پایگاه خبری آفتاب
۲۰ /خرداد /۱۴۰۵
Wednesday 10 June 2026
کد خبر:۱۸۹۶۴۸
۲۲:۴۱
۱۳۹۲/۰۱/۱۲

زغال اخته و توت فرنگی خطر حمله قلبی را در زنان کاهش می‌دهد

خوردن توت فرنگی و زغال اخته سه بار در هفته یا بیشتر خطر حمله قلبی در زنان را، یک سوم کاهش می‌دهد.
۲۲:۴۱
۱۳۹۲/۰۱/۱۲
به گزارش آفتاب نیوز،
آفتاب: محققان دریافتند خطر حملات قلبی در زنانی که توت فرنگی و زغال اخته زیادی مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که ماهی یکبار و یا کمتر از این میوه‌ها استفاده می‌کنند (بدون در نظرداشتن رژیم غذایی مغذی) 32 درصد کاهش می‌یابد.

انواع توت‌ها، حاوی میزان نسبتا بالایی از ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها می‌باشند، که این ماده در انواع غذاها از جمله شکلات، انگور، تمشک و بادمجان نیز موجود است.

بر اساس این تحقیق، فلاونوئیدها در رژیم غذایی به اتساع رگ‌های خونی کمک و از ایجاد پلاک در رگ‌ها که موجب انسداد عروق کرونر و حمله قلبی می‌شود جلوگیری می‌کند.

پروفسور "اریک ریم" که نتایج تحقیق وی در مجله گردش خون منتشر شده است، اظهار داشت: تغییر ساده در رژیم غذایی و استفاده از توت فرنگی و زغال اخته در رژیم غذایی هفتگی زنان تاثیر بسزایی در سلامتی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این ماده در سبزیجات و میوه‌ها نیز چنین عملکردی دارد و برای سلامتی مفید می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
فقط زنان پس مردان چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