کد خبر: ۱۸۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۶

سیداحمد خاتمی: ائمه جمعه نمی‌توانند در خصوص انتخابات بی‌طرف باشند،

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "حضور باشکوه مردم در پای صندوقهای رای نشانه بیعت مجدد آنها با نظام اسلامی است"، گفت: ائمه جمعه نمی‌توانند در این ارتباط بی‌طرف باشند، چراکه موضوع انتخابات مربوط به اصل نظام است و باید از تریبون نماز جمعه معیارهای کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین و در واقع مردم را در این ارتباط راهنمایی کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ البته در هیچ انتخاباتی تریبون نماز جمعه نباید به تریبون ستادهای انتخاباتی یا ابزار این کاندیدا و آن کاندیدا تبدیل شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه "ائمه جمعه باید معیارهای کاندیدای اصلح را بیان کنند، بدون اینکه نام کاندیدای خاصی از این تریبون اعلام شود"، درباره نقش ائمه جمعه در کاهش تنش سیاسی در جامعه در زمان برگزاری انتخابات اظهار کرد: ائمه جمعه می‌توانند با تبیین و ترویج فرهنگ صفا، صمیمیت و برادری در راستای کاهش تنش سیاسی و ایجاد وحدت در جامعه موثر باشند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ائمه جمعه باید برای مردم این موضوع را تبیین کند که انتخابات محل کینه‌توزی سیاسی نیست بلکه یک جشن سیاسی حضور است؛ البته این بدان معنا نیست که رقابتی وجود نداشته باشد ولی این رقابت باید در راستای فرهنگ اسلامی باشد. کاندیداها و طرفداران آنها نیز نباید به تخریب یکدیگر بپردازند و آنچه که در این زمینه مهم است، فرهنگ بعد از انتخابات است.

وی در تشریح مفهوم فرهنگ بعد از انتخابات گفت: فرهنگ بعد از انتخابات این است که کاندیداها پس از انتخابات، رقابت را تمام شده بدانند و بر ادامه رفاقت‌ها تاکید کنند. کاندیداها و هواداران آنها باید بپذیرند که فضای بعد از انتخابات با فضای دوران تبلیغات متفاوت است و بعد از انتخابات باید نتیجه رای مردم را بپذیرند، به قانون تمکین و در راستای افزایش وحدت در جامعه تلاش کنند و امامان جمعه نیز در ترویج چنین فضایی نقش مهمی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین