کد خبر: ۱۸۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
از گزارشگری دایی برای ۹۰ تا کنایه جالب شاه حسینی

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر پرداخت.

در بخش نخست برنامه ۹۰ صحنه‌های کوتاهی از بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن پرداخت و در ادامه مراسم اهدای توپ طلای فوتبال به تصویر کشیده شد.

پخش برنامه‌ی «نود» با اجرای عادل فردوسی‌پور دیشب (۱۸ دی ماه) با مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا همزمان بود، به همین دلیل و با توجه به اهمیتی که این مراسم نزد فوتبالدوستان دارد، سازندگان بخش‌هایی از این مراسم را به طور زنده پخش کردند.

در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که دیشب در زوریخ سوییس برگزار ‌شد، چهره‌های نامدار دنیای فوتبال حضور داشتند که علی دایی، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان عضو کمیته فنی فیفا در آن حضور داشت.


دایی گزارشگر ۹۰ شد !


دایی: مسی در صحبت هایش هیچ اشاره ای به رونالدو نکرد


علی دایی ساعاتی بعد از انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان روی خط برنامه نود آمد و از جو زوریخ و سالن برگزاری مراسم گالا صحبت کرد.


وی که تنها نماینده ایرانی مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در زوریخ بود به صورت تلفنی برای فردوسی پور و مردم ایران از فضای مراسم زوریخ صحبت کرد.


عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه نود لحظه اهدای توپ طلا به مسی توسط کاناوارو را نشان داد. دقایقی بعد تماسی تلفنی با علی دایی در زوریخ برقرار شد و آقای گل فوتبال جهان که خود به لیونل مسی رای داده بود، درخصوص مراسم صحبت کرد: مثل همیشه این مراسم خیلی باشکوه برگزار شد. اکثر چهره های سرشناس فوتبالی جهان در این مراسم حاضر بودند. نکته جالب توجه این بود که بعد از اهدای جایزه بهترین بازیکن به لیونل مسی، بیش از ۲ یا ۳ دقیقه ، تمام حاضرین در سالن ایستاده برای لیونل مسی کف زدند.


بنده سال های قبلی را هم که او این جایزه را برده بود، از نزدیک دیده ام اما این بار تشویق حاضرین با گذشته خیلی فرق داشت. خود مسی هم در حرف هایش گفت نمی توانم صحبت کنم، این قدر خوشحالم که نمی توانم چیزی بگویم. برای چهارمین بار بهترین بازیکن سال جهان شدن واقعا باشکوه است.


دایی در پاسخ به سوال فردوسی پور مبنی بر اینکه واکنش رونالدو به انتخاب مسی چه بود؟ گفت: اتفاقا من در آن لحظه به رونالدو توجه کردم. او حسابی ناراحت شد. جالب اینجاست که وقتی هم مسی داشت حرف می زد از اینیستا تشکر کرد و گفت افتخار می کند که با اینیستا هم بازی است. ولی او هیچ اسمی را از رونالدو نیاورد.


وی سپس به تعریف و تمجید از مسی که برای چهارمین بار توپ طلا را برد هم پرداخت: رونالدو یک بازیکن خیلی خوب است اما مطمئنا کلاس فوتبال مسی خیلی تفاوت دارد. او این چهارمین جایزه را برای رکوردهایی که امسال زد، به دست آورد و به نظر خود من هم اگر قرار بود او انتخاب نشود باز این حق اینیستا می شد که جایزه را ببرد نه رونالدو.


نایب قهرمانی نونهالان پرسپولیس، این ها تیم ملی نونهالان نبودند؟

در ادامه عادل فردوسی پور خبر و تصاویر قهرمانی تیم نونهالان پرسپولیس را در ابتدای برنامه دوشنبه شبش به تصویر کشید. تیمی که توانست در تورنمنت مالزی به قهرمانی برسد. حمید استیلی رئیس آکادمی پرسپولیس هم که در مالزی به سر می برد در این برنامه از شرایط تیمش گفت.


سپس فردوسی پور به بررسی سابقه بازیکنان نونهال پرسپولیس پرداخت و مشخص شد که این بازیکنان ، یاران تیم نونهالان ایران هستند. تیمی که زیر نظر قنبرپور اداره می شود. استیلی در این باره گفت:« این تیم در دو سال گذشته حتی یک سفر خارجی هم نداشته.


