کد خبر: ۱۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۵

حل مسائل دریای خزر، فقط به دست کشورهای ساحلی

آفتاب‌‌نیوز : ايگوريوسف اف، نماينده رييس جمهوري روسيه در امور همكاريهاي بين‌المللي انرژي و درياي خزر و غلامرضا انصاري، سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه امروز بر اين امر تاكيد كردند.

حضور شركت‌هاي ايراني و روسي در فعاليت و سرمايه‌گذاري در درياي خزر نيز در ديدار انصاري با يوسف‌اف مورد بررسي قرار گرفت. در اين ديدار دو طرف در مورد روابط و همكاريهاي دو كشور در بخش انرژي و مسائل درياي خزر گفت و گو كردند.

انصاري در اين ملاقات همكاري و هماهنگي ايران و روسيه به عنوان دارندگان ‪ ۵۰‬درصد از منابع گاز دنيا و عمده‌ترين صادركنندگان نفت جهان را ضروري خواند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه گفت :همكاريهاي ايران و روسيه پيرامون موضوعات نفت ،گاز و برق زمينه‌هاي مناسبي براي دو كشور است و موجب تقويت پايه‌هاي روابط خواهد شد.

نماينده ويژه روسيه در امور همكاريهاي بين‌المللي انرژي نيز بر اراده مقامهاي ارشد روسيه براي توسعه روابط با ايران در بخش‌هاي مختلف از جمله بخش انرژي تاكيد كرد و گفت :همكاري دو كشور در صادرات گاز به بازارهاي مصرف جهاني بايد متنوع شده و افزايش يابد. يوسف‌اف گفت :سوآپ نفت ، برق و گاز بين دو كشور زمينه خوبي براي همكاري دو كشور مي‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین