکنیدوزیادم عصبانی نشید تابوده همین بوده ماایرانیا همیشه حسرت گذشته روخوردیم ومیخوریم وخواهیم خورد!!!
الانم هیچی نگیدفقط آماده بشیدبرای انتخابات بعدی!!!
موندم چراتاحالاکسی اعتراض نمیکردبه کارای احمدی نژاد؟!!!
سال آخری همه شیرشدن!!!حالاکه دیگه هیچ فایده ای نداره.
نیازبه گفتن برای مردم نیست.الحمدالله یه کاری کردن مردم خوب همه چیزرومیفهمن واینکه چیزی نمیگن دلیل برندونستنشون نیست.
نیکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
0
0
با همه ی احترامی که برای شما قائلم باید بگویم همه ی روستایی ها آنطور که شما می گویید نیستند و اکثراً بسیار کمتر از تلاش و زحمتشان درامد دارند و اینکه می گویید نصف سال می خورند و می خوابند درست نیست
عباس کچل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
2
عزیز من، برادر من، ما ول معطلیم، مجلس ما که نماینده های انتخابی خودمون هستن عرضه یک سوال کردن از رئیس جمهور ندارن، من خودم با یکی از نماینده های شهر خودمون ساعتها صحبت کردم عزیز من، خودشون وضعشون عالیه، دلشون هم واسه ما نسوخته، می گفتم شیر 1 لیتری شده 2200 تومن می گفت مفته می گفت شرایط اقتصادی مردم خوبه، اخر سر فهمیدم خودش ماهی 100 میلیون کاسبه نمی دونم از کجا؟؟؟؟!!!!!!!!! شما میدونید بگید.
عباس کچل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
1
0
برادر من صبر داشته باش ان ا... مع الصابرین وضع همه خرابه تو هم یکی مثل بقیه.
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
درسته که ایشون کارهای اشتباهی ام کردن مثل قضیه ی مشایی و گوش نکردن صحبت آقا!
اما اینو بدونیم که ناشکری کردن این بلا رو سرمون اورد.
ماها حقمونه کسایی مثل هاشمی و خاتمی و میر حسین بیان خون مردمو تو شیشه کنن تا آدم بشیم و حساب کار دستمون بیاد.
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
حرفی بزنید که راست باشه.
شرمنده ولی دارید چرت میبافید
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
2
0
همش بخاطر اینه که ناشکری کردیم.خودمونم میدونیم احمدی نژاد اینی نبود که الان هست و شده!
روچشم همه جا داشت.حرفش برو بود.با جون و دل دوسش داشتیم.
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
پس دوره ی بعد شما برو رییس جمهور شو ببینم چند مرده حلاجی؟
یک دردمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
2
معلومه که مشکلی نداری و از جاهایی برات میرسه. وگرنه مثل ماها بودی طرفداری نمیکردی.
معلومه که وضعت بد نیست و دستت به دهنت میرسه
اگر مثل همه مردم صبح خروس خون تا بوق سگ همه اعضای خونوادت کار میکردن و شبها مثل جنازه میرسیدن خونه که وقت شام خوردنم نداشتن حتی با این اوضاع هم قسطاتون کم و کسری میاورد این حرفو نمیزدی...
تو این مملکت نمیشه درست زندگی کرد
شرایطی برای مردم عادی به وجود اوردن که مردم فقط باید کار کنند تا گشنه نباشند.
اینه عدالت علی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ................
مهدی
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
0
1
بابا اروپا >>> جوش نیاروقتی تو هم مثل اون اروپایی ها 10برابر پول برق ازت به صورت مالیات بگیرن میفهمی چرا برقشون مجانی --اگر مردم ندارن چرا رتبه اول درجهان رادرعمل جراحی زیبایی صورت ایران داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین