کد خبر: ۱۸۲۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
همه پست های حلقه یاران دولت

وقتی رقابت الهام با مشایی و بقایی بر سر تعداد پست شدت می گیرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اواخر دولت نهم و پس از آن در دولت دهم اما همه این اظهارات کم کم فراموش شدند و برخی از نزدیکان رئیس جمهور پست های بسیاری را ازآن خود کردند تا جایی که تعداد پست های برخی از آنها از تعداد انگشتان دست نیز بیشتر شد.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر سابق محمود احمدی نژاد و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد این روزها، رکوردار تعدد شغل در دولت است.

ناظران سیاسی بیش از ۱۵ عنوان دولتی را برای مشایی بر شمرده اند؛ از جمله رييس دفتر رئيس جمهوری، سرپرست نهاد رياست جمهوری، نمايندگی ويژه رئيس جمهوری جهت تصميم‌گيری در مورد نحوه اجرای اختيارات هيأت وزيران در امور نفت، رياست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی، رياست گروه مشاوران جوان رياست جمهوری، مسئوليت انتصاب مدير عامل صندوق مهر امام رضا، مسئوليت كنترل و نظارت مرکز امور حقوقی بين‌المللي رياست جمهوری، نماينده تام‌الاختيار رئيس جمهوری در ستاد مرکزی راهيان نور، رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوی، عضويت در شورای فرهنگی دولت، رييس کميته ‏عالی در مورد طرح خط لوله گاز ايران – پاکستان – هند، نمايندگی رييس جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، جانشين رييس جمهوری در شورای عالی ايرانيان خارج از کشور، رييس مرکز مطالعات جهانی شدن، عضو کميسيون اقتصادی دولت، عضويت در کارگروه حمايت از توليد.

هر چند که وی به مرور زمان برخی از این پست ها به دلایل مختلف از جمله فشار سیاسیون و برخی اهداف انتخاباتی از دست داد اما در هر حال اسفندیار رحیم مشایی رکورد دار پست های دولتی در طول تاریخ حیات دولت محمود احمدی نژاد تا کنون محسوب می شود.

مقام دوم را اما یار همیشگی اسفندیار رحیم مشایی، یعنی حمید بقایی در اختیار دارد.وی که اخیرا نیز حکمی از رئیس جمهور برای استخدام بی قید و شرط و خارج از ضوابط ۱۵۰۰ نفر به عنوان معاون اجرایی رئیس دولت دهم دریافت کرده، تا کنون پست های متعددی در دولت محمود احمدی نژاد داشته است.

حمید بقایی که در دولت نهم عنوان قائم مقامی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داشت و بلافاصله پس از آغاز دولت دهم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.

معاونت رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، دبیری «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی»، مشاورت ویژه رئیس جمهور در امور آسیا ، عضویت در کارگروه ترانزیت وزارت راه و ترابری، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی رئیس جمهور، پست هایی است که تا کنون حمید بقایی در دولت محمود احمدی نژاد داشته است.

حالا نیز به نظر می رسد غلامحسین الهام ، مردی که مدت ها بود از دولت محمود احمدی نژاد فاصله گرفته بود تا به جبهه پایداری بپیوندد، با بازگشت به بدنه دولت قصد دارد رکورد اختصاص پست های دولتی به خود را بشکند.

هنوز مدت زمان زیادی از انتصاب مجدد غلامحسین الهام به عنوان سخن گوی دولت نگذشته که وی دو عنوان دیگر دولتی را ازآن خود کرده است.

سخنگوی دولت نهم و رئیس دفتر سابق رئیس جمهور این روزها بعد از انتصاب به عنوان سخنگو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور شد و بلافاصله بعد از آن به عنوان نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب شد تا به یک باره سه پست دولتی را از آن خود کند!

به گزارش شفاف،به نظر می رسد مرد همه کاره این روزهای دولت که در مدت کمتر از یک هفته دو پست جدید گرفته می رود تا در ۶ ماه باقی مانده از عمر دولت محمود احمدی نژاد ، رکورد عده دار بودن پست های دولتی را بشکند و جا پای اسفندیار رحیم مشایی گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
سید روزبه
|
United States of America
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
0
هر نفرشون ده تا پست دارن
اونوقت جوانهای تحصیلکردمون باید آواره ی کشورهای دیگه بشن
داود
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
0
اگر کسی با معنی قحط الرجال آشنا نبود رییس جمهور به بهترین وجهی آنرا معنی کرد! خدایا هرچه زودتر این نفت را از ما بگیر. بلکه بتونیم زندگی کردن رو از صفر شروع کنیم. الان که خیلی زیر صفریم. چقدر بدبختیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین