کد خبر: ۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۱

اعتراض به تبعيض رسانه اي صدا وسيما

آفتاب‌‌نیوز :  صدا و سيما در اقدامي تبعيض آميز اغلب،رقابتهاي دو تيم پرسپوليس و استقلال را به صورت زنده پخش مي کند . مدير عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان به (ايپنا) مي گويد:اگر قدرتش را داشتم از پخش زنده مسابقات تيمم جلوگيري مي کردم.
باور کنيد وضعيت بخش زنده تلويزيوني مسابقات ليگ برتر اين قدر تاسف برانگيز است .
وي افزود: من به عنوان مديرعامل يک باشگاه ليگ برتري به نحوه پخش تلويزيوني مسابقات ليگ برتر اعتراض دارم چون در ايران فقط بازي هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس مورد توجه صدا و سيما قرار مي گيرد و ديدارهاي اين دو تيم است که پخش مي شود. من نمي گويم که نبايد هيچ کدام از ديدارهاي اين دو تيم پخش شود اما بايد به ساير تيم ها نيز بها داده شود.
وي در ادامه اظهار داشت: تيم هائي که از پخش تلويزيوني ديدارهايشان سود مي برند فقط دو تيم استقلال و پرسپوليس هستند و در نتيجه اکثر اسپانسرها به سراغ اين دو تيم مي روند. به غير از اين که پخش زنده تلويزيوني اسپانسرها را به سوي باشگاه ها مي کشاند باعث درآمدزايي باشگاه ها نيز مي شود.
آذري خاطرنشان کرد: اگر ادعا مي کنيم که ليگ حرفه اي داريم بايد بقيه مسائل نيز حرفه اي شود و مسئله پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال نيز در تمام جاهاي دنيا رعايت مي شود و تقريبا طبق اطلاعاتي که من دارم اصلي ترين منبع درآمد باشگاه ها نيز هست.
وي ادامه داد: متاسفانه مراتب درآمدزايي را به روي ما بسته اند و بعد نيز آقايان مي گويند که باشگاه ها بايد خودشان درآمدزايي کنند، در ضمن اين دو تيم استقلال و پرسپوليس مسلما از اين راه درآمدهاي بسيار زيادي کسب کرده اند و مي توان گفت که صدا و سيما به گونه اي حامي آن ها است.
آذري در پايان خاطرنشان کرد: متاسفانه در ايران برعکس تمام جاهاي دنيا است و براي اين که بازي هايمان پخش زنده تلويزيوني بشوند بايد يک چيزي هم به آقايان بدهيم.
مسعود رضائيان مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان نيز در اين باره گفت: در آخرين جلسه اي که با مديران باشگاه ها داشتيم يکي از موضوعات مطرح شده، پخش زنده بازي هاي تيم هاي ديگر بود، حتي قرار شد سردار آجورلو به عنوان نماينده باشگاه ها پيگير قضيه باشد، به هر حال ما فقط درخواست کننده هستيم.
وي در ادامه گفت: بايد از کشورهاي صاحب فوتبال الگوبرداري کرد. البته آن ها هم نمي توانند تمام مسابقاتشان را به طور زنده پخش کنند. به نظرم سيستم درجه بندي بايد لحاظ شود. الان در ترکيه نسبت به موقعيت تيم در جدول بازي ها را پخش مي کنند. به طور مثال سه تيم فنرباغچه، بشيکتاش و گالاتاسراي روي هم 50 درصد اختصاص داده بودند که همين موضوع باعث اعتراض و تهديد به تحريم تيم هاي ديگر را در پي داشت. اما در ايران صددرصد آن به دو تيم پرسپوليس و استقلال اختصاص دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین