کد خبر: ۱۸۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۲

بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر صالحی در این دیدار تاکید کرد: اراده‌ی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران توسعه‌ی روابط با آفریقا است.

وی تاکید کرد: ایران و آفریقا با توجه به قرابت فرهنگی و هم‌چنین تجارب و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: لازم است با تبادل هیات‌های مختلف، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بعدهای مختلف از جمله اقتصادی، تجارت، کشاورزی، صنعتی و بهداشتی شناسایی شود و بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین فراهم شده و در روند مناسبات تحرک بیشتری ایجاد شود.

صالحی از باسوله برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر صالحی به کشورش گفت: امیدواریم از فرصت این دیدار برای رشد روابط دوجانبه و چندجانبه استفاده کنیم و سطح روابط دو کشور را ارتقاء دهیم.

وی با ابراز خوشحالی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، علاقه‌مندی کشورش را برای همکاری مشترک و استفاده از تجربیات ایران در زمینه‌های کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی، بهداشت و آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

در این دیدار هم‌چنین پیرامون تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات خاورمیانه و آفریقا و نقش مهم دو کشور در مناطق خود در کمک به حل و فصل مشکلات، تبادل نظر شد و با توجه به ظرفیت‌های متقابل، همکاری‌های مشترک مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه بورکینافاسو، گزارشی از آخرین تحولات بحران مالی را نیز ارایه کرد و نقش منطقه‌ای ایران در کمک به حل و فصل بحران‌ها را ستود.

به گزارش ایسنا،در این دیدار که وزیر خارجه‌ی بورکینافاسو حضور سیاسی کشورها را مهم خواند، موضوع بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران مورد توجه قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
این یه موفقیت بی نظیره
چون این کشور خیلی در معادلات جهانی تاثیر گذاره
بابا ممنون از اینهمه دیپلماسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
وای چه خبرمسرت بخشی فکرکن بورکینا فاسو>> البته با این سیاست خارجی که تو این8 سال داشتن بایدم واسه امثال چی چی فاسو اینقد خوشحال باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
چی چی کیناسو ؟

کشوره !
رو زمینه یا مریخ ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
نه بابام بور کینافاسو کشور نیست که ؛
یه نوع غذای ایتالیاییه . . .
مزه شم بد نیست
خوبه
من یه بار خوردم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین