کد خبر: ۱۸۹۹۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۸
علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي هم وارد گود وعده‌هاي سياسي شده‌است

وعده‌هاي سياسي آقاي وزير!

اين روزها هم دولت خبر از افتتاح واحدهاي مسكوني بسياري داده است. بنابراين آنچنان دور از ذهن نيست كه نيكزاد براي هدف‌دارتر بودن شركت خود در انتخابات به بازار مسكن و وعده‌هايي طول و دراز در اين حوزه روي بياورد تا بتواند از اين مجرا به مراد خود دست يابد. شفاف: علي نيكزاد را از سال پيش يكي از كانديداهاي دولت براي تصدي پست رياست جمهوري در انتخابات سال جاري عنوان مي‌كنند. سفرهاي متعدد و پرحاشيه نيكزاد از ابتداي مشغول به كار شدنش در وزارت راه‌وشهرسازي و پيش از آن هم يكي از دلايلي بود كه صحت اين ادعا را تاييد مي‌كرد. به بيان بهتر علي نيكزاد در دوران تصدي خود تا به حال آنقدر سفرهاي استاني رفته و طرح‌هاي عمراني را بازديد يا افتتاح كرده كه به او لقب پرسفرترين وزير كابيه داده‌اند. دليل اين سفرهاي به ظاهر ساده و عملياتي حالا دارد آرام آرام مشخص مي‌شود. در ماه‌هاي گذشته هم دولت سعي كرده هر چه بيشتر اين وزير پرسفر را جلوي چشم‌ها بياورد. نيكزاد هم خودش دست‌ به كار شده و وعده‌هايي را مطرح مي‌كند كه بيشتر رنگ و بويي سياسي دارند. اين وعده‌ها آنقدر شور و حتي دور از واقعيت بوده‌اند كه برخي افراد به صورت تلويحي بر سياسي بودن و شعاري بود آن تاكيد كرده‌اند. براي مثال نيكزاد چندي پيش از شكستن قيمت مسكن در سال 92 سخن به ميان آورد. اين وعده با اعتراض فراوان كارشناسان مواجه شد چرا كه عملا شرايط را همگام با كاهش قيمت مسكن نمي‌ديدند. از همان زمان شائبه سياسي بودن وعده‌هاي نيكزاد در گوش‌ها زمزمه شد. تا اينكه به تازگي مصطفي قلي‌خسروي رييس اتحاديه مشاورين املاك كشوري در خصوص وعده نيكزاد گفته: «وزیر راه و شهرسازی یک شخصیت سیاسی است و سیاسی فکر می‌کند و با نظرات ما که به هر حال افرادی اقتصادی و تجاری هستیم متفاوت است.» شايد در نظر اول چنين اظهار نظري آنقدرها مهم نباشد اما اگر به آن توجه شود نشان دهند واقعيت‌هاي بيشتري در اين موضوع است. علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي اين روزها به طور آشكارتري سخن از كانديداتوري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفته‌است. البته چنين اظهار نظرهايي بعدا تكذيب شد اما به هر حال به نظر مي‌آيد كه نيكزاد براي خود سهمي در انتخابات يازدهم در نظر گرفته باشد. مسلما تمام كانديداهاي رياست جمهوري يازدهم براي خود شعارها و وعده‌هايي – فارغ از عملي يا غيرعملي بودن آن- در نظر گرفته‌اند. نيكزاد هم در اين ميان به دنبال شعاري‌است كه بيش از هميشه چهره او را براي مردم زنده كند. در اين صورت دم‌دست‌ترين وعده مي‌تواند مربوط به بازار مسكن باشد. زيرا در مدت وزارت علي نيكزاد و سكان‌داري حوزه مسكن بيشتر مردم او را در غالب فردي ديده‌اند كه براي ساخت مسكن مهر اين طرف و آن طرف مي‌رود و حتي بسياري از واحدهاي مسكوني را پيشاپيش و حتي نيمه‌كاره افتتاح كرده است. اين روزها هم دولت خبر از افتتاح واحدهاي مسكوني بسياري داده است. بنابراين آنچنان دور از ذهن نيست كه نيكزاد براي هدف‌دارتر بودن شركت خود در انتخابات به بازار مسكن و وعده‌هايي طول و دراز در اين حوزه روي بياورد تا بتواند از اين مجرا به مراد خود دست يابد. با اين وجود موضوع اينجاست كه بازار مسكن در طول دو سال گذشته آنقدر شاهد سياست بازي دولتي‌ها و افزايش قيمت در اين ميان بوده كه آنچنان كششي براي بازي‌هاي سياسي دوباره از سوي دولت ندارد. به بيان بهتر اگر دولت بار ديگر با رويكردهاي سياسي براي بازار مسكن نسخه بپيچد نتيجه آن چيزي جز افزايش دوباره قيمت مسكن و نابسامان شدن بيش از حد اين بازار نيست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علي نيكزاد را از سال پيش يكي از كانديداهاي دولت براي تصدي پست رياست جمهوري در انتخابات سال جاري عنوان مي‌كنند. سفرهاي متعدد و پرحاشيه نيكزاد از ابتداي مشغول به كار شدنش در وزارت راه‌وشهرسازي و پيش از آن هم يكي از دلايلي بود كه صحت اين ادعا را تاييد مي‌كرد. به بيان بهتر علي نيكزاد در دوران تصدي خود تا به حال آنقدر سفرهاي استاني رفته و طرح‌هاي عمراني را بازديد يا افتتاح كرده كه به او لقب پرسفرترين وزير كابيه داده‌اند.


دليل اين سفرهاي به ظاهر ساده و عملياتي حالا دارد آرام آرام مشخص مي‌شود. در ماه‌هاي گذشته هم دولت سعي كرده هر چه بيشتر اين وزير پرسفر را جلوي چشم‌ها بياورد. نيكزاد هم خودش دست‌ به كار شده و وعده‌هايي را مطرح مي‌كند كه بيشتر رنگ و بويي سياسي دارند.


اين وعده‌ها آنقدر شور و حتي دور از واقعيت بوده‌اند كه برخي افراد به صورت تلويحي بر سياسي بودن و شعاري بود آن تاكيد كرده‌اند. براي مثال نيكزاد چندي پيش از شكستن قيمت مسكن در سال 92 سخن به ميان آورد. اين وعده با اعتراض فراوان كارشناسان مواجه شد چرا كه عملا شرايط را همگام با كاهش قيمت مسكن نمي‌ديدند.


از همان زمان شائبه سياسي بودن وعده‌هاي نيكزاد در گوش‌ها زمزمه شد. تا اينكه به تازگي مصطفي قلي‌خسروي رييس اتحاديه مشاورين املاك كشوري در خصوص وعده نيكزاد گفته: «وزیر راه و شهرسازی یک شخصیت سیاسی است و سیاسی فکر می‌کند و با نظرات ما که به هر حال افرادی اقتصادی و تجاری هستیم متفاوت است.»


شايد در نظر اول چنين اظهار نظري آنقدرها مهم نباشد اما اگر به آن توجه شود نشان دهند واقعيت‌هاي بيشتري در اين موضوع است.

 
علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي اين روزها به طور آشكارتري سخن از كانديداتوري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفته‌است. البته چنين اظهار نظرهايي بعدا تكذيب شد اما به هر حال به نظر مي‌آيد كه نيكزاد براي خود سهمي در انتخابات يازدهم در نظر گرفته باشد. مسلما تمام كانديداهاي رياست جمهوري يازدهم براي خود شعارها و وعده‌هايي – فارغ از عملي يا غيرعملي بودن آن- در نظر گرفته‌اند. نيكزاد هم در اين ميان به دنبال شعاري‌است كه بيش از هميشه چهره او را براي مردم زنده كند.


در اين صورت دم‌دست‌ترين وعده مي‌تواند مربوط به بازار مسكن باشد. زيرا در مدت وزارت علي نيكزاد و سكان‌داري حوزه مسكن بيشتر مردم او را در غالب فردي ديده‌اند كه براي ساخت مسكن مهر اين طرف و آن طرف مي‌رود و حتي بسياري از واحدهاي مسكوني را پيشاپيش و حتي نيمه‌كاره افتتاح كرده است.


اين روزها هم دولت خبر از افتتاح واحدهاي مسكوني بسياري داده است. بنابراين آنچنان دور از ذهن نيست كه نيكزاد براي هدف‌دارتر بودن شركت خود در انتخابات به بازار مسكن و وعده‌هايي طول و دراز در اين حوزه روي بياورد تا بتواند از اين مجرا به مراد خود دست يابد.


به گزارش شفاف، با اين وجود موضوع اينجاست كه بازار مسكن در طول دو سال گذشته آنقدر شاهد سياست بازي دولتي‌ها و افزايش قيمت در اين ميان بوده كه آنچنان كششي براي بازي‌هاي سياسي دوباره از سوي دولت ندارد. به بيان بهتر اگر دولت بار ديگر با رويكردهاي سياسي براي بازار مسكن نسخه بپيچد نتيجه آن چيزي جز افزايش دوباره قيمت مسكن و نابسامان شدن بيش از حد اين بازار نيست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
1
7
خدابر ایران رحم کند
حق جو
|
Netherlands
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس اولا" برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما" برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا" جهت ادای دین به جامعه امروزی وآیندگان ،اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
قیمت ها حبابی است و کاهش قیمت حتمی است . بنده 32 سال است که ساخت و ساز میکنم و بارها از این بازارها را تجربه کرده ام . افزایش قیمت بیش از حد و اندازه کاهش وحشتناکی را به دنبال دارد . افزایش 20 تا 30 درصد عاقلانه است و بیش از آن حبابی است و حباب هم شکسته میشود . در سال گذشته بیش از 70 ٪ مسکن افزایش داشته و 40 تا 50٪ آن اضافه است و این جباب ازبین میرود . بنده آپارتمانی را فروش گذاشتم در جنت آباد شمالی به قیمت متری 5200 و فروش نرفت و جهت امتحان گفتم 4200 هم میدم اگر مشتری آمد ولی برای 4200 هم مشتری نیامد و عید شد و نمونه این موضوع را درسال 86 هم داشتم که در میدان نور برای آپارتمانهایم متری 3200 مشتری داشتم شب عید سال 87 ندادم و در سال 88 2200 هم راضی بودم مشتری نیامد . همین موضوع را در سال 75 و 76 هم تجربه کرده ام . لذا آنقدر مشتری نخواهد آمد تا 40 تا 50٪ کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد . و با توجه به موضوع مسکن مهر و نیز کاهش رشد جمعیت جوان معلوم هم نیست که معاملات درست و حسابی راه بیفتد یا نیفتد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
اين قيمتهاي كاذب كه درحد 50درصد حبابي است(قيمت سال قبل باضافه20درصد سود منطقي وبيش از آن حبابي است) با ترفند بساز بفروشهاي غير واقعي ايجاد شده وبنده درچندين مورد پيام بساز بفروشهايي را كه دريك منطقه ساخت وساز مي كنند دريافت كرده ام كه گفته اند حق نداري واحدهايت را به قيمت پايين تر از فلان رقم فايل كني وحتي مشاوران املاك نيز متاسفانه با آنها هم آهنگ هستند وقصد فشار آوردن برمردم وكسب پولهاي كلان از اين آشفتگي ها را دارند كه از مردم مصرف كننده انتظار هست خريد وفروش را متوقف كنند تا بازار به تعادل منطقي كاهش قيمتها برگردد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین