کد خبر: ۱۸۴۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸

ضرورت حذف یارانه ۸ میلیون خانوار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس به ضرورت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت‌هاي آينده اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور بوده و باید توسط همه دولت‌ها اجرای آن ادامه یابد.

وی تصریح کرد: البته اجرای موفق طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها منوط به اجرای طرح تحول اقتصادی است که این طرح دارای هفت محور است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توقف اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در این مرحله افزود: توقف این طرح به این دلیل بود که طرح هفت مرحله‌ای تحول اقتصادی صرفا در یک محور هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد و در سایر بخش‌ها از جمله مدیریت ارز و مدیریت بانک‌ها ضعف مدیریتی وجود داشت که باعث مشکلات این چنینی شد.

میرکاظمی در خصوص اینکه آیا دولت‌های بعدی توانایی عدم اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها را دارند؟ اظهار داشت: هدفمند‌سازی یارانه‌ها یک قانون بوده و باید حتما اجرا شود چرا که در قانون برنامه پنجم و حتی برنامه چهارم به آن اشاره شده و اگر بخواهیم به سمت اقتصاد غیرنفتی برویم جز اجرای این طرح هیچ راه دیگری نخواهیم داشت.

نماینده تهران در ادامه به نحوه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از یارانه، ترمیم بودجه است و بخشی از آن باید به عنوان تامین اجتماعی همگانی صرف شده و یک بخشی نیز به ترمیم خانوارهایی که آسیب‌پذیر هستند اختصاص داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،وی همچنین در خصوص حذف ۸ میلیون خانوار از لیست پرداخت یارانه نقدی خاطرنشان كرد: عدالت، مساوی تقسیم کردن نبوده و اجرای این تصمیم ضروری است ولی باید توجه داشت که تشخیص این که کدام خانوار نیازمند و یا غیرنیازمند هستند سخت بوده و کار طاقت‌فرسایی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
اولش عدالت تقسیم مساوی بوده
یواش یواش موقعی که کفگیر خورد ته دیگ عدالت میشه تقسیم غیر مساوی
چند وقت دیگه عدالت میشه نپرداختن مساوی به همه
بیچاره واژه عدالت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
میترسم کار بجایی برسه که بجای حذف " یارانه " هشت میلیون خانوار، هشت میلیون " خانوار " را حذف کنند.
پویا
|
Netherlands
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
از روزی که پدرم برای اولین بار بجای یارانه فقط یک نفر بنام خودش که در ایران زندگی میکند. تا الان یارانه پنج نفر را دارد میگیرد . من و مادر و دو خواهرم چندین سال است که مقیم خارج از کشور هستیم و چندین بار هم به اداره آمار ایمیل زدیم حتی از طریق همین تابناک و آفتاب اطلاع دادیم و گفتیم که ما یارانه نقدی نمیخواهیم حق ما نیست که یارانه نقدی بگیریم واله که قطع کنید اما کسی اهمیتی نمیدهد . و تا الان هم پدرم در ایران دارد یاران ما پنج نفر را میگیرد. ما نمیدانیم دیگر به کدام اداره اطلاع دهیم. از امور خارجه که خیلی راحت میتوانند آمار مقیمین خارج از کشور را بگیرند. و حذف کنند . اما متاسفانه انگار کسی کنترل پرداخت یارانه نقدی را انجام نمیدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
0
به این آقای نماینده 500هزار تومان حقوق بدین بعد در مورد هدفمندی صحبت کنه به من هم بالای 3میلیون با ماشین بدن با هدفمندی مخالفتی ندارم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین