کد خبر: ۱۸۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

سولانا: جلیلی فقط یک پیغام‌آور است

شماری از کارشناسان مسائل بین المللی بروز هر گونه پیشرفت ملموس در مذاکرات آتی میان ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان را بعید دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش عصریران به نقل از خبرگزاری فرانسه، خاویر سولانا مسؤول سابق سیاست خارجی در اتحادیه اروپا در نشستی در واشنگتن گفت: قبل از برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران و با وجود ادامه جنگ داخلی در سوریه، بعید است مذاکرات هسته ای با ایران به نتیجه ای برسد.

سولانا که از سال 2003 تا 2009 مسؤولیت مذاکرات هسته ای با ایران را برعهده داشت اضافه کرد: مقامات ایرانی هم اکنون مشغول انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند که دو ماه دیگر برگزار می شود. 

وی ادامه داد: به همین دلیل امکان دست یابی به هر پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با ایران، خیلی سخت است.

نشست بعدی مذاکرات گروه 1+5 و ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور در روزهای 5 و 6 آوریل جاری (16 و 17 فروردین 92) در آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

سولانا اضافه کرد: سعید جلیلی (سرپرست هیات مذاکره کننده ایران) تنها یک پیغام بر و یک فرستاده است. در حال حاضر تصمیم گیری در برنامه هسته ای ایران در اختیار رهبر ارشد جمهوری اسلامی ایت الله خامنه ای است.

وی افزود: بدون حل بحران و درگیری موجود در سوریه، نمی توان مسئله هسته ای ایران را حل کرد. ایران از حکومت بشار اسد در مقابل مخالفان مسلح که تلاش می کنند او را سرنگون کنند حمایت می کند.

"گری سمور" هماهنگ کننده سابق برنامه نظارت بر سلاح کشتار جمعی در کاخ سفید آمریکا نیز در سخنانی در واشنگتن نیز گفت: داشتن انتظار پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران غیرواقعی است. به طور ساده باید گفت که میان دو طرف درباره هدف مذاکرات،، اختلافات ریشه ای وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین