کد خبر: ۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۸

آقای ضرغامی جلوی «برره» ها را بگیرید !

آفتاب‌‌نیوز :

رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اضافه کرد: از آقای ضرغامی می‌خواهم جلوی هجویات سریال «برره» را بگیرند تا بیش از این اعتبار رسانه ملی خدشه‌دار نشود. گبرلو تاکید کرد: دوران «مهران مدیری» به سررسیده و مسوولان احتمالا از روی ناچاری و یا برای کسب درآمد بیشتر از طریق آگهی به او متوسل شده‌اند. مردم در رسانه ملی به دنبال نوآوری، خلاقیت و احترام هستند اما «برره» فاقد این جذابیت‌هاست.

این منتقد اظهار کرد: «برره» طنز نیست، بلکه هجو و تمسخر ادبیات فارسی و سطحی انگاشتن مخاطبان فهیم تلویزیون است. وی با تاکید بر این که تعریف از رسانه‌ی ملی، ارایه یک برنامه سطحی و غیر استاندارد نیست، خاطرنشان کرد: بلکه یک رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی باید بیانگر آداب و سنن و رفتارهای درست انسانی و اخلاقی باشد. محمد گبرلو گفت: ارایه‌ی یک برنامه در قالب طنز بسیار پسندیده و جذاب است، اما باید مطابق استانداردها حرفه‌یی باشد. همان طور که آثار تلویزیونی طنز در جهان نیز در وهله اول در عین سادگی از محتوای غنی و عمیق برخوردارند، اما حرکات و کلمات غیر ادبی در «برره»‌الگوی مناسبی برای مخاطب نیست و فاقد محتوای عمیق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۶
0
0
جناب منتقد شما كه لالايي بلد هستيد چرا خوابتان نمي برد . مردم ايران اينقدر فهيم هستند كه فرق خوب و بد را بفهمند براي همين مطمينا به اين سريال فقط و فقط به عنوان يك طنز نگاه مي كنند و لاغير بعد هم فكر مي كنم اين سريال خيلي بهتر از فيلم هاي ماهواره اي باشد كه در آن آدمها كارهاي مي كنند كه حتي حيوانات هم نمي كنند . اگر شما خيلي اهل كار طنز هستيد بفرماييد اين گوي و اين ميدان.
مملكت ما بيشتر از اينكه عملگرا باشند منتقد هستند به همه چيز همه كس .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۶
0
0
مشخص است كه مشكل آقايون با اين مجموعه طنز نيست ...... چرا كه پيش از اين هم مجموعه هاي طنز از اين دست توليد شده است ... مجموعه هاي كمدي اي داشته ايم كه به لحاظ فرهنگي در سطح بسيار نازل قرار داشته اند اما در آن زمان صداي آقايان در نمي امد .... مشكل برادران ما از جاي ديگري است ...... به نظرم شبهاي برره داراي بار معنايي قوي ، خلاقيت و قصه پردازي بسيار مناسب است و در ميان انبوه .....كه هر روز از تلويزيون پخش مي شود يك نقطه روشن به حساب مي آيد ... مشكل آقايان هم احتمالا همين است !
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۶
0
0
اين كه اين منتقد ميگه يعني به اين همه بيننده ي اين برنامه توهين كرده. آقاي مديري و گروهش هم يه شبه از تو خيابون نيمدن برنامه بسازن . اين برنامه هيچي نداشته باشه . هر شب عده ي زيادي آدم و شاد مي كنه. كاري كه خيلي ها نتونستن بكنن.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۷
0
0
به نظر بنده من ماهيت سريال برره را ميتوان از بينندگان ميليوني آن تشخيص داد چرا كه اگر اين سريال جنبه مثبت نداشت اين همه با استقبال بي نظير مردم مواجه نميشد. نيازي نيست در همه امور اقايان به جاي مردم نظر بدهند. از همه گذشته هر كسي شايسته اظهار نظر در مورد كارهاي هنرمندبزرگ جناب اقاي مهران مديري نيست .خداوند او و خانوادهاش را سالم و موفق بدارد.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۷
0
0
در کشور ما همیشه آرهای خوب و آدمهای موفق اول توسط رقبای حسود مورد حمله قرار گرفته اند واز فرصت استفاده کرده و آنها را حذف کرده اند.
موفقیت و بالا بودن سطح کارهای آقای مدیری که یکی از بهترین طنزپردازان ایران است، کافی است که به راحتی حدس بزنیم ، بزودی ایشان را هم حذف خواهد کرد.
مردان بزرگ مجال کار نخواهند یافت.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۷
0
0
سلام اين سريال طنز اسث ولي ناراحتي ما از اين است كه حقيقت خيلي از ما را به زبان طنز بيان ميكند ايراني هستيم ديگر فكر ميكنيم بهترين مردم جهانيم اما.......
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۸۴/۰۸/۰۱
0
0
جدا از همه مسايل از اين آقاي مسثول مي خواهم لطف كند روزها زودتر به خانه مراجعه كنند و به برنامه هايي كه واقعا احتياج به انتقاد دارند بپردازند آيا شما تا به حال برنامه كودك شبكه هاي 5 و 1 را ديد ه ايد ؟ در برنامه عمو پورنگ يكي دو ماه پيش عمو پورنگ به يك عروسك بازيگر مي گفت : بايد قاشق داغ كنم بگذارم روي زبانت تا ديگه حرف بد نزني و اون عروسك مي گفت : عمو پورنگ مي خواهي من را شكنجه بدهي ؟ آقاي عزيز و محترم فكر نمي كنيد كه شما اول در مقابل اين چرنديات و هجو گوييها مسثول هستيد كه هزاران كودك معصوم پاي آن نشسته اند و با دهان باز از بهت به آن نگاه مي كنند و مثل پسر 6 ساله من كه مي پرسه مامان شكنجه يعني چه ؟ حال شما نگران خلاقيت يك هنرمن آن هم در قالب طنز هستيد ؟ آيا شما نمي بينيد كه در ساعت 7 بعد ازظهر چه فيلمهاي خشني از تلويزيون پخش مي شود ؟ فيلمهايي كه در شبكه هاي اروپايي در ساعات آخر شب و با علامت زرد يعني براي بچه هاي بالاي دوازده سال همراه با والدين پخش مي شود .
مهران مديري تنها با هنر خود خنده به لب مردم درگير در گرفتاريهاي روزمره مي آورد . بگذاريد كمي هم مردم به لهجه ضايع تهراني ها بخندند . شما هم فارغ البال از هر مقام و منسب احتياج به خنده و بودن كنار خانواده تان و شنيدن خنده هاي قرزندانتان هستيد خواهش مي كنم يكبار شما هم بي ريا به اين برنامه نگاه كنيد . شما هم بخنديد . مطمثن باشيد چيزي را از دست نخوهيد داد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین