کد خبر: ۱۸۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵

ماهی قرمز‌هایمان را کجا ببریم؟

شهرداری تهران امسال با پایان تعطیلات نوروز سال 1392 نه تنها تمهیدی برای جمع‌آوری ماهی‌های قرمز تزیینی سفره‌های هفت‌سین شهروندان تهرانی در نظر گرفته است، بلکه محلی را برای زندگی جمعی این ماهی‌ها تهیه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شهرداری تهران امسال با پایان تعطیلات نوروز سال 1392 نه تنها تمهیدی برای جمع‌آوری ماهی‌های قرمز تزیینی سفره‌های هفت‌سین شهروندان تهرانی در نظر گرفته است، بلکه محلی را برای زندگی جمعی این ماهی‌ها تهیه کرده است.تخمین زده می‌شود هر سال بیش از 10 میلیون قطعه ماهی قرمز در پایان تعطیلات سال نو و جمع‌شدن سفره‌های هفت‌سین می‌میرند.

این تمهید به منظور فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از مرگ‌ومیر ماهی‌های قرمز رنگ تزیینی سفره‌های هفت‌سین در شهر تهران اجرا شده است.

در عین حال قرار است امسال برای اولین‌بار با نزدیک‌شدن به زمان افتتاح دریاچه بزرگ چیتگر تهران، تمام ماهی‌های به آب انداخته شده در بوستان‌ها و حوض‌های شهر تهران به این دریاچه ریخته شوند تا ضمن تلاش برای حفظ محیط زیست، زیستگاه مناسبی برای این ماهی‌های زیبا به وجود بیاید، چرا که این ماهی‌ها در شرایط مناسب نگهداری عمری طولانی و بیش از 10 سال دارند، اما در شرایط زیست تزیینی سفره‌های هفت‌سین عمر متوسط آنها حتی کمتر از دو هفته هم کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران اعلام کرد: 36 نقطه مختلف شهر را برای رها‌کردن ماهی‌های سفره هفت‌سین مشخص شده است تا شهروندان بتوانند روز 13 فروردین‌ماه همزمان با روز طبیعت ماهی‌های خود را در این 36 حوض و استخر رها کنند. این ماهی‌ها بلافاصله توسط شهرداری جمع‌آوری و برای زندگی به دریاچه بزرگ چیتگر منتقل خواهند شد.

بر اساس این گزارش محل حوض‌ها:

پارک نیاوران، پارک جمشیدیه، پارک قیطریه، بوستان ورزش، بوستان دلاوران، بوستان شریعتی، بوستان نصر و بوستان صبا، استخر پارک پلیس، بوستان میعاد، بوستان کاج، بوستان لاله، بوستان ساعی، بوستان اندیشه، بوستان شهید احمد روشن، میدان هفت‌حوض، بوستان المهدی، بوستان شمشیری، بوستان کودک، بوستان 22 بهمن، بوستان دانشجو، سرای کاظمی، سرای فخرالدوله، فلکه دوم نیروی هوایی، پارک سرخه حصار، بوستان سمیه، پارک آبی‌آزادگان، بوستان خلیج‌فارس، دریاچه بوستان بعثت، بوستان بهاران، بوستان قائم، بوستان ولایت( یک بشکه مخصوص جمع‌آوری ماهی‌ها تعبیه شده است)، دریاچه بزرگ مجموعه تفریحی ولیعصر (عج)، دریاچه بوستان نرگس، بوستان افق، دریاچه چیتگر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین