کد خبر: ۱۸۴۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱

آتس‌سوزی تانکر ۱۰ هزار لیتری در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بی توجهی به اصول ایمنی در پر کردن مخزن گاز خودروی سواری آتش سوزی این وسیله نقلیه و وارد آمدن خسارت مالی را در پی داشت.در پی تماس مالک این خودرو با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه ۸۶ را ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه عصر روز گذشته به شهر ری، قلعه الیمون اعزام کرد.

عباس زارعی(رئیس ایستگاه ۸۶) که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: راننده خودروی سواری که مشغول پرکردن مخزن گاز مایع خودرو بوسیله سیلندر گاز مایع بصورت دستی و غیر اصولی بود ناگهان با خودروی شعله ور خود مواجه شده ودر تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کرده بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت کامل اصول ایمنی با استفاده از لوله های آبرسان شعله های سرکش آتش را که در حال سرایت به دیگر قسمتهای خودرو بود مهار و خاموش کردند و از بروز خسارت بیشتر به خودرو جلوگیری کردند. نیروهای عملیات در راستای ایمن سازی خودرو اقدام به تخلیه کامل گاز مخزن خودرو کرده پس از ارائه تذکرات ایمنی لازم به عملیات خود پایان دادند. 

آتش سوزی مرگبار در فروشگاه رنگ
رخداد این حادثه صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۹۹ و ۳ را به محل حادثه واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان طیب اعزام کرد.

حسن علیمردانی افسر آماده منطقه یک عملیات که در محل حادثه حاضر شده بود در این باره گفت: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه شعله های آتش و دود غلیظی از فروشگاه ابزار و رنگ به مساحت ۳۰ مترمربع خارج می شد که آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل در دو گروه توانستند خود را به کانون آتش سوزی رسانده و توانستند در کمترین زمان ممکن آتش را خاموش و از سرایت آن جلوگیری کنند.

آتش نشانان در زمان بررسی محل آتش سوزی با پیکر بی جان مالک فروشگاه مواجه شدند که با حضور عوامل اورژانس فوت وی اعلام شد. علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان علت یابی در دست بررسی است.

آتش سوزی در سونای مجتمع مسکونی
آتش سوزی در سونای خشک مجتمع مسکونی در خیابان اقدسیه با تلاش ناجیان ۱۲۵ مهار و خاموش شد.در پی وقوع این رخداد ساکنین مجتمع مسکونی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بیدرنگ زنگ ایستگاه ۶۱ را ساعت ۱۵:۰۲روز گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی محل حادثه در خیابان اقدسیه خیابان پارک ۲ حرکت کردند.

عیسی ارضی فرمانده آتش نشانان در این باره گفت:در محل حادثه یک مجتمع مسکونی ۱۲ طبقه دیده می شد که در طبقه همکف آن استخر و سونای خشک دچار آتش سوزی شده و ه دود فراوانی از آن خارج می شد.

وی افزود: آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی و در دست داشتن لوله های آب وارد محل آتش سوزی شده و در مدت زمان کوتاهی کانون آتش را یافتند و پس از مدت کوتاهی آتش را مهار و خاموش کردند و پس از تخلیه دود با استفاده از هواکش قوی به عملیات خود پایان دادند.

گفتنی است، در بررسی ها مشخص شد روشن ماندن هیتر برقی و گرمای شدید باعث سرایت حرارت به دیواره چوبی سونا و بروز آتش سوزی شده بود.همچنین، خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیب وارد نشد.

برخورد خودرو سواری با جرثقیل
بی توجهی به اصول صحیح رانندگی، برخورد شدید خودرو سواری با جرثقیل پارک شده را در کنار بزرگراه لشکری و مصدومیت ۴ شهروند را به همراه داشت. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۲۳:۵۶ دقیقه شب گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۹۸ را به بزرگراه شهید لشکری، بعد از پل ستاری اعزام کرد.

محمد رضا رحمانی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره اظهار داشت: یکدستگاه خودرو سواری به همراه چهار سرنشین خود به شدت با خودرو جرثقیل پارک شده در کنار بزرگراه بر خورد کرده بود. در اثر شدت این برخورد چهار سرنشین آن درون خودرو گرفتار شده بودند که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات نجات اقدام به خارج کردن آنان کرده و هر چهار نفر را که از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شده بودند تحویل امدادگران اورژانس دادند.

گفتنی است، آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه وانتقال خودرو توسط جرثقیل به ماموریت خود انتقال دادند.

آتش سوزی تانکر ۱۰ هزار لیتری
آتش سوزی منبع ۱۰ هزار لیتری ضایعات و مواد سوختنی در شهرک اکباتان با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱:۴۸ دقیقه بامداد امروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۹۸ را به شهرک اکباتان، شرکت آب و فاضلاب اعزام کرد.

به گزارش مهر،محمد رضا رحمانی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در محل حادثه یک منبع ۱۰ هزار لیتری حاوی ضایعات و مواد سوختنی بدون استفاده در محوطه باز در داخل فضای سبز و در محوطه شرکت کاملاً شعله ور شده بود که آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات خاموش کننده از دو جهت شعله های آتش را کاملا مهار و خاموش کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین