آفتابنیوز : آفتاب: روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، موید حسینی صدر افزود: آن چه مسلم است این است که سوخت ما آلودگی دارد و در این زمینه هیچ گونه تردیدی وجود ندارد و از سوی دیگر موتور خودروهای تولیدی فاقد مبدل کاتالیستی است و در نتیجه آلاینده ها به صورت مستقیم وارد هوا می شوند.
وی راهکار فوری کاهش آلودگی هوا را ارتقای کیفیت سوخت و نصب مبدل کاتالیستی بر روی خودروها دانست و اظهار کرد:
دولت بر اساس قانون متعهد شده بود تا در سال ۹۱ کیفیت بنزین تولیدی کشور را از طریق کاهش میزان ناخالصی گوگرد به کمتر از ۲۰ پی پی ام و افزایش عدد اکتان آن به ۹۵، ارتقاء دهد.
به گزارش فارس،حسینی صدر با اعلام این که بنزینی که اکنون در جایگاه های سوخت کشور عرضه می شود دارای ۱۰۰۰ پی پی ام گوگرد بوده و عدد اکتان آن نیز کمتر از ۸۵ است، تصریح کرد: در طرح دو فوریتی مجلس برای کاهش آلودگی هوا، تمرکز اصلی بر روی ارتقای کیفیت سوخت است.
این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر این که بنزین آلوده نقش اول را در سریال دنباله دار آلودگی هوا دارد، خاطرنشان کرد: سایر سوخت های آلاینده و از جمله گازوییل، مازوت و نفت سفید نیز که به میزان بالایی در کشور مصرف می شوند، هر یک موجب افزایش آلایندههای هوا شده اند.