قبول دارم که ما نباید بازیکنانی غیر از بازیکنان خودمان را می بردیم ولی به هر حال همه هزینه های سفر را ما دادیم و برای اولین سفر خارجی ، تجربه خوبی بود برای این بچه ها. انشاالله در آینده تیم تکمیل شده خودمان را هم به این بازی ها می بریم.»


رئیس سازمان لیگ مهمان حضوری برنامه نود


غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ مهمان حضوری برنامه نود بود. فردوسی‌پور از او در مورد لغو چند بازی از لیگ برتر كه به دلیل آلودگی هوا به تعویق افتادند سوال كرد كه بهروان گفت: در این ماجرا ما مقصر نیستیم. من می‌خواستم بازی‌ها را برگزار كنم اما فدراسیون فوتبال و شورای تامین به این نتیجه رسیدند كه مسابقات تهران لغو شود. این دو ارگان می‌توانند بازی‌های لیگ را لغو كنند.


سپس فردوسی‌پور با رشیدی، رئیس سازمان كنترل كیفیت هوا تماس برقرار كرد و رشیدی در مورد تعطیلی این مسابقات گفت: «جمعه شاخص آلاینده‌ها در تهران ۱۳۰ بود. در حالی كه در روز بازی استقلال و سایپا این شاخص روی ۱۸۰ بود اما بازی برگزار شد. اصلا در این باره قانون اجرا نمی‌شود و كلا سلیقه‌ای عمل می‌كنیم؛ چه در مورد تعطیلات تهران و چه در مورد تعطیل كردن مسابقات.


وی ادامه داد: در صددیم سقف قرارداد را برداریم و مثل فوتبال حرفه ای دنیا پیش برویم. باید با کمک همه کارشناسان باید کاری کنیم که قراردادها شفاف و صادقانه باشد. از خانواده فوتبال می خواهیم صادقانه میزان بودجه خود را عنوان کنند تا همه مسائل شفاف باشد.


گزارشی از مسابقات مختلف لیگ دسته یک پخش شد و بهروان در خصوص این لیگ صحبت هایی ارائه داد.


پس از این صحبت ها گزارش از مشکلات باشگاه نساجی مازندران و نیز وضعیت مدیریت این باشگاه و مصاحبه های هواداران تیم باشگاه پخش شد.


تا این ساعت از برنامه که نزدیک به سه ساعت و نیم از آغاز این برنامه می گذرد ۷۰ درصد مردم به لیونل مسی، ۲۴ درصد به رونالدو و ۶ درصد به اینیستا رای داده اند.


استعفا نداده ام و نمی دهم


بهروان در صحبت های پایانی خود عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد بدنه کشور بازنشسته هستند، من نیز یکی از این افراد هستند. من استعفا نداده ام و استعفا هم نمی دهم، نامه ای به آقای کفاشیان داده ام تا وضعیت مرا مشخص کنند.


در بخش های مختلف برنامه نود صحنه هایی از مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال جهان پخش می شد
در ادامه بهرام صناعی رئیس سازمان هواشناسی كشور هم با نود گفت‌وگو كرد و در مورد تعطیلی مسابقات تهران گفت: «این یك تصمیم جمعی بوده كه در آن وزارت بهداشت، استانداری، شهرداری و سازمان‌های دیگر دخیل بوده‌اند


شاه حسینی: در ناهنجاری های فوتبال قهرمانیم!


در این بخش برنامه شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی در ارتباط تلفنی عنوان کرد: در هیچ کجای اساسنامه نیامده که فرد خاطی باید عذرخواهی کند، آقای بهروان به عنوان نایب رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ باید جلوی این احکام را بگیرند.


وی ادامه داد: اگر قرار است چنین حکمی باشد باید در مورد تمام مربیان باشد نه عده ای خاص! بطور مثال طی هفته های اخیر مدیر عامل های برخی تیمها صحبت هایی کرده اند که خیلی بدتر از صحبت های احمدزاده است ولی برخوردی با آنها نشده است.


وی افزود: در این میان کربکندی ها و احمد زاده ها قربانی می شوند تا آقایان بگویند که ما هم اقتدار داریم! متاسفانه ما در ناهنجاری های فوتبال قهرمانیم!


پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که به نظر شما بهترین بازیکن جهان کیست ؟ ا- اینیستا ۲- رو نالدو ۳- مسی که در این نظرسنجی، نزدیک ۷۰ درصد به مسی ، نزدیک ۲۴ درصد به رونالدو و نزدیک شش درصد به اینیستا رأی دادند . 


تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین