کد خبر: ۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۹

انگليسیها و تلاش برای انفجار در پالايشگاه آبادان

آفتاب‌‌نیوز : يك منبع آگاه در عراق با اعلام اين خبر گفت: ‌نيروهاي پليس ابوالخصيب عراق در استان بصره در جريان يكي از گشت‌زني‌هاي معمولي خود در منطقه مرزي سيبه، 5 قبضه ميني كاتيوشاي تايمردار كه آماده شليك به سمت پالايشگاه آبادان بود را كشف و خنثي نمودند.

وي با بيان اينكه قبضه‌هاي كاتيوشاي كشف شده از نوع يك بار مصرف با چاشني الكتريكي بوده است، افزود: براي دقيق عمل كردن، آنها به دقت روي تنه درختان نخل بسته شده و با آلياژ خاصي از نقره، آلومينيوم و آهن جريان الكتريسته بين آنها كنترل شده بود.

اين منبع آگاه با يادآوري اينكه كنترل امنيتي اين منطقه به طور كامل در اختيار نيروهاي نظامي و اطلاعاتي انگليس است، افزود: با توجه به حسن روابط دولت عراق و بالاخص استانهاي جنوبي كشور (عراق) با دولت ايران و نارضايتي اشغالگران از اين مساله و همچنين نوع طراحي صورت گرفته كه كاملاً حرفه‌اي بوده و از عهده گروهاي معارض ضد دولت عراق خارج است و همچنين زمان لازم براي استقرار پنج قبضه ميني كاتيوشا جدي‌ترين مظنون تلاش براي انفجار در پالايشگاه عراق، نيروهاي اطلاعاتي و جاسوسي انگليس مستقر در استان بصره هستند.

وي يادآور شد: نيروهاي امنيتي انگليس در بصره مانع پيگيري اين مسئله، پس از كشف آن از سوي پليس عراق شده‌اند.

چند هفته قبل نيز پليس استان بصره سه نفر از جاسوسان انگليسي را در حين تلاش براي بمب‌گذاري در لوله‌هاي نفتي اين استان با لباس مبدل شناسايي كرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین