کد خبر: ۱۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۷
بازتاب مانور فجر۹۱

پاسخ ایران به تهدیدات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک سایت استرالیایی مانور ایران را نمایش قدرت نظامی ایران خوانده و نوشت ایران بارها برضرورت تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید کرده است.

اعلام برگزاری مانور دریایی فجر ۹۱ که قرار است به مدت شش روز در آبهای خلیج فارس و دریای عمان در منطقه ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع برگزار شود بازتاب وسیعی در میان رسانه های جهان و منطقه داشته است.

روزنامه صهیونیستی " جروزالم پست" با اشاره به زمان ، مکان و وسعت منطقه ای که این مانور در آن انجام خواهد شد نوشت: هدف از برگزاری این مانورنمایش توان نظامی ایران در منطقه ای است که که مسیر حیاتی نفت و گاز جهان است.

سایت استرالیایی " استرالین" در این خصوص نوشت: ایران با ۱۷ هزار پرسنل دریایی منافع خودش را در آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند حفظ می کند و بارها حضور نیروهای خارجی از جمله آمریکا را در منطقه محکوم کرده و اعلام کرده است که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود.

روزنامه آمریکایی " میامی هرالد" با پرداختن به خبر برگزاری این مانور دریایی نوشت : ایران مانورهای متعددی با هدف ارتقاء و آزمایش تجهیزات نظامی اش انجام می دهد و همچنین سعی می کند با این مانورها جایگاه نظامی خودش در منطقه را تقویت کند.

خبرگزاری انگلیسی "رویترز" نیز با پرداختن به این خبر نوشت ایران در پایان این هفته مانور دریایی ۶ روزه ای را در تنگه هرمز آغاز می کند که معنی آن نشان دادن توانمندی های نظامی اش در تنگه ای حیاتی است که مسیر عبور نفت و گاز جهان است.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نیز با پرداختن به این خبر نوشت: ایران در تدارک یک مانور نظامی دریایی در نزدیکی تنگه هرمز است.

این روزنامه در بخشی دیگر از این خبر نوشت ایران پیشتر بارها تهدید کرده بود که در صورت حمله آمریکا به این کشور این تنگه را خواهد بست.

شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" آمریکا نیز با پوشش خبر مذکور اعلام کرد گزارش ها حکایت از آن دارد که ایران قصد برگزاری یک مانور دریایی در تنگه هرمز را دارد.

به گزارش مهر،سایت آمریکایی " بلومبرگ" نیز با پرداختن به برگزاری رزمایش بزرگ نظامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و بخش هایی از اقیانوس هند نوشت : ایران مکررا تمرینات نظامی برگزارمی کند تا توان نظامی خود را به رخ آمریکا و اسرائیل بکشد که این کشور را تهدید می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
ما نگیم کی بگه؟؟/
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین