کد خبر: ۱۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۰۲
احمدي نژاد در دیدار با فرستاده ويژه نخست وزير عراق:

با وجود ترفندهاي بيگانگان، ايران به رفع مشكلات عراق ادامه می دهد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز سه‌شنبه دفتر امور رسانه‌هاي نهاد رياست جمهوري، وي در ديدار "سلام عوده المالكي" وزير حمل و نقل عراق و فرستاده ويژه نخست وزير اين كشور با وي، افزود: با وجود ترفندهاي بيگانگان، جمهوري اسلامي ايران همچنان مصمم است تا به تلاش‌هاي خود در جهت برطرف كردن مشكلات عراق با برخي از همسايگان اين كشور ادامه دهد.

وي حمايت جمهوري اسلامي ايران را از روند تشكيل دولت مردمي در عراق و برقراري امنيت كامل در اين كشور اعلام و ابراز اميدواري كرد كه با پايان يافتن مشكلات، دوران بازسازي در عراق آغاز شود.

رييس جمهوري فرستاده ويژه نخست وزير عراق را از نگراني ملت و دولت ايران نسبت به اوضاع عراق آگاه كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار، همراه و حامي ملت و دولت عراق باقي خواهد ماند.

احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد كه با برگزاري موفقيت آميز همه پرسي قانون اساسي در عراق، بزودي مردم اين كشور شاهد استقرار كامل دولت خود باشند. وي تصريح كرد: تمام اقوام و گروه‌ها در عراق بايد منسجم، دقيق و هوشمندانه عمل كنند و به شدت مراقب توطئه‌هاي دشمنان باشند.

احمدي نژاد ابراز اطمينان كرد كه ملت عراق دوران سخت كنوني را با سرافرازي طي كرده و با غلبه بر مشكلات، دوران آزادي را آن گونه كه شايسته ملت اين كشور است در آغوش كشد.

رييس جمهوري از ملت عراق به عنوان مردماني ريشه دار، با فرهنگ و متمدن ياد كرد و استفاده از جوانان در سطوح بالاي مديريت دولتي را نشانه استعداد، توانمندي و علاقمندي ملت عراق براي غلبه بر مشكلات دانست.

رييس جمهوري وجود بقاع متبركه و حرم شريف ائمه اطهار (ع) در عراق را عاملي بسيار موثر در تحكيم و تعميق مناسبات دوستانه و برادرانه دو ملت ايران و عراق دانست و ابراز اميدواري كرد كه با اجرايي شدن توافقات صورت گرفته به ويژه در زمينه تسهيل رفت و آمد زائران، هيچ محدوديتي در تردد زوار دو كشور باقي نماند.احمدي نژاد از گسترش اقدامات حمايتي ايران از شهرداري‌هاي نجف، سامرا و كربلا براي خدمت رساني هر چه بهتر به مردم و زائران عتبات عاليات خبر داد.

سلام عوده المالكي وزير حمل و نقل عراق نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام گرم ابراهيم جعفري نخست وزير عراق به محمود احمدي نژاد رييس جمهوري از كمك‌هاي سياسي، امنيتي و خدماتي جمهوري اسلامي ايران به كشورش تقدير كرد. وي اين كمك‌ها را نشان‌دهنده اصالت و رشادت ملت و دولت ايران دانست.

وزير حمل و نقل عراق نقش جمهوري اسلامي ايران را در برقراري ثبات و آرامش در كشورش بسيار مهم دانست و از حمايت ايران از دولت و ملت عراق با وجود فشارهاي موجود تمجيد كرد. المالكي خاطنرشان كرد: حضور قدرتمند ايران در منطقه و نيز همكاري مشترك دو كشور به نفع منطقه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین