کد خبر: ۱۸۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰

فیلمی که رئیس جمهور گفت مردم نبینند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد سلیمان‌نیا، بازیگر سینما که با مستند "فراموشی" برگزیده دومین دوره جشنواره فیلم عمار شده بود درباره جایگاه این جشنواره که این روزها سومین دوره آن در سراسر کشور در حال برپایی است به خبرنگار مهر گفت: این جشنواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. عمار تنها جشنواره‌ای است که بدون محدودیت برگزار می‌شود و منعکس‌کننده واقعیات است و تا به امروز جشنواره‌ای چون عمار نداشتیم که بتواند تا این حد موضوعات مختلف را به نمایش گذارد.

بازیگر نقش حضرت مسیح (ع) در فیلم سینمایی" بشارت منجی" با اشاره به مستند "فراموشی" بیان کرد: فیلمی هم که در دوره قبل بنده به جشنواره ارائه کردم مربوط به جانبازان اعصاب و روان بود و تا زمانی که این فیلم در جشنواره عمار به نمایش گذاشته نشده بود، هیچ ارگان فرهنگی و شبکه تلویزیونی اجازه پخش آن را نداده بود و حتی با بی‌تفاوتی و گاهی با بی‌احترامی مسئولان رو به رو می‌شدم و می‌گفتند که ما در حوزه‌ای وارد شدیم که نباید وارد می شدیم، درحالی که این فیلم بازتاب زندگی واقعی جانبازان و ایثارگران بود.

رئیس جمهور گفت این فیلم را مردم نبینند!

این مستندساز افزود: ما حتی این فیلم را به دفتر ریاست جمهوری دادیم و بعد از هشت ما به ما گفتند که رئیس جمهور دیدند و بیان کردند که این فیلم را باید مسئولان ببیند و مردم نباید آن را تماشا کنند زیرا قابل پخش نیست. متاسفانه مسئولان خیلی به سینمای مستند توجه نمی‌کنند و جشنواره فیلم عمار این فرصت را بوجود آورد که بیشتر به این سینما توجه شود.

سلیمان‌نیا در صحنه‌ای از فیلم "بشارت منجی"

سلیمان‌نیا با بیان اینکه جشنواره عمار می‌تواند استعدادهای مختلف فیلمسازی را به جامعه معرفی کند، اظهار کرد: استعدادهای زیادی در کشور وجود دارند که به محاق رفته‌اند و جشنواره عمار زمینه حضورشان را در عرصه فیلمسازی فراهم می‌کند. فیلم "فراموشی" واقعیت را بیان کرد و به همین دلیل در جشنواره عمار مورد توجه قرار گرفت.

وی با انتقاد از برخی فیلم‌های دفاع مقدسی عنوان کرد: دیده می‌شود برخی فیلم‌هایی که در زمینه دفاع مقدس ساخته می‌شوند بیشتر بر اساس تخیل شکل گرفته‌اند و برخی از آنها بازتاب‌های منفی نیز داشته است. اینگونه آثار واقعیت اجنگ و آدم‌های آن را به درستی بازتاب نمی‌دهند.

این مستندساز در پایان بیان کرد: جشنواره فیلم مردمی عمار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به نظر من حتی از جشنواره فیلم فجر هم بسیار مهم‌تر است زیرا در این جشنواره حرف‌های تازه و متفاوتی زده می شود و به همین واسطه می‌تواند بازتاب بیشتری در جامعه و حتی محیط بین‌الملل داشته باشد و بین‌المللی شدن آن درشرایطی است که مسئولان بهای بیشتری به این جشنواره بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند "فراموشی" روایتی است از جانبازان اعصاب و روان که اسیر عوارض خشونت جنگ هستند و سلیمان نیا با نزدیک شدن به زندگی آنان گوشه ای از مصایب آنان و خانواده‌هایشان را به تصویر کشیده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین