کد خبر: ۱۸۲۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳

صدور بیش از ۱۷ هزار شناسنامه مکانیزه در خراسان‌جنوبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی پورحسین در شورای هماهنگی ثبت احوال استان اظهار کرد: از تیرماه ۸۹ تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۷۸۰ فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده که ۴۴.۸۱ درصد آن مربوط به بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول سال ۹۱ تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ واقعه ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد ۵ هزار و ۷۲۹ تولد پسر و بقیه دختر بوده‌اند، افزود: این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۳.۸۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تاکید کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۶۹ واقعه ولادت در شهرها و ۳ هزار و ۹۹۸ تولد در روستاها ثبت شده که از این تعداد ۱۰هزار و ۹۳۷ واقعه در مهلت قانونی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹.۹۶ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی ثبت می‌شود، گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری به طور متوسط در هر روز ۴۰ ولادت ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۶۲۳ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۴۵ درصد کاهش داشته که از این تعداد یکهزار و ۴۰۳ رویدار در شهرها و بقیه در روستاها بوده است.

پورحسین با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۱۱ مورد فوت در استان در مهلت قانونی ثبت شده است، افزود: به طور متوسط در هر روز ۹.۵ واقعه وفات در استان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری در مقابل هر ۱۰۰ فوت شده زن، تعداد ۱۱۶ مورد فوت مرد به ثبت رسیده است که بیشترین افراد فوت شده در سال جاری مربوط به گروه سنی ۸۵ سال و بیشتر با رقم ۵۲۳ واقعه است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین درخصوص تعداد وقایع ازدواج به ثبت رسیده در ۹ ماهه اول سال جاری گفت: در این مدت ۶ هزار و ۵۶۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷.۸۷ درصد ازدواج ها در مناطق شهری و ۴۲.۱۳ درصد آنها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۶۵۰ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۳۸ واقعه در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی بوده است.

به گفته وی "امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیرمحمد، محمد" بیشترین فراوانی نام پسران و "فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا و زینب" بیشترین فراوانی نام دختران در ۹ ماهه اول سال جاری بوده است.

پورحسین با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۷ هزار و ۳۷۷ فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است، خاطرنشان کرد: از تیرماه ۸۹ تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۷۸۰ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال صادر شده است که ۴۴.۸۱ درصد آن مربوط به بیرجند است.

وی نرخ رشد جمعیت استان در ۹ ماهه اول سال جاری را ۱.۷ درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ذکر کرد و گفت: در همین مدت نرخ ثبت ولادت‌ها در استان ۲۱.۴ در هزار، وفات ۵.۱ در هزار، ازدواج ۱۲.۷ در هزار و طلاق ۱.۳ در هزار بوده است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران در آبان ماه ۹۰، جمعیت استان ۶۶۲ هزار و ۵۳۴ نفر بوده است که از این تعداد ۵۶ درصد در مراکز شهری و ۴۴ درصد در نقاط روستایی سکونت داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین