کد خبر: ۱۸۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
امیری کهنوج:

دولت محصولات کشاورزان را به قيمت مناسب خريداري کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا اميري کهنوج نماينده مردم کهنوج و منوجان در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان بخش کشاورزي در ايجاد اشتغال و عدم توجه مسئولان به اين بخش، گفت: بخش کشاورزي نسبت به ساير بخش‌ها مظلوم واقع شده و عملکرد مسئولان براساس شعار و حرف در اين حوزه صورت گرفته است.

وي در تشريح مشکلات بخش کشاورزي اظهار داشت: عدم رواج کشاورزي صنعتي، اراضي خرد و تفکيک شده، وجود ناهمواري در زمينه‌هاي کشاورزي، استفاده از شيوه غلط در آبياري که نياز به آب را افزايش داده و نيز عدم تعريف الگوي کشت از موانع توسعه بخش کشاورزي است.

وي با بيان اينکه مديريت صحيح از وزارت جهادکشاورزي اعمال نمي‌شود، تصريح کرد:‌ عدم تعريف الگوي کشت از طرف وزارتخانه موجب شده است تا در اثر عدم هماهنگي، افزايش و يا کمبود در يک نوع محصول کشاورزي را در سال‌هاي متمادي تجربه کنيم.

اميري کهنوج تعدد در حوزه مديريتي را از ديگر موانع توسعه بخش کشاورزي دانست و افزود: اکنون در فصل برداشت ذرت شاهد واردات ذرت هستيم که تعدد در حوزه مديريتي موجب شده تا کسي پاسخگوي علت اين واردات نباشد.

وي تاکيدکرد: توليد داخلي در بحث ذرت پاسخگوي نياز کشور نيست ولي مي‌توان با خريد ذرت کشاورزان به توليد داخل بها داده، سپس برای جبران کمبود آن نسبت به واردات ذرت اقدام کرد.

نماينده مردم کهنوج و منوجان در پايان با بيان اينکه دولت با يد اهتمام ويژه نسبت به بخش کشاورزي داشته باشد، بيان داشت: تنها انتظاري که از دولت مي‌رود اين است تا محصولات کشاورزان را به قيمت مناسب خريداري کند چرا که عدم توجه به اين موضوع نه تنها موجب پيشرفت بلکه بخش کشاورزي را دچار رکود بي‌سابقه‌اي خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
سلام ،
نه که این کار را نمی کنند ، بلکه بدهی چایکاران را هنوز نداده است و از هند هم گندم وارد می کند و خلاصه اینکه ، نه که دستی نمی گیرند ، پاهایشان را هم می کشند ،
که بخورند زمین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
دولت معلوم نیست با این کشاورزان چیکار کرده که ترجیح میدهند زمینها خشک و خالی گوشه ای بیفتد ولی انها کار نکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین