کد خبر: ۱۸۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲

تایید دستگیری ۲۰ ایرانی به اتهام ورود غیر مجاز در خاک عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان در گفتگو با خبرنگار مهر از دستگیری ۲۰ ایرانی در خاک عربستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این افراد به صورت غیرمجاز وارد خاک عربستان شده اند، اظهار داشت: هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این عده در دست نداریم و تنها درخواست بررسی موضوع را از عربستان کرده ایم.

به گزارش مهر، وی در این باره که آیا این افراد در صورت ورود غیر مجاز مشمول توافق آزادی برای زندانیان ورود غیر مجاز خواهند شد، بیان کرد: باید جرم آنها از سوی عربستان مورد بررسی قرار گیرد . امیدواریم که بتوانند به زودی آزاد شوند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته ۶ زندانی ایرانی در عربستان که به جرم ورود غیرمجاز به خاک این کشور دستگیر و در زندان به سر می بردند، بر اساس توافق صورت گرفته برای آزادی زندانیان ورود غیرمجاز به دو کشور آزاد شدند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در این باره گفته بود : با تلاش های وزارت امور خارجه و پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض دو گروه سه نفره که همراه با شناورهای صیادی خود به جرم ورود غیر مجاز در آبهای عربستان دستگیر شده بودند، آزاد و شناورهای آنان نیز مسترد شد.

رسولی تأکید کرد: اخیرا بر اساس ملاقات های صورت گرفته با مقامات سعودی افرادی که به صورت غیرمجاز وارد آبهای سرزمین عربستان می شوند ، پس از طی مراحل قانونی آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به قوانین داخلی عربستان خاطرنشان کرد: این توافق مشمول زندانیان قاچاق و مواد مخدر نمی شود . موارد مذکور امنیتی است و با افرادی که به جرم قاچاق و مواد مخدر دستگیر شده اند، طبق قوانیت جاری عربستان برخورد خواهد شد و به اشد مجازات می رسند.

بر اساس این گزارش خبر دستگیری اخیر ایرانیان را خبرگزاری رویترز روز ۵ شنبه بر اساس اطلاعیه گشت ساحلی عربستان منتشر کرد که ۲۱ ایرانی را که سوار بر قایق بودند در نزدیکی یکی از جزایر این کشور بازداشت کرد.

در بیانیه گشت ساحلی عربستان منتشر شده است که یکی از گشت‌های دریایی عربستان دو قایق ایرانی را روز چهارشنبه در آب‌های اقلیمی عربستان توقیف کرد که در یک قایق ۱۲ نفر و در قایق دیگر ۹ نفر بودند. دو قایق ایرانی در نزدیکی جزیره «حرقوص» در فاصله ۷۸ کیلومتری ساحل عربستان سعودی متوقف شدند.

گشت ساحلی عربستان اضافه کرد که در حال بازجویی از افراد بازداشت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین