کد خبر: ۱۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
پزشکیان:

خاتمی طبق قانون می‌تواند به رسایی پاسخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تبریز در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به نطق امروز رسایی اظهار داشت: ‌رسایی دوباره امروز علاوه بر آقای هاشمی اسامی دیگری را مطرح کرد.

مسعود پزشکیان در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا اذعان داشت: ‌ رسایی امروز نام آقای خاتمی و تعدادی از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ را در نطق خود آورد و پیرامون آن‌ها مطالبی را گفت که طبق آئین نامه آن‌ها می‌توانند پاسخگو باشند.

پزشکیان ادامه داد: ‌قانون و آئین نامه برای همه یکسان است‌‌ همان طور که آقای هاشمی پاسخ رسایی را داد این افراد هم می‌توانند پاسخشان را به هیئت رئیسه بفرستند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ‌ این درست نیست که با ادعای اعتقاد پشت سر آدم‌ها حرف می‌زنیم و کسانی را متهم می‌کنیم که هنوز اتهام آن‌ها در هیچ دادگاهی ثابت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ‌ این مساله به اعتقاد من پیگرد قانونی دارد. هیئت رئیسه از نظر قانونی موظف است که هر کدام از این افراد اگر جوابیه‌ای فرستادند جوابیه آن‌ها را اعلام وصول و قرائت کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ‌ در خصوص افراد دیگر هم همین قانون صدق می‌کند.

پزشکیان گفت: ‌مثلا من مجرمم به دلیل اینکه مجرم هستم نمی‌توانند بگویند از خودت دفاع نکن. نمی‌شود هر تهمتی را به من بزنند و بگویند از خودت دفاع نکن.

وی ادامه داد: ‌ البته که نماینده حق اظهار نظر دارد اما حق توهین، تهمت و افترا را ندارد. افراد باید اظهار نظر کار‌شناسی کنند و دلیل بیاورند و بر اساس دلیل دیگران را متهم کنند. نه اینکه بر اساس اینکه نماینده هستیم، بدون دلیل آبروی دیگران را بریزیم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا این افراد پاسخ رسایی را خواهند داد یا نه؟ خاطرنشان کرد: بستگی به کرامت و بزرگی آن‌ها دارد. خیلی وقت‌ها ممکن است ناحق گفته شود اما فرد جواب هم ندهد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: تصور می‌کنم کسانی که این طور تهمت می‌زنند خیلی از این حرف‌ها به ضررشان تمام می‌شود. اگر دلیلی داریم باید شکایت کنیم و افراد در دادگاه پاسخگو باشند. چه لزومی دارد از پشت تریبون آبروی مردم را ببرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
درود بر خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
احسنت به آقای پزشکیان .
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
چقدر خوش خیالی آقای پزشکیان .باور کن جوابیه هاشمی هم خوانده نخواهد شد تا چه رسد به خاتمی که ...اینست خانه ملت و قانون و ...
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
با سلام
ياشاسن پزشکيان ،
زنده باد خاتمي ، جواب آقاي رسايي خاموشي است . آقاي هاشمي ايشان را توصيه به اخلاق کردند ولي فايده ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین