کد خبر: ۱۸۳۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

دومین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دومین بار از پاسخ‌های شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد به سوال نماینده مردم قم قانع نشدند و بدین ترتیب مجلس دومین کارت زرد را به وزیر اقتصاد داد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در سوالی از وزیر اقتصاد پرسیده بود که دلایل اخذ نشدن معوقات بانکی به ویژه از افرادی که تسهیلات سنگینی دریافت کرده‌اند و مدت طولانی از زمان آن می‌گذرد، چیست؟ که وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال گفت: امروز در فضای اقتصاد و تولید کشور باید با آرامش رفتار کنیم و از فعالان اقتصادی حمایت و با افرادی که تسهیلات بانکی را صرف مصارف دیگری کرده‌اند برخورد کنیم.

حسینی افزود: معوقات بانکی در چند بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن تولیدکنندگانی هستند که برای سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه این تسهیلات را دریافت کرده‌اند ولی آن را صرف توسعه بنگاه کرده‌اند، دومین دسته افرادی هستند که تسهیلات را اخذ ولی صرف اموری خارج از ادعاهایشان کرده‌اند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی با بدهکاران بانکی که تسهیلات سنگینی دریافت کرده‌اند، به درستی برخورد نمی‌شود، گفت:‌گفته می‌شود فردی بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمایه‌گذاری کرده است و اکنون ورشکست گشته است یا گفته می‌شود فردی دو هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد یا فردی با دوازده هزار میلیارد تومان سرمایه هواپیمای اختصاصی دارد که تسهیلات سنگین بانکی دریافت کرده است، چرا بانک‌ها سراغ این افراد نمی‌روند؟

وی افزود: مدیران عامل بانک‌ها نسبت به معوقات بانکی احساس مسئولیت نمی‌کنند، فردی میلیاردها تومان صرف ورزش و ساخت و ساز می‌کند ولی معوقاتش به بانک‌ها را بازپرداخت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،پس از سوال نماینده مردم قم و توضیحات وزیر اقتصاد و قانع نشدن نماینده سوال‌کننده، ابوترابی نظر نمایندگان را جویا شد که از ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه، ۸۱ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف و ۳۰ نفر رای ممتنع دادند به این ترتیب مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به وزیر اقتصاد کارت زرد نشان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
کارت زرد دوم را قرمز میدهند نکنه قوانین عوض شده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
خب این مدیران عامل بانک‌ها که نسبت به معوقات بانکی احساس مسئولیت نمی‌کنند، را برکنار کنید، نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین