کد خبر: ۱۸۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
از استعفای کتبی بنا تا درخشش سرخابی‌ها

خبرهای جالب ورزش در هفته ای که گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در هفته گذشته محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی استعفا داد، همچنین بالاخره اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از طی کردن مراحل اصلاحیه، برای وزیر ورزش و جوانان ارسال شد و این یعنی نزدیک شدن یک گام دیگر به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که دغدغه مهم این روزهای ورزش ایران است.


پس از قطعی شدن حضور جمشید خیرآبادی به سمت سرمربی در تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان، شنیده می‌شود شماری از فرنگی‌کاران کشورمان نیز سودای حضور در باکو را در سر می‌پرورانند.


آذری‌ها که از مدت‌ها پیش با جذب کشتی‌گیران ایرانی همچون سامان طهماسبی و مسعود هاشم‌زاده، سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته داشته‌اند، اکنون به جذب کادر متخصص کشتی و کشتی‌گیران جدید ایرانی روی آورده‌اند.


بنا بر این گزارش، امیر علی اکبری، قهرمان سابق کشتی‌فرنگی کشورمان که یک مدال طلا و برنز جهانی را هم در کارنامه دارد و پیش از المپیک به علت استفاده از مواد نیروزا دو سال محروم شده بود، به دنبال حضور در آذربایجان است؛ اما در حالی‌ که نزدیک یک سال از محرومیت این کشتی‌گیر پشت سر گذاشته ‌شده و نیمی از آن مانده است، شنیده‌ می‌شود وی با توجه به رفاقت و دوستی که با خیرآبادی دارد، تصمیم به ترک ایران و حضور در تیم آذربایجان گرفته است.


هفت روز رو به پایان ورزش برای فوتسال که جایگاه هفتمی خود در جهان را حفظ کرد و فوتبال و حداقل تیم‌های پرسپولیس و استقلال خیلی خوب بود زیرا این دو تیم پس از سال‌ها صاحب ورزشگاه شدند اما این هفته هرچقدر برای سرخابی‌ها خوش یمن بود، برای جودو و کشتی بد یمن بود!


به گزارش تابناک،صعود مقتدرانه پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی و راهیابی استقلال، سپاهان و داماش به مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی، تزریق آمپول ضد درد و ضد التهاب هم به کتف آسیب دیده قویترین مرد جهان، توقف استقلال در هفته بیستم لیگ برتر و لغو سه بازی این هفته، صدرنشینی کرمی و نصرآزادانی در رده بندی بهترین تکواندوکاران سه سال گذشته جهان و ... دیگر رویدادهای مهم طی روزهای گذشته بود. 


مهمترین اتفاقات هفت روز رو به پایان ورزش ایران عبارتند از:


عدم برگزاری سه بازی و توقف استقلال در لیگ برتر فوتبال


هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه و شنبه گذشته با برگزاری ۹ دیدار پیگیری شد. در جریان این هفته از رقابت‌ها و در مهمترین دیدار، دو تیم استقلال و ذوب آهن بدون اینکه توپی از خط دروازه‌های آنها عبور کند، به رقابت خود پایان دادند. در پایان این بازی استقلال ۳۸ امتیازی شد و نتوانست اختلاف خود را با تیم‌های تعقیب کننده افزایش دهد. ذوب‌آهن هم که در مربع فانوس‌بدستان قرار دارد، با از دست دادن ۲ امتیاز مهم این خانگی، فرصت خوبی را برای رسیدن به رده پانزدهم جدول و بالابردن شانس خود برای نجات از منطقه خطر از دست داد.


بنا بر این گزارش، در این هفته از مسابقات، علاوه بر این بازی، دیدار تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و نفت تهران هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در هر یک از دیدارهای سایپا با فولاد خوزستان و نفت آبادان با فجر سپاسی ۲ گل وارد دروازه‌ها شد که سهم هر تیم در این دو دیدار یک گل بود. ضمن اینکه صبای قم با یک گل مقابل ملوان به برتری دست یافت و دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و مس کرمان با پیروزی ۳ بر یک تراکتورسازی به پایان رسید.


در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر دیدار تیم‌های تهرانی، پرسپولیس، راه‌آهن و پیکان مقابل گهر دورورد، سپاهان اصفهان و داماش به دلیل آلودگی هوا لغو شد.


استقلال در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر و در مصاف با ذوب آهن با تساوی بدون گل متوقف شد


دو مجموعه ورزشی کشوری و درفشی‌فر به سرخابی‌ها واگذار شد


یکشنبه گذشته بنا به تصمیم وزارت ورزش و جوانان دو مجموعه ورزشی شهید کشوری و درفشی‌فر با تمام امکانات و اختیارات به ترتیب به تیم‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد. این در حالی است که سه فدراسیون دوومیدانی، بسکتبال و کاراته در مجموعه شهید کشوری هستند و همین مسئله موجب انتقاد مسئولان این فدراسیون‌ها شده است.


محمد بنا استعفا داد


محمد بنا پس از مدت‌ها کش و قوس دوشنبه گذشته طی نامه‌ای کتبی به طور رسمی از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کناره‌گیری کرد. به دنبال این استعفا، رسول جزینی بطور موقت تا رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ تهران سکان دار این تیم شد تا تکلیف سرمربی تیم ملی پس از این مسابقات مشخص شود. با این حال قرار است به منظور منصرف کردن بنا از تصمیم اتخاذ شده، طی روزهای آینده دبیر کل کمیته ملی المپیک همراه با حمید سوریان نشستی را با وی برگزار کنند.



پرسپولیس با اقتدار صعود کرد


آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی سه‌شنبه گذشته میان دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در پایان بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی با چهار گل محمد نوری (۲۷ و ۵۸)، حسین ماهینی (۷۵- پنالتی) و هادی نوروزی (۸۵) در مقابل تک گل امین منوچهری (۱۴) که برای نفت به ثمر رسید، پیروز شده و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. پرسپولیس در این مرحله از رقابت‌ها به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. میزبان این بازی با قرعه کشی مشخص می‌شود.


ورود همزمان ولاسکو و کی‌روش به ایران


سرمربیان تیم ملی والیبال به منظور انعقاد قرارداد جدید برای هدایت این تیم در مسابقات لیگ جهانی صبح چهارشنبه گذشته به کشورمان سفر کرد. در همین روز سرمربی تیم ملی فوتبال هم پس از مرخصی ۲۰ روز در همان روز به ایران بازگشت. جالب اینکه اولین سفر ولاسکو و کی‌روش به ایران نیز همزمان انجام شده بود.


پرسپولیس با شکست چهار بر یک نفت صعود مقتدرانه‌ای به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی داشت


سفر نمایندگان IOC و OCA به ایران به تعویق افتاد


پیش از این اعلام شده بود نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک یکشنبه ۲۴ دیماه جهت دیدار با وزیر ورزش و جوانان و همچنین اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به ایران سفر می‌کنند اما چهارشنبه گذشته شورای المپیک آسیا با ارسال نمابری به کمیته ملی المپیک ایران، از تغییر در زمان این بازدید خبر داد و اعلام کرد به زودی زمان جدید سفر را اعلام خواهند کرد.


تزریق آمپول به کتف بهداد سلیمی


پس از انجام آزمایش‌های لازم و طبق تشخیص پزشکان، چهارشنبه گذشته آمپول ضد التهاب و ضد درد در کتف راست بهداد سلیمی، قهرمان فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک و جهان تزریق شد. طبق اعلام رئیس فدراسیون پزشکی در تاندون سلیمی پارگی وجود ندارد به همین دلیل وی نیازی به جراحی و حتی آرتروسکپبی در شرایط فعلی ندارد. بنابراین سلیمی می‎تواند از حدود ۲۰ روز دیگر تمرینات حرفه‌ای خود را شروع کند.


اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک به وزیر ورزش تحویل داده شد


کمیته ملی المپیک پس از برگزاری جلسات متعدد برای اصلاح اساسنامه خود، چهارشنبه گذشته پیش‌نویس این اساسنامه را برای محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ارسال کرد. اساسنامه اصلاحی پس از بررسی توسط محمد عباسی و تائید نهایی برای مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا ارسال خواهد شد.



غلامرضا محمدی یک سال محروم شد!


کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در مورد حوادث فینال دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد بین تیم‌های موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار و پرسپولیس جویبار، چهارشنبه گذشته تشکیل جلسه داد و آرای متخلفان را اعلام کرد. بر این اساس غلامرضا محمدی، سرمربی پرسپولیس برای مدت یک سال از فعالیت در لیگ تحت عنوان سرپرست، سرمربی، مربی و تمامی مسئولیت‌ها و پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی محکوم کرد. تیم پرسپولیس و سرپرست این تیم هم به ترتیب به پرداخت خسارت ۴۰ میلون و ۳۰ میلیون ریالی محکوم شد. ضمن اینکه تیم داوران دیدار فینال در اوزان ۷۴ و ۹۶ کیلوگرم هم به پنج جلسه محرومیت از داوری در تمامی رقابت‌های داخلی محکوم شدند.


صعود سپاهان، داماش و استقلال به جمع چهار تیم برتر جام حذفی


در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی عصر چهارشنبه تیم سپاهان اصفهان با برتری ۲ بر صفر برابر نفت آبادان به عنوان نخستین تیم به جمع چهار تیم برتر صعود کرد. در دیگر دیدار این مرحله دیدار تیم‌های فجرسپاسی و داماش گیلان در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید. تلاش دو تیم در پایان وقت اضافه هم به نتیجه نرسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در این مرحله تیم داماش ۴ بر ۳ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید. تیم استقلال سومین تیم صعود کرده به این مرحله بود. این تیم در مصاف با ابوملسم با ۵ گل این تیم را شکست داد و حریف سپاهان در مرحله نیمه نهایی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین