کد خبر: ۱۸۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۲

آلودگی هوا به خاطر بنزین نیست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین هاشمی در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران" با رد آلوگی بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها، عامل آلودگی هوا را "فعالیت صنایع و نیروگاه‌های حاشیه شهرها و افزایش مصرف سوخت مایع در این واحدهای صنعتی در فصل زمستان" عنوان کرد.

وبه گزارش ایسنا، ی با تاکید بر اینکه "در حال حاضر بخشی از دلایل آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها مربوط به فعالیت صنایع است"، اظهار داشت: در فصل زمستان با افزایش مصارف گاز توسط بخش خانگی، استفاده از سوخت مایع، همچون نفت کوره و گازوئیل در صنایع و کارخانه‌های تولیدی افزایش می‌یابد.

هاشمی ادامه داد: آلودگی‌های ایجاد شده در بخش حمل و نقل هم صرفا به دلیل بالا بودن تعداد خودروها است و ربطی به بنزین ندارد.

مدیر صنایع خودرویی ستاد حمل و نقل سوخت کشور، با تاکید براینکه کشور از نظر تعداد ناوگان حمل ونقل رتبه نخست و از نظر تعداد جایگاه، رتبه سوم را دارد افزود: در سال ۸۴ حدود ۱۰۰ هزار خودرو دوگانه سوز داشتیم که در حال حاضر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین تجهیزات داخلی نداریم گفت: در کشور ما، توان تبدیل یک میلیون خودرو دوگانه‌سوز در سال فراهم شده است.

وی با تاکید براینکه تعداد خودروها در کشور متناسب با جایگاه‌های سوخت نیست، خاطر نشان کرد: تنها مشکل تامین زمین برای احداث جایگاه‌ها است که باید شهرداری در این خصوص کمک کند.

مدیر صنایع خودرویی ستاد حمل و نقل سوخت کشور اضافه کرد: تولید بنزین یورو ۴ و ۵ در کشور نشان از اقتدار دانش ایرانی همچنین خنثی‌سازی تحریم کشورهای بیگانه است

باشگاه خبرنگاران در ادامه خبر خود آورده است: در همین راستا فایننشال تایمز در گزارشی به بررسی افزایش استفاده از گاز طبیعی فشرده، "سی‌ان‌جی"، در خودروهای ایرانی پرداخته و نوشته است، این تلاش، تهران را در تسهیل فشارهای ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه واردات بنزین، یاری کرده است.

ایران استفاده از سی‌ان‌جی در خودروها را از حدود ۱۰ پیش آغاز و تلاش کرده است تا در توسعه ذخایر عظیم گازی خود که دارای جایگاه دوم در جهان است، سرمایه‌گذاری کند. شبکه گسترده توزیع گاز ایران به بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۷۵ میلیونی این کشور خدمات ارائه می‌دهد.

دولت نیز به منظور تسریع این برنامه و زیرسازی اجرای برنامه هدفمندی یارانه‌ها در مورد انرژی، ۳ میلیارد دلار به این برنامه اختصاص داد.

تعداد خودروهای دوگانه‌سوز در ایران از ۱۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۰۶، به ۲ میلیون و ۹۵ هزار دستگاه در سال جاری و جایگاه‌های ارائه‌دهنده سی‌ان‌جی نیز از ۶۰ جایگاه، به ۲ هزار جایگاه افزایش یافته است.

انجمن جهانی خودروهای گازسوز، مشتمل بر بیش از ۳۰۰ شرکت و سازمان، اعلام کرد: درحال حاضر، ایران بالاتر از پاکستان، آرژانتین، برزیل و هند، در رده نخست کشورهای جهان از لحاظ تعداد خودروهای گازسوز قرار دارد.

به نوشته این گزارش، دولت ایران اعلام کرده است، در نظر دارد تا استفاده از سی‌ان‌جی را توسعه دهد، چراکه این سوخت کمتر از بنزین به محیط زیست آسیب می‌رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
حتما آلوده گی هوا به خاطر کرسیهای زمستانه پیرمرد و پیرزن های روستاهاست . وگرنه بنزین ما که از اکسیژن هم پاکتره!!!
مبهوت
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
با توجه به عنوان مطلب حتما" هست.شک نکن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین