آفتابنیوز : آفتاب: ساخت این پل مکانیزه عابرپیاده پس از راه اندازی خط BRT و افزایش عبور عابران پیاده از این خیابان و اختلال در ترافیک ضرورت یافت، اما با گذشت ۶ ماه نه تنها هنوز تکمیل نشده است، بلکه با بستن بخشی از پیاده رو شهروندان مجبور به تردد از کنار خیابان هستند!
مدیر اجرایی پروژه BRT در گفتوگو با ایسنا، از بهرهبرداری پل هوایی مکانیزه عابر پیاده میدان آزادی و پنج پل مکانیزه دیگر شهر اصفهان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پل به صورت مشترک توسط شهرداری و یک شرکت خصوصی در حال انجام است، اما مشکلاتی مانند عبور شبکه فیبر نوری، شبکه هوایی و زمینی برق، شبکه گاز و آب از این خیابان موجب کندی عملیات ساخت این پل شده است.
علیرضا صلواتی افزایش نرخ ارز و افزایش تحریمها را از دیگر مشکلات پیش روی ساخت پل مکانیزه عابر پیاده بلوار دانشگاه عنوان کرد و اظهار کرد: افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه ساخت این پل از ۵۵ میلیون تومان به ۱۷۵ میلیون تومان شد و همچنین با افزایش تحریمها ورود تجهیزات مورد نیاز این پل با مشکل روبه رو شد.
وی اضافه کرد: همزمانی عملیات احداث ایستگاه BRT میدان آزادی و پل مکانیزه و همچنین فعال شدن ایستگاهBRT میدان آزادی هنگام انجام عملیات ساخت این پل باعث شد تا احداث پلههای میانی این پل بسیار مشکل شود.
مدیر اجرایی پلهای مکانیزه شهر اصفهان با بیان اینکه ممنوعیت تبلیغات خارجی در سطح شهر موجب بروز مشکل در برنامه ریزیهای مالی شرکت خصوصی که در پروژه ساخت این پل با شهرداری همکاری میکرد شد، بیان کرد: اگر مشکلات ارزی و تحریمها وجود نداشت عملیات احداث این پل حداکثر پس از سه ماه به پایان میرسید.
صلواتی با اشاره به اینکه در دو شب گذشته سه پلهبرقی این پل نصب شده است، تصریح کرد: نصب پلههای باقی مانده این پل به دلیل بارش باران متوقف شده است ادامه عملیات پس از پایان بارندگی دنبال میشود.