آفتابنیوز : آفتاب: تیم کوک مدیر اجرایی اپل در وب سایت چینی اپل از مردم بدلیل سیاستهای مربوط به ضمانت نامه محصولات و تعمیرات کمتر مناسب برای چینی ها رسما عذر خواهی کرد.
متن اصلی در واقع به زبان چینی منتشر شده است و در آن تیم کوک گفته: ما از نبود ارتباطات در فرایند تعمیرات و ضمانت محصولات آگاه هستیم و مسوولیت آنرا بر عهده می گیریم و از هر نوع مشکل بوجود امده عذر خواهی می کنیم.
صحبتهای تیم کوک اشاره به دو هفته فیدبک بسیار زیاد و منفی مردم چین نسبت به برخورد اپل با مشتریان چینی دارد. در نتیجه ۴ تغییر اساس در پالیسی و سیاست اپل بوجود آمده است: تغییر و توسعه سیاست تعمیر آیفون ۴و آیفون ۴s، زبان صریح در مورد سیاست جدید اپل درباهر مشتریان روی وب سایت کمپانی، بهبود نظارت و آموزش سرویس کاران اپل در برابر برخورد با محصولات مشتریان و ایجاد فدیبک آسان تر از قبل بین مشتریان و مسوولان بخش تعمیرات اپل. قبلا فقط برخی قطعات داخلی آیفون ۴ و ۴s هنگام تغییر توسط اپل تعویض می شد و در سیاست جدید تمام قطعات شامل گارانتی شده است.
تعویض تمام قطعات شامل آیفون۵ نیز می شود. قبلا اطلاعات ریز در مورد گارانتی محصولات روی سایت چینی اپل دیده نمی شد ولی اکنون جزییات کاملا وجود دارد. همچنبن اپل قول داده کانالهای جدید بازخورد و فیدبک بین کاربران با مسوولان اپل ایجاد کند تا دلخوری پیش نیاید. اخیرا رهبران سیاسی چین اپل را متهم کردند که رفتارشان با کاربران چینی در مقایسه با سایر کاربران جهان متفاوت است.
شبکه هایی مانند سی سی تی وی و روزنامه دیلی چاپ پکن نیز گفتند اپل قوانین و سیاستهای گارانتی در چین را زیر پا گذاشته و ضمن طفره رفتن از مالیات، تکبر بی حد و حصری را در بیزینس خود نشان داده است. ظاهرا پشت پرده داستان اپل، جنگ چین و امریکاست و زمانی که امریکا کمپانی های بزرگی مانند هواوی و ZTE را متهم به جاسوسی در امریکا کرده و این کمپانی ها را تحت فشار قرار داده، چین هم قصد دارد تلافی کند.
به گزارش خبرآنلاین، گفتنی است اپل از منطقه چین بزرگ شامل چین و هنگ کنگ و تایوان در فصا آخر سال مالی گذشته ۶.۸ میلیارد دلار کسب درآمد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۶۷ درصد رشد را نشان می دهد و اپل نمی خواهد این رشد را از دست دهد.