کد خبر: ۱۸۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰

نصرالله: سوریه درگیر یک جنگ واقعی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: ما به وحدت اراضی لبنان و اتحاد مردم و نهادهای این کشور پایبند هستیم.

وی افزود: اگر توطئه هایی برای تبدیل لبنان به چندین منطقه وجود داشته باشد باید همگی با آنها مخالفت کنیم زیرا لبنان کوچکتر از آن است که تقسیم شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان به دلیل تنوع طائفه ای و سیاسی و تضاد منافع به شدت از رویدادهای اطراف خود به ویژه سوریه تاثیر می گیرد.

وی افزود: لبنان به خاطر مرزهای طولانی با سوریه و همسایگی با این کشور از رویدادهای سوریه تاثیر می گیرد و بقاع و شمال لبنان به دلیل ارتباط خانوادگی و مردمی با سوریه بیش از مناطق دیگر لبنان از سوریه تاثیر می گیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: سوریه در یک جنگ واقعی قرار دارد. وی با اشاره به آوارگان سوری اظهار داشت: باید علیرغم شرایط اقتصادی دشوار خانواده هایمان از منظر انسانی و اخلاقی، آوارگان سوری را به منازلمان و اماکن عمومی دعوت کنیم.

وی اظهار داشت: راه حل واقعی حل و فصل موضوع آوارگان سوری این است علت آوارگی این شهروندان سوری را بررسی کنیم و آن توقف درگیری در سوریه است تا آوارگان به سرزمین خود بازگردند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: کسی که مسئول آوارگی شهروندان سوری است همانی است که عامل جنگ و کشتار در سوریه است و مانع از گفتگوی ملی در سوریه و طرف های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه است.

وی افزود: از دولت لبنان می خواهم که موضع خود را در قبال سوریه بهبود بخشند. لبنان باید با استفاده از اهرم فشار، [سوری ها] را به راه حل سیاسی و گفتگوی سیاسی در سوریه تشویق کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شواهد حاکی از آن است که اگر بحران سوریه و کمک های نظامی در سوریه وجود داشته باشد این کشور درگیر یک جنگ طولانی و خونین خواهد بود.

سیدحسن نصرالله گفت: کسی که مسئول آوارگی شهروندان سوری است مانع از سازش سیاسی در سوریه است و ربوده شدن شهروندان لبنانی در سوریه از پیامدهای بحران در این کشور است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه المنار، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دولت لبنان باید از طریق کشورهایی که بر گروه های مسلح سوری نفوذ دارند مسئله شهروندان لبنانی ربوده شده را پیگیری کند کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر و ترکیه که گروه های مسلح سوری را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می دهند.

وی افزود: ارتباطات و رایزنی ها در این زمینه برای پیگیری پرونده افراد ربوده شده در سوریه کافی نیست و اگر دولت لبنان در این رابطه ناتوان است می تواند از گروه های سیاسی و از جمله ما کمک بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین