کد خبر: ۱۸۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

هنیه: امیدواریم دیدار مشعل و عباس نتیجه‌بخش باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در دیدار با یک هیات اروپایی در منزلش واقع در اردوگاه الشاطی غزه گفت: پیروزی را با برقراری آشتی ملی مبتنی بر مبانی ملی درست به سرانجام می‌رسانیم و امیدواریم که نشست خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نتایج خوبی را محقق سازد و مرحله نوینی از وحدت را رقم بزند.

وی افزود: اقدامات اخیر ما در نوار غزه نشان‌گر حسن نیت و تمایل ما به برقراری آشتی ملی است و امیدواریم طرف مقابل نیز گام‌های مشابهی را در کرانه باختری بردارد.

وی تصریح کرد: ساکنان نوار غزه پیروزی خود در نبرد اخیر «حجاره السجیل» را با لغو محاصره این منطقه و آغاز بازسازی آن به اتمام می‌رسانند.

این مقام بلندپایه فلسطینی تاکید کرد: پیروزی اخیر فقط به فلسطینیان نوار غزه محدود نمی‌شود زیرا در این نبرد همه فلسطینیان حضور داشتند؛ در این نبرد امت‌های عربی اسلامی و آزادگان جهان و حامیان ملت فلسطین در داخل و خارج پیروز شدند.

این رهبر فلسطینی در ادامه گفت: زمانی که دشمن صهیونیستی جنگ اخیر را به راه انداخت، گمان می‌کرد که ساکنان نوار غزه هنوز از ضربات جنگ سال ۲۰۰۸ به خود نیامده‌اند.

از سوی دیگر، یوسف رزقه، مشاور سیاسی گفت که نشست خالد مشعل با محمود عباس با هدف مذاکره پیرامون آشتی ملی است.

وی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: تمامی اقشار فلسطین از تحقق این دیدار که به ریاست مصر صورت می‌گیرد، بسیار خوشحال می‌شوند.

وی تاکید کرد که آشتی یک فرآیند ملی مبتنی بر مشارکت واقعی تمامی گروه‌های فلسطینی است.

یوسف رزقه خاطرنشان کرد: باید این آشتی هر چه زودتر محقق شود تا گروه‌های فلسطینی به بررسی چالش‌های عظیم فراروی ملت فلسطین و در راس آن قدس و آوارگان و شهرک‌سازی و اسرا اقدام کنند.

وی ضمن استناد به نقش‌آفرینی حماس در برقراری امنیت و آزادی جهت برگزاری جشن سالروز تاسیس جنبش فتح در نوار غزه، یادآور شد: دولت فلسطینی تمامی طرف ها را به بستر سازی جهت برقراری این آشتی فرا می خواند.

مشاور سیاسی هنیه اظهار داشت: مصر برای به ثمر نشستن آشتی ملی تمایل زیادی دارد، ولی آمریکا چنین تمایلی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی ضمن تمجید از محمد مرسی به خاطر حمایتش از تلاش های انجام گرفته در زمینه نهایی شدن مساله آشتی ملی، تاکید کرد: قاهره خواهان نهایی شدن این آشتی است، زیرا این امر یک مصلحت ملی فلسطینی مصری عربی به شمار می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین