کد خبر: ۱۸۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

راست و درست پشت میز نشستن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی‌اصغر ارسطو در گفت‌وگو با ایسنان اظهار کرد: زانوهای فرد هنگام نشستن روی صندلی باید به صورت ۹۰ درجه روی زمین قرار گیرد و کف پا کامل روی زمین باشد، در غیر این صورت فشار زیادی به پشت ران وارد شده و موجب خستگی می‌شود و در جریان خون و انتقال پیام عصبی نیز اختلال ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر صندلی بلند است می‌توان زیر پا وسیله‌ای قرار داد تا کف پا به صورت کامل روی آن وسیله قرار گیرد. محل نشستن نیز باید مناسب باشد تا زیر ران و باسن قرار گیرد و شیب ملایمی به سمت جلو داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تکیه‌گاه پشتی نیز باید ستون فقرات را ساپورت کند و قوس کمری را پوشش دهد و اگر صندلی این گونه نباشد نیز می‌توان از بالش کمری استفاده کرد.

وی ادامه داد: میز هم باید شیب‌دار بوده و زاویه دید فرد افقی یا ۲۰ درچه پایین‌تر از افق باشد. این اصول برای استفاده از کامپیوتر نیز باید رعایت شود.

این فیزیوتراپ تصریح کرد: اگر فرد به صورت خوابیده مطالعه کرده و به یک سمت تکیه می‌کند حتما دچار انحراف در ستون فقرات خواهد شد زیرا فرم بدن به گونه‌ای است که نیاز به تنوع دارد و تکرار یک وضعیت مشکلاتی ایجاد می‌کند.

ارسطو عنوان کرد: برخی نیز خوابیده روی شکم درس می‌خوانند که در صورتی که در حد معقول این کار را انجام دهند و به طرف خاصی منحرف نشوند می‌تواند موجب جا افتادن دیسک‌ها شده و کمترین اثر سو‌ء را خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین