کد خبر: ۱۸۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

تصادف ساختگی شگرد سارقان بود

باند موسوم به آزرا که پس از تصادف ساختگی با خودروهای مدل بالا و سو استفاده از موقعیت هواس پرتی راننده، این خودروها را می‌ربودند؛ توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روز ۲۱ آذر سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد به مأموران اعلام کرد: در خیابان میرداماد و با خودرو مزدا ۳ شخصی خود در حال تردد بودم که چهار نفر سرنشین یک دستگاه پرشیا نوک مدادی، با ایجاد تصادف ساختگی خودرو من را سرقت کرده‌اند.



پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو تشکیل و جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه و شگرد فوق، موضوع در دستور کار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پرونده سرقت‌های مشابه نیز به اداره دوم ارجاع شد.

بررسی سرقت‌های مشابه نشان داد که تعدادی از سارقان با تشکیل گروهی، اقدام به سرقت خودرو به این شیوه و شگرد می‌کنند؛ بدین صورت که پس از انتخاب طعمه‌های خود که غالبا از میان افراد با سنین بالا بودند، آنها را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب و با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به ربایش خودرو می‌کنند؛ سپس با مالباخته تماس تلفنی برقرار و در ازای تحویل خودرو از وی درخواست پول کرده و نهایتا پس از دریافت پول، خودرو را در پس از سرقت و اموال داخل خودرو رها می‌کردند.

یکی از مالباختگان در تشریح نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: با خودرو پژو ۴۰۵ در مسیر جنوب به شمال اتوبان نواب در حرکت بودم که یک خودرو شاسی بلند سفید رنگ، از پشت سر با ماشین من تصادف کرد؛ در حالیکه ماشین روشن بود، از خودرو پیاده شدم تا میزان خسارت ناشی از تصادف را برآورد کنم؛ سارقان که تعدادشان سه نفر بود ابتدا موقعیت را شلوغ کرده، در یک لحظه یک نفر از آنها به سرعت در پشت فرمان ماشین من نشست و خودرو را سرقت کرد؛ همزمان با وی، دو همدست وی نیز با خودرو شاسی بلند خودشان از محل متواری شدند.

مالباخته در ادامه اظهارات خود، در خصوص نحوه پرداخت پول به سارقان به کارآگاهان گفت: سارقان با استفاده از تلفن همراهم که در داخل ماشین بود، تماس گرفته و درخواست مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول کردند؛ من نیز بدون اطلاع موضوع به پلیس بلافاصله پول مورد درخواستشان را، از طریق سیستم عابر بانک به شماره حساب اعلام شده از سوی آنها واریز کردم؛ سارقان پس از اطمینان از واریز پول، اظهار داشتند که ماشین را در میدان شهرک قدس ـ جنب مجتمع میلاد نور گذاشته‌اند اما زمانیکه به محل پارک ماشین رفتم، بر خلاف ادعای آنها متوجه شدم که آنها تمامی اموال باارزش داخل خودرو از قبیل ضبط و سیستم پخش خودرو، لاستیک زاپاس و حتی مدارک شناسایی داخل خودرو را سرقت کرده‌اند.

با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره دوم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص تصاویر چهره نگاری شده سارقان، خودروهای استفاده شده در سرقت‌ها، بررسی تراکنش شماره حساب اعلام شده از سوی اعضای گروه و همچنین دیگر اقدامات تخصصی و پلیسی انجام شده اطلاع پیدا کردند که سه نفر از مجرمان سابقه دار به اسامی مرتضی . ح، امیر . الف و احمد . ی که هر سه نفرشان دارای سوابق متعدد دستگیری به ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی و سرقت داخل خودرو هستند، با تشکیل گروهی از سارقان اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا و عمدتا به شیوه تصادف ساختگی می‌کنند.

با شناسایی تمامی اعضای گروه، در مراقبت های نامحسوس از متهمان خودروهای استفاده شده از سوی متهمان در زمان سرقت ها تعداد ۵ دستگاه انواع خودروهای ۲۰۶، پراید، ال ۹۰ و یک دستگاه خودرو شاسی بلند شناسایی، پس از اطمینان از ارتکاب سرقت ها توسط این گروه از سارقان و شناسایی تصاویر آنها از سوی مالباختگان، هماهنگی لازم با شعبه چهارم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران انجام و طی چندین عملیات همزمان، تمامی اعضای گروه سارقان دستگیر و در زمان دستگیری آنها، تعداد دو دستگاه خودرو مسروقه ۲۰۶ و ماکسیما نیز کشف شد.


سرهنگ کارآگاه حمید نیکان فر، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: متهمان پس از دستگیری، در اظهارات اولیه علاوه بر اعتراف به سرقت خودرو به شیوه ایجاد تصادف ساختگی، به سرقت قطعات و لوازم خودرو نیز اعتراف کردند که در این خصوص نیز تعداد ۳ نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش فارس،سرهنگ نیکان فر گفت: در حال حاضر قرار قانونی برای کلیه متهمان صادر و به دستور مقام قضایی، متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند که تا به این مرحله از تحقیقات دهها مالباخته که سارقان اقدام به سرقت‌های انواع خودروهای آزرا، مزدا ۳، سانگ یانگ، تویوتا کمری، ماکسیما، بنز، ۲۰۶، به شیوه تصادف ساختگی از آنها کرده بودند شناسایی شدند و تحقیقات در خصوص شناسایی دیگر مالباختگان نیز همچنان در دستور کارآگاهان اداره دوم قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین