کد خبر: ۱۸۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸

تعطیی یک روز تهران چقدر هزینه دارد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعتراض نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به سريال تکراري تعطيلي پايتخت بابت آلودگي هوا همچنان ادامه دارد.


در ادامه اين اعتراضات عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: خسارت مستقيم بابت هر روز تعطيلي پايتخت بالغ بر ۱۰۰۰ ميليارد تومان است. سيد مويد حسيني صدر راهکار آلودگي هواي تهران را افزايش سهم حمل و نقل عمومي در تهران دانست و افزود: از طريق افزايش وسايل حمل و نقل عمومي و کاهش سفرهاي درون شهري با وسايل نقليه شخصي مي‌توانيم گام‌هاي موثري در جهت کاهش آلودگي هوا برداريم.

وي با تأکيد بر اين که آلودگي هواي تهران قطعاً يک بحران جدي است، اظهار کرد: آلودگي هوا علاوه بر اين که تهديدي براي سلامتي مردم محسوب شده و باعث کاهش بازدهي آن‌ها مي‌شود، سالانه حدود ۱۸ ميليارد دلار نيز به اقتصاد کشور ضرر مي‌زند.

حسيني صدر مناسب‌ترين راهکار کنترل آلودگي هوا را تقويت حمل و نقل عمومي به ويژه توسعه مترو و اتوبوسراني دانست و تصريح کرد: علاوه بر اين، ارتقاي کيفيت سوخت، کاهش سفرهاي درون شهري، استفاده از سيستم‌هاي الکترونيکي و خروج خودروهاي فرسوده، از ديگر راهکارهاي قابل پيش‌بيني است.

وي حمايت از مديريت شهري تهران در راستاي توسعه حمل‌و‌نقل عمومي را مورد تأکيد قرار داد و اضافه کرد: تشديد آلودگي هوا مطلقاً موضوعي طبيعي نيست و عوامل متعددي از قبيل کيفيت پايين سوخت و کيفيت پايين خودرو و نيز حجم بالاي تردد خودروها و استقرار صنايع آلاينده در تهران و اطراف آن در اين موضوع موثرند.

سخنگوي فراکسيون محيط زيست مجلس در پايان خاطرنشان کرد: در صورت وجود سياست‌گذاري واحد در حوزه آلودگي هوا و تلاش بيشتر دستگاه‌هاي مربوطه مانند سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت نفت و وزارت کشور، آلودگي هوا کنترل مي‌شود.

وضعيت هواي تهران همچنان در شرايط ناسالم

مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران نيز با بيان اينکه بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت کليه آلاينده‌ها به غير از آلاينده ذرات معلق کمتر از ده ميکرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت کاسته شده است گفت: شرايط آلودگي هواي تهران همچنان در شرايط ناسالم قرار دارد اما با توجه به احتمال بارش برف و باران طي روز آينده احتمال کاهش ميزان آلاينده‌ها وجود دارد.

دکتر يوسف رشيدي با بيان اين مطلب اظهار کرد: شاخص کيفيت هواي تهران در ذرات کمتر از ۵/۲ ميکرون امروز به طور متوسط۱۳۳ است که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش حجم آلاينده‌ها در شهر هستيم.وي تصريح کرد: البته کاهش ميدان ديد در تهران به وجود آمده که ناشي از افزايش ميزان بخار آب بوده و سبب چسبندگي ذرات معلق شده است . اين مساله ممکن است سبب آن شود که شهروندان احساس کنند ميزان آلاينده‌ها افزايش داشته اما در واقع اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از کاهش ميزان آلاينده‌ها در شهر خبر مي‌دهد.

منطقه ۱۸ آلوده‌ترين نقطه ديروز پايتخت

رشيدي خاطر نشان کرد: ديروز بيشترين ميزان آلايندگي هوا در ايستگاه پارک قائم در منطقه ۱۸ مشاهده شده است که شاخص کيفيت هوا در ذرات کمتر از۵/۲ ميکرون در اين ايستگاه ۱۷۴ بوده است.وي افزود: ايستگاه دروس‌، تهرانسر، پارک شکوفه در منطقه۱۴ و ايستگاه پونک نيز پس از ايستگاه پارک قائم بيشترين ميزان آلايندگي را نشان مي‌دهند.

به گزارش مردم سالاری،مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران اظهار کرد: آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون درمناطق ناسالم سبب افزايش تشديد بيماريهاي قلبي و ريوي و مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري قلبي و افراد مسن مي‌شود از اين رو توصيه مي‌شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بيماري‎هاي قلبي و ريوي‌، سالمندان و کودکان از فعاليت‌هاي طولاني مدت و سنگين در فضاي باز اجتناب کرده و بقيه افراد نيز فعاليت‌هاي طولاني و سنگين خود را در فضاي باز کاهش دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
شهروند ایران زمین
|
Germany
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
اگه خسارت تعطیلی یک روزه تهران 1000 میلیارد تومنه ،خب این اختلاس کننده گان بینوا(3000 میلیاردی) چیزی اختلاس نکردن ،مثل اینکه 3 روز تعطیلی بی حساب کتاب دیگه توتقویم ثبت شده !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
تو مملکتی که کاری انجام نمیشه تغطیلی سود هم داره چه برسه به ضرر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
چاره کار خودروی برقی و خصوصا موتورسیکلت برقی و کنترل جمعیت و مهاجرت و ایجاد جاذبه در شهرهای دیگر برای زندگی مردم، خارج کردن خودروهای فرسوده و دادن سوخت پاک به خودروهایی که با استاندارد روز باید تولید شوند (ونه استاندارد 20 یا 30 سال پیش) توسعه سریع مترو و حمل و نقل عمومی مطمئن و سریع و کمربند سبز اطراف شهر و استفاده از سوخت پاک در نیروگاهها و انتقال صنایع آلوده کننده به دور از شهرها و مدیریت یکپارچه شهری و ارتقا فرهنگ شهروندی و استفاده از تجارب شهرهای بزرگ دیگر جهان که هوای سالم دارند و ... مگر می شود اینها به ذهن مسئولین و سیستمهای عریض و طویل تحت مدیریت ایشان نرسیده باشد. ایراد کار کجاست که اجرا نمی شود؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین