کد خبر: ۱۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶

جدایی‌های میلیون دلاری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برلوسکونی «ترین»‌های زیادی را در پرونده اش دارد. پرسابقه‌ترین سیاستمدار اروپایی، ثروتندترین شخصیت سیاسی جهان و به اعتقاد خودش یکی از موفق‌ترین روسای تاریخ فوتبال دنیا که مدیریت باشگاه آ.ث. میلان را به عهده دارد.

با این حال به تازگی به این افتخارات برلوسکونی، یک لقب دیگر هم اضافه شده است: «صاحب گرانترین طلاق تاریخ دنیا». لقبی که پشت پرده آن به جنجال‌های اخلاقی او برمی گردد. نخست وزیر ۷۶ ساله ایتالیا که این روزها به خاطر نامزدی اش با مجری ۲۷ساله تلویزیون این کشور خبرساز شده، دیروز بالاخره با همسر دومش به توافق رسید تا با پرداخت روزانه ۱۰۰هزار یورو نفقه به ورونیکا لاریو، او را طلاق دهد.

ورونیکا که ۲۲سال قبل بعد از جدایی برلوسکونی از همسر اولش کارلا دال اوگلیوبا او ازدواج کرده بود، سه سال قبل پس از رسوایی اخلاقی همسرش تصمیم به طلاق گرفت که این تصمیم به خاطر به توافق نرسیدن آن‌ها بر سر مسائل مالی ۳سال به تعویق افتاد.

جدایی میلیون دلاری

قبل از رکوردزنی برلوسکونی، جدایی روبرت مرداک از همسرش آنا پرهزینه‌ترین طلاق تاریخ بود. آنها بعد از ۳۲سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و این طلاق برای سرمایه دار امریکایی، ۱.۷میلیارد دلار هزینه داشت. جدایی عدنان خاشقجی، تاجر و دلال اسلحه سعودی از همسرش ثریا هم با ۸۵۰ میلیون دلار هزینه، دومین طلاق پرهزینه دنیا بود. خاشقجی مجبور شد برای طلاق دادن ثریا این مبلغ را به عنوان حق و حقوق او بپردازد که البته بسیار کمتر از مهریه همسرش بود. مهریه ثریا ۲.۵ میلیار دلار بود که اگر قرار بود عدنان آن را تمام و کمال پرداخت کند، بیشتر از ۲۰ سالی که رتبه دار گران‌ترین طلاق دنیا بودند، در این جایگاه باقی می‌ماندند.

طلاق گران قمیت ستاره ها

طلاق مل گیبسون از رابین مور گیبسون که در سال گذشته اتفاق افتاد، ۴۲۵ میلیون دلار هزینه داشت تا پرهزینه‌ترین طلاق هالیوود نام بگیرد. آنها حدود ۳۰سال با هم زندگی کردند و از آنجایی که جدایی غربی‌ها با تقسیم اموال به دست آمده در طول زندگی مشترک همراه است، مل و روبین هر کدام حدود ۴۲۵ میلیون دلار از ۸۵۰ میلیون دلار دارایی خانوادگی را نصیب بردند. استیون اسپیلبرگ هم یکی دیگر از ستارگانی بود که جدایی اش تبدیل به یکی از گرانقیمت‌ترین طلاق‌های تاریخ شد. او وقتی تصمیم گرفت امی ایرونیگ را طلاق دهد، دادگاه مجبورش کرد ۱۰۰میلیون دلار به همسرش بپردازد. رقمی که در سال ۱۹۸۸ نیمی از دارایی اسپیلبرگ به حساب می‌آمد.

جدایی هریسون فورد بازیگر آمریکایی از ملینا متیسون هم که در سال ۲۰۰۴ اتفاق افتاد، با ۸۵ میلیون دلار یکی از پرهزینه‌ترین طلاق‌های تاریخ بود.

اما شاید جالبترین طلاق هالیوود را مدونا و گای ریچی به ثبت رسانده باشند که نه فقط یکی از گران‌ترین طلاق‌های تاریخ بود، بلکه اولین طلاق در میان ستاره‌ها به شمار می‌رفت که در آن زن هزینه‌های طلاق را به مرد پرداخت می‌کرد. مدونا به همسر سابق خود حدود ۹۲ میلیون دلار پرداخت چرا که طبق برآورد کارشناسان، دارایی مدونا حدود ۳۰۰ میلیون پوند استرلینگ و دارایی همسر سابقش تنها حدود ۳۰ میلیون پوند استرلینگ بود. مایکل جردن، بسکتبالیست امریکایی و همسرش جوانتیا هم یکی دیگر از گرانترین طلاق‌های تاریخ را داشته اند. آنها ۱۷سال با هم زندگی کردند اما سرانجام در سال ۲۰۰۶ مایکل با پرداخت ۱۶۸ میلیون دلار همسرش را طلاق داد. جوانتیا ترجیح داد به جای گرفتن این مبلغ منزل مسکونی شان را بردارد و طلاق بگیرد.

جیمز کامرون، مایکل داگلاس، کوین کاستنر و لیونل ریچی هم دیگر ستاره‌هایی بودند که طلاق شان با رقم‌هایی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون دلار جزو گران‌ترین طلاق‌های تاریخ قرار می‌گیرد. 

مجله مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
0
0
بهتره ما هم به جای قانون مهریه که نتوانسته باعث پایداری زندگی باشه و غیر منطقی هم است مالی را که کسی نداره به نام کسی کنه از این قانون غربیها استفاده کنیم که اگر زن وشوهر با تلاش وپشتیبانی همدیگه ثروتی بدست اوردند حتی هنگام جدا شدن از ان بتوانند استفاده کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین