کد خبر: ۱۸۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹

واکنش رسایی به شکایت سازمان بازرسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رسایی گفت: مطالب مطرح شده در نطق مجلس و همچنین آنچه به دنبال آن در وبلاگم نوشته ام بر حسب وظیفه‌نمایندگی است که قطعا آنها را دنبال می‌کنم.

نماینده‌ مردم تهران افزود:‌ شکایتی که قرار است آقای پورمحمدی از من پیگیری کند را در کنارشکایت دادستان تهران می‌گذارم و به آقای پورمحمدی یادآوری می‌کنم قانون اساسی فقط یک اصل آنهم درمورد سازمان بازرسی کل کشور ندارد که شما همان اصل را قاب کرده و در اتاق کارتان نصب کنید بلکه اصول دیگری هم دارد از جمله اینکه نماینده مردم در بیان مطالبش و پیگیری آن مسائل آزاد است و سازمان بازرسی تنها می تواند پاسخ و جواب دهد نه اینکه نماینده مجلس را تهدید به شکایت کند.

وی خطاب به رییس سازمان بازرسی کل کشورتاکید کرد: قانون اساسی به شما و هیچ شخص دیگری اجازه نداده تا با نماینده مردم به دلیل پیگیری مطالبات مردم با استفاده از زبان تهدید و شکایت صحبت کنید؛ شکایت و شکایت بازی ومی‌گیریم و می‌بریم در کشوری که ساختار و قانون اساسی دارد راه به جایی نمی‌برد و این‌گونه حرف زدن‌ها آنهم با نماینده مجلس معنا ندارد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: در هر جلسه مجلس بسیاری از نمایندگان انتقادات صریحی را نسبت به دولت وارد می کنند که برخی وارد و صحیح است و البته برخی از این انتقادات نه تنها وارد نیست بلکه غرض ورزانه است اما ما شاهد چنین رفتار و برخوردی از سوی دولت نیستیم ولی با یک نطق انتقادی نسبت به بخشی از قوه قضاییه اینطور برخورد کردن شایسته نیست.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ گفت: سازمان بازرسی وظایفش را به درستی انجام دهد تا از این جنس اشکالات از کارش گرفته نشود.

عضو کمیسیون اصل نود گفت: همانطور که در نطقم گفتم، به دلیل ارتباط مردمی به برخی اسناد نیز دسترسی وجود دارد اگر باز هم احساس کنم که در مسیر برخی رسیدگی ها به موضوعات و تخلفات یک خانواده که برای خودش مصونیت قائل است، انحرافی صورت می‌گیرد اگر نتوانم هیچ کاری انجام دهم حتما از پشت تریبون مجلس داد می زنم چرا که رهبر انقلاب، قانون اساسی و مردم بویژه آنها که برای انقلاب هزینه داده اند از ما چنین توقعی دارند.

رسایی در پایان تاکید کرد: بر خلاف نظر آقای پور محمدی، نطق بنده نه تنها به اعتماد عمومی لطمه نزد بلکه موجب تقویت اعتمادعمومی شد.

به گزارش ایسنا، امروز سازمان بازرسی کل کشور دراطلاعیه‌ای اعلام کرد که از «حجت‌الاسلام حمیدرسایی» نماینده مردم تهران در مجلس به علت نشراکاذیب و تضعیف اعتماد عمومی شکایت می‌کند.

سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه‌ای با اعلام این شکایت آورده است: «آقای حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی علی‌رغم پاسخگویی مستدل و مستند معاونین محترم سازمان بازرسی کل کشور، به بیان مطالب خلاف واقع گذشته (در سایت شخصی خود)، تأکید و اصرار ورزیده‌اند ومتأسفانه برخی از رسانه‌ها آن را منعکس کرده‌اند.

نظیر این مطلب که اسناد مربوط به پرونده آقای مهدی هاشمی بعد از تذکر ایشان به مرجع قضایی ارسال شده است.

همان‌طور که در پاسخ معاون اموراقتصادی سازمان آخرین قسمت از مجلدات پرونده مربوط به آقای مهدی هاشمی در تاریخ ۲۲/ ۹/ ۹۱ طینامه شماره ۱۷۹۶۶۳ و قبل از نطق مورخ ۲۸ /۹/ ۱۳۹۱وی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحویل گردیده است، همچنین سازمان بازرسی کل کشور طبق قوانین و مقررات خود نسبت به انجام بازرسی ازدستگاه‌های اداری و اجرایی از جمله شرکت متروپرداخته و انجام بازرسی محدود به زمان و یا موضوع خاصی نیست و نبوده است.

ناگفته نماند؛ با توجه به مراتب فوق و اصرار آقای حمید رسایی بر نشر اکاذیب و تضعیف اعتمادعمومی، ناگزیر موضوع برای تعقیب کیفری به مرجع صالح قضایی اعلام خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
اهه ، چطور نمایندگان شجاع و مردمی مجلس ششم تا حرفی می زدند شماها می خواستید اعدامشان کنید
شمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
قانون اساسی به شما و هیچ شخص دیگری اجازه نداده تا با نماینده مردم به دلیل پیگیری مطالبات مردم با استفاده از زبان تهدید و شکایت صحبت کنید؛ شکایت و شکایت بازی ومی‌گیریم و می‌بریم در کشوری که ساختار و قانون اساسی دارد راه به جایی نمی‌برد و این‌گونه حرف زدن‌ها آنهم با نماینده مجلس معنا ندارد.
فرمایشات بالا فرازی ازبیانات آقای رسایی بود.خجالت دارد که حمید آقا میخواد هتاکی وفحاشی کند وباز هم ازجیب مردم مایه میگذارد.اگرمطالبات مردم راپیگیری میکردید ، درست.بقیه رواز نمره کاربران استخراج کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
نماینده مردم؟؟؟؟؟؟ شما؟؟؟؟
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
دادگاه روحانیت فردی راکه ملبس به لباس روحانیت است وخودش را حجته الاسلام می داند تهمت وافترا ..... می زند از نظر قاتون حداقل می تواند خلع لباس کنند واین هیچ منافاتی با نمایندگی او ندارد فردی که ملبس به لباس روحانیت است اولین نشانه حجت بودنش به اسلام عمل به قوانین روشن آن است حالا که این آقا با گفتارش دقیقا بر خلاف دستورات مبین اسلام عمل نموده نمی تواند حجت اسلام و ملبس به لباس روحانیت باشد؟!!
Mehrdad
|
France
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
با سلام
آقاي رسايي هم مثل آقاي احمدي نژاد ميخواد با سياه نمايي و تهمت و افترا به بزرگ مردي همچون آقاي هاشمي خودش رو مطرح کند و ايشون رو تخريب .... . اولش خيلي سعي کردند که پسر آقاي هاشمي برنگرده تا امثال آقاي رسايي هر چه در توان دارند به آقاي هاشمي حمله کنند . حالا که ديدند پسر آقاي هاشمي برگشته و هيچ مصونيتي نداره و پدرش هم دنبال اين چيزها نيست دوباره شروع کردند به هياهوي و سياه نماي براي فريب افکار عمومي .
ولي مردم ديگه گوششون از اين حرفها پره و ايشون با اين حرفها آخرتشون رو هم خداي نکرده ميسوزونند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین