آفتابنیوز : آفتاب: حمیدرضا حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان دامغان با بیان اینکه معلمان جایگاهی همطراز اساتید دانشگاه و پژوهشگران دارند، اظهار داشت: کتابهای درسی بر اساس سند تحول بنیادین باید تغییر کند و در این راستا برنامه درسی ملی بر اساس پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و در ۴ عرصه ارتباطی خود، خدا، خلق و خلقت و در ۱۱ حوزه یادگیری تألیف شده است.
وی با اعلام اینکه زیباترین دوره زندگی دانشآموزان برای یادگیری و شکلگیری شخصیتی آنان دوره ابتدایی است، افزود: دوره ابتدایی پنج ساله کشور بر اساس نظر کارشناسان پاسخگوی اهداف این دوره نبود و به همین دلیل، پایه ششم ابتدایی ایجاد شد.
حاجیبابایی، استقرار نظام آموزشی جدید را بزرگترین پروژه تاریخ آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: پایه ششم ابتدایی به منظور تثبیت، تکمیل و تعمیق اهداف دوره ابتدایی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه از میان ۳۹ رتبه برتر کنکور سراسری ۹۱، ۳۱ نفر به مدارس دولتی اختصاص داشتند، ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین، تمام دانشآموزان کشور را برای حضور در تمام مشاغل کشور با ویژگیهایی چون مؤمن، متدین و درستکار باید تربیت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۵ درصد از دانشآموزان دوره متوسطه در هنرستانها تحصیل میکنند، خاطر نشان کرد: قصد داریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول به جایگاه واقعی خود برسانیم.
وی اضافه کرد: علیرغم تمام مشکلات و تحریمها، آموزش و پرورش با حمایت و یاری فرهنگیان در کشور در حال حرکت رو به جلوست.
* چاپ کتاب «مدرسهای که من دوست دارم» حاجیبابایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبتنی بر نظرات کارشناسان دانشگاهی و حوزوی به صورت یک قانون آماده شده است، گفت: این سند حداقل ۸ ماه در کمسیونی سه جانبه از حوزه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش و پیش از آن ۸ ماه در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت و در نهایت طی ۸ ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است، افزود: هدف تحول بنیادین تغییر نگرش و نگاه به آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام اجزای آموزش و پرورش تحت تاثیر تحول بنیادین قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم اکنون آغاز شده است و در طول سه سال اخیر تلاش کردیم زیر ساختهای لازم برای آغاز آن را آماده کنیم.
به گزارش فارس،وی با بیان اینکه کتابی تحت عنوان «مدرسهای که من دوست دارم» به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این کتاب بر اساس سند تحول بنیادین و از دیدگاه دانشآموز، اولیا، فرهنگیان و تمام اقشار جامعه تألیف شده است.
پیش دانشگاهی رو که به چندین دبیر نیاز داشت حذف کردن و به جاش پیش دبستانی رو اضافه کردن که فقط یه معلم میخواد.
تا تو پول دادن صرفه جویی بشه.م همچنین تو مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا هم کلی واحد حذف کردن. گفتن تو بعضی کشورا از ما هم کمتر واحد به دانشجو میدن
دستتون درد نکنه خیلی به فکر سواد مردم هستید
من که موندم این مسئولین چرا اینقدر می فهمند و ما مردم(دور از جون دوستان خودم رو می گم) چرا اینقدر نفهمیم
عزیزم موظفی هر معلم 24 ساعت است چه ابتدایی و چه دبیرستان ...
معلمی که در پیش دانشگاهی تدریس می کنه تو چندین کلاس تذریس می کنه تا موظفی اش تکمیل بشه ...پس هیچ تفاوتی از نظر دبیر و ... نداره ، ضمنا از لحاظ ساعت پیش دانشگاهی با ابتدایی یکی هست ( 24 ساعت در هفته ) و از طرفی پیش دبستانی اضافه نکردن ... کلاس ششم ابتدایی اضافه شده و پیش دبستانی مثل روال قبلی یک پایه اختیاری می باشد.
پس بیهوده اظهار نظر نکنید..
بااین کارتان چنددرصد از معلمان موافق هستند؟چرا نظرسنجی نمی کنید ؟آیا می دانید چقدر معلم مازاد داریم ؟
تعطیلی مدارس درروز پنج شنبه ،مجتمع سازی مدارس بدون کارسناسی که بارمالی زیادی دست دولت گذاشت چه توفیری برای جامعه داشت؟
دربعضی مدارس شاید تعداد پرسنل مدرسه اندازه دانش آموزان هستند!!!این از عواقب مجتمع سازی مدارس.
درمقطع راهنمایی 3سال معلمان این مقطع با اضافه شدن کلاس ششمی ها آواره تو مقاطع دیگر بدون تدریس سرگردانند !!! این هم از عواقب ماهها کارسناسی شما و همکاران تان !!!!
فعلا از آموزش در مدارس خبری نیست! نمره ها کیلویی مدارک بی ارزش !!دلتان خوش است درصد قبولی بالایی داریم .کمیت ارج وقرب دارند کیفیت شاید هیچ ....
راستی آقای وزیر تراکم دانش آموزی با وجود طرح مجتمع سازی چقدر است ؟
در روستاها 5نفر در شهرها 30نفر شاید شهری ها جبران روستایی ها را بکنند!!
برنامه های پنج شنبه حذف شد .بچه های مردم را باشکم گرسنه تا ساعت 2/5بعدالظهر در مدرسه نگه می داریم دلمان خوش است داریم آموزش می دهیم !!!شکم گرسنه ،اعصاب خسته ،بدن کوفته در وقت اضافه در کلاس چیزی نمی فهمد جز اینکه متولیان آموزش وپرورش از خود رفع مسئولیت کنند!!!راستی آقای وزیر شما در کلاس درس ویا زمانی که در مجلس نماینده بود ید چقدر تاب گوش کردن حرف معلمتان ویا همکارانتان را در مجلس داشتید و سر جایتان می نشستید؟
چرا نمی خواهید بپذیرید که کارتان کارشناسی نیست ؟
من یک معلم هستم از این همه ریخت وپاش ها تغییر وتحول وعدم ثبات در آموزش وپرورش خسته شده ام .
ولی انگیزه تدریس راهنوز از دست ندادم .