کد خبر: ۱۸۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

پاسخ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ادعای احمدی نژاد: رشد اقتصادی منفی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نرخ رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی گفت: آماری که رئیس جمهور می دهد قابل تامل است زیرا کارشناسان معتقدند رشد اقتصادی ما منفی نه دهم درصد است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با مهر، با ابراز تعجب از گفته رئیس جمهور که تخلف سه هزار میلیارد تومانی را تخلف کوچک اداری توصیف کرد، گفت: برای شخص رئیس جمهور که برای عده ای ال سی باز کردند که این افراد پول کلان بردند، این تخلفات کوچک دیده می شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هر اختلاسی ابتدا از تخلفات اداری شروع می شود هر کارمندی که مرتکب اقدامات خلاف شود تخلف اداری کرده است که برخی از این تخلفات کوچک هم نیست و به نوعی جرم محسوب می شود. اتفاقا تخلف سه هزار میلیاردی جرم بزرگی است که عده ای مرتکب شدند.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فقط به بعد تخلف اداری بودن آن توجه کرده است در حالی که بیش از بیست روز دادگاه تشکیل شد و برای اولین بار در ایران در جریان اخلال در امور اقتصادی ۴ نفر محکوم به اعدام شدند چطور این تخلف می تواند کوچک و اداری باشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص این گفته رئیس جمهور که رشد اقتصادی به ۵.۲ درصد رسیده است نیز گفت: باید دید رئیس جمهور این آمار و ارقام را از کجا می آورد. در ایران هیچگاه آمار دقیق و درست نیست زیرا مرجع مناسبی برای آمار وجود ندارد و در واقع بیشتر این آمار و ارقام سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: در ایران دستگاهها برای خودشان آمار و کارنامه صادر می کنند. آمار رشد ۵ درصدی در اقتصاد با شرایطی که می بینیم قابل قبول نیست. کارشناسان هم معتقدند رشد اقتصادی ما منفی نه دهم درصد است. اگر دولت معتقد به رشد ۵ درصد است بهتر است از یک موسسه آماری بی طرف که کار سیاسی نکند بخواهد تا آمار دقیقی بدهد که قابل اعتنا و اعتماد باشد.

نماینده آمل درباره نرخ دلار در سال آینده نیز گفت: وقتی دولت خودش با ارز آزاد کار می کند و ارز را سه نرخی کرده است چطور ممکن است که با قاطعیت سخن از ارز با قیمت بسیار پایین تر از ۲۵۰۰ تومان بزند؟ نرخ واقعی ارز زمانی است که دست مردم برسد نه اینکه در خزانه باشد و روی آن قیمت گذاری شود.

یوسفیان ملا گفت: ما در بودجه تاکید کردیم نرخ ارز شناور مدیریت شده باشد، متاسفانه این نرخ شناور است اما مدیریت شده نیست. وقتی ارز در کشور سه نرخی است نمی شود روی این گفته رئیس جمهور خیلی حساب کرد که نرخ ارز پایین تر از نرخ ارز مبادلاتی باشد.

به گزارش عصرایران، شایان ذکر است مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه در برنامه نگاه یک اظهار داشت: معلوم نیست احمدی نژاد این آمار و ارقام را از کجا آورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ج ل ا ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
نگو بابا دشمن شاد میشه.................................!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
اگه آمار اینه بهتره در مرکز آمار ایران رو تخته کنن. جالبه مسولین از دروغ گفتن خجالت هم نمی کشند. اصلا تو این کشور دروغ نه تنها قبحی نداره بلکه از ملزومات کاری شده. آبروی اسلام رو بردن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین