آفتابنیوز : آفتاب: پرشین خودرو: ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.
به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» ۱۰۰درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی.سی بر روی آن وجود دارد.
در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و ۱۰۰درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.
{$old_album_184152}
ا ز همین حالا یه فکری برای جلوی ماشین بکنید
فقط بلدین از خارجیا کپی کنین اونم بدشو....!
عزیزان من ایمان مقصودی فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی میباشد و این کار از صفر تا صد بدون دخالت مهندسین مکانیک واقع شده و توسط رشته مظلوم و کمتر معرفی شده طراحی صنعتی تولید شده که در بسیاری از شرکت های طراحی خودرو مشغول به فعالیت میباشند .لطفا حداقل اسم رشته طراحی صنعتی رو بیارین http://www.newdesign.ir/
خداقوت
در عقبش هم دستگیره نداره بازش کنن!
واسه مایی که هنوز داریم سمند تولید می کنیم خوبه
این محصول یک کپی ناشیانه از ولو S60 می باشد
چینی ها که شدند خود رو ساز حداقل می رفتند خودرو های روز رو کپی می زدند نه ماسین هایی که شاد در کشور تولید کننده هم چندان مشتری نداشته باشد
این عکس مشکلات زیادی را نشان می دهد :
خودرو هنوان شده که کلاس C هست در صورتی که اصلا به کلاس C شباهت ندارد
عرض خودرو بیشتر شبیه به کلاس B می باشد
نمی دانم کسانی که این کانسپت را درست کردند شاید فراموش کرند که شیشه جلو می بایست دارای 2 برف پاککن باشد
مهمترین مشکل هم که محل قرار گیری و اندازه چرخ های عقب می باشد که انگار بر بدنه ماشین زار می زند
دستشون ولی درد نکنه اما قبل از پیاده سازی خیلی کارها می توانستند انجام دهند این خودرو با توجه به ابعاد قطعا فرمانپذیری ضعیفی خواهد داشت
خدايي قيافه ي خوبي داره. اكه بياد بازار واقعا استقبال ميشه ازش. چرا اخه ما ايرانيا هر چيزي كه خودمون ميسازيمو قبول نداريم؟ درسته كه اكثرا كيفيت ندارن. ولي بالاخره بعضي هاشونم با كيفيتن. اين ماشينم واقعا اگه بياد بازار يه تحولي توي طراحي خودرو رخ ميده توو ايران
بابا بالاخره از یه جا باید شروع کنیم.
میخواید دوباره شروع کنیم همون پیکانو تولید کنیم؟
درضمن دوستانى كه فقط بلد هستند ايراد بگيرند حداقل بايد كمى تحقيق را هم چاشنى ايرادهاشون كنند ،به عنوان مثال راجع به برف پاكن ماشين كه فرموده بودند يه دونش را فراموش كردنند ،،؟!!!!! فقط محض اطلاع بايد عرض كنم كه بعضى إز مدلهاى مرسدس هم ،خصوصأ در دهء ٨٠ ميلادى با يك برف پاكن طراحى و توليد مى شد
منتظر کار بعدی باشیم اون موقع قضاوت کنیم
وقتی می نویسی کپی کامل بگو از چه ماشین و کدوم مدلش
مثل جوليتاست.
جلوش کار نیاز داره ، موتورش هم وقتی به دور موتور 6000 میرسه باید یندازیش دور ، واقعا متاسفم واسه شرکتی که فقط تو رقابت خط تولید با کشور های دیگه است نه طراحی از طرفی با این همه مهندس همچین ماشینی واقعا زشته
شمایی که فقط بلدی انتقاد کنی میتونی تو چیزی اختراع کن .مهدی
کسایی که انتقاد میکنن خودشون میتونن همون دستگیره شو طراحی کنن؟؟؟//