کد خبر: ۱۸۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴

توقف سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های بدهکار/ لغو تمامی پروازها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی از توقف سوخت رسانی به ایرلاین های بدهکار در فرودگاهای کشور از صبح امروز خبر داد و گفت: امروز اغلب پروازها در تهران، مشهد، کیش و سایر فرودگاه ها به دلیل عدم سوخت رسانی انجام نشد.

به گزارش مهر، سیدعبدالرضا موسوی با اعلام این خبر که از امروز دوشنبه ساعت ۹ صبح به جز شرکت ایران ایر به هیچکدام از شرکت های هواپیمایی سوخت داده نشده است، گفت: روز گذشته نامه ای از شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دست ایرلاین ها رسید مبنی بر اینکه سوخت رسانی به ایرلاین های بدهکار، نقدی انجام می شود.

وی با بیان اینکه ضرب الاجل شرکت پالایش و پخش از امروز اجرایی شد، گفت: تا قبل از ساعت ۹ سوخت رسانی به هواپیماها انجام گرفت اما از ۹ صبح هواپیماها باید به صورت نقدی سوخت را خریداری می کردند به همین جهت اغلب پروازها در تهران، مشهد، کیش و سایر فرودگاه ها کنسل شد.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: فقط پروازهای شرکت ایران ایر انجام گرفت که آن هم به دلیل مبادلات مالی بین این شرکت و دولت سوخت رسانی به آن متوقف نشد، در غیر این صورت باقی شرکت ها با مشکل مواجه شدند.

وی در خصوص میزان بدهی ایرلاین ها به وزارت نفت اظهار داشت: بنا بر ادعای شرکت پالایش و پخش ایرلاین ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند اما رقم واقعی کمتر از نصف این عدد است زیرا آنها نرخ سوخت را در برخی از مواقع ۴۰۰ تومان محاسبه کرده اند در صورتی که تا پایان آبان ماه امسال نرخ سوخت ایرلاین ها ۲۰۰ تومان بود.

موسوی افزود: از زمان اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها تا تاریخ ۲۸ تیرماه ۹۰ سوخت باید با نرخ ۱۰۰ تومان در اختیار شرکت ها قرار می گرفت که آن هم ۲۰۰ تومان محاسبه شد . بنابراین با افزایش میزان بدهی روبرو هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
با سلام و تشکر
تشکر از آقای رییس جمهور و بعضی از وزرائ.....لیاقت
که حتی قادر به سوخت رسانی به چند فروند هواپیمای از رده خارج واسقاطی نیستند و بدهی شرکتهای هوایی را بهانه کرده اند ،عزیزان این بده بستونها همه جا و همیشه بوده و خواهد بود.
حالا که هواپیما هم نداریم تا سوار بشیم فکر کنم قیمت خر(کره خر) و قاطر واسب هم بالا برود .
پس تا سازمان حمایت از مصرف کننده با افزایش چهار پایان محترم موافقت نکرده سریع بریم بخریم (مثل اتومبیل) حمممممله.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین