آفتابنیوز : آفتاب: اما میرجواد سلیمانی قائم مقام ایران خودرو در گفتگو با بخش خبری پیک بامدادی رادیو ایران چنین چیزی را نه رد کرد و نه تایید.
سلیمانی درباره توفق تولید ۲۰۶ گفت: پس از مشکلاتی که پژو عملا امکان ارسال قطعات به ایران نداشت، تولید ۲۰۶ متوقف شد. با برنامه ریزی که صورت گرفت و با همت پرسنل ایران خودرو توانستیم از دو هفته پیش بدون توجه به پژو روزی ۵۰ دستگاه ۲۰۶ تولید کنیم. امیدواریم تولید ما به ۳۰۰ دستگاه در روز برسد بدون اینکه نیاز به پژو داشته باشیم.
به گفته او این خودرو متعلق به پژو است: به همین دلیل نمی توانیم دخل و تصرفی در آن داشته باشیم. اما پژو اجازه داده است این خودرو با برند پژو تولید شود و مشکل حقوقی ندارد.
قائم مقام ایران خودرو درباره تولید ۲۰۶ با توجه به نفرستادن قطعه از سوی پژو به ایران گفت: ما قطعات را از کشورهای مختلف دنیا و برندهای مختلف تامین می کنیم.
سلیمانی درپاسخ به اینکه گفته می شود ۲۰۶ ایرانی با قطعات چینی تولید می شود، گفت: چنین چیزی اتفاق نمی افتد و این برداشت درست نیست.
او البته به کارخانه های قطعه سازی مورد تایید پژو در چین اشاره کرد و گفت: پژو در چین صاحب کارخانه است و تولیدات مختلفی دارد. قطعات ۲۰۶ هم هست. قطعاتی که در چین برای ۲۰۶ و مدل های دیگر پژو تولید می شود تایید پژو را دارد.
قائم مقام ایران خودرو گفت: پیش از این هم قطعاتی که ما برای ۲۰۶ می آوردیم که همه از پژو فرانسه نمی آمد. از قطعه سازانی است که پژو به آنها تاییدیه داده است. الان هم با توجه به منابع مختلفی که داریم و تاییدیه پژو را دارد قطعات را تامین می کنیم.
او همچنین درباره قیمت ۲۰۶ ایرانی هم گفت: قیمت تمام شده محصول متناسب با اینکه چقدر هزینه مواد اولیه و نرخ ارز قیمت آن تعیین می شود. البته ساخت داخل ۲۰۶ افزایش پیدا کرده است و برنامه ریزی کردیم۹۰ درصد قطعات ساخت داخل شود و قیمت آن هم کاهش پیدا می کند.
به گزارش خبرآنلاین،سلیمانی درباره فروش ۲۰۶ هم گفت: تلاش می کنیم تعهدات گذشته را تمام کنیم و سپس فروش را شروع می کنیم.
فکر کردید ایرانیه
بوقش تو ایران تولید میشه بقیش از چین میاد