کد خبر: ۱۹۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

همه‌ی احتمالات سقوط در لیگ برتر

قطعی شدن سقوط نفت آبادان به دسته ی اول بهانه‌ای شد تا وضعیت سایر تیم‌هایی که احتمال سقوط دارند را بررسی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که هنوز هفته‌ی سی و یکم لیگ برتر به پایان نرسیده، سقوط نفت آبادان به دسته پایین‌تر قطعی شده است. سایر تیم‌های کاندیدای سقوط به دسته‌ی اول به شرح زیر هستند:

(ترتیب نوشتاری بر اساس رده‌بندی جدول لیگ برتر است)

* گهر دورود

گهری‌ها که لیگ را هم خوب شروع نکردند و در نیمی از بازی‌های خانگی‌شان در کرج به میدان رفتند، بیشترین شانس برای سقوط به دسته‌ی پایین‌تر را دارند. فریاد شیران که به تازگی بجای مایلی کهن بر روی نیمکت گهر به عنوان سرمربی نشسته به طور قطع کار بسیار سختی برای نگاه داشتن گهر در لیگ برتر دارد. گهر برای بقا در لیگ برتر نیاز به پیروزی در همه‌ی دیدارهای باقی مانده دارد و باید امیدوار باشد تا پیکان، آلومینیوم و ذوب‌آهن در همه‌ی بازی‌های باقی مانده‌ی خود شکست را پذیرا باشند. به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که سرنوشت سقوط گهر در دستان این تیم نیست.

چهار دیدار باقی مانده گهر به شرح زیر است:

استقلال تهران - گهر

گهر - آلومینیوم

مس - گهر

گهر - سایپا

- گهر در 9 بازی اخیرش هیچگاه پیروز نشده است.

- گهر با 19 امتیاز در رده‌ی هفدهم جدول ایستاده است.

* پیکان

پیکان که با کنار گذاشتن عبدالله ویسی و آوردن فیروز کریمی به دنبال شُک در این تیم و بالا بردن شانس بقا در لیگ برتر بود، به هیچ وجه به این خواسته نزدیک نشد و در حال حاضر از کاندیدای اصلی سقوط به دسته‌ی پایین‌تر به شمار می‌رود. پیکان که شانسی برای بقا در لیگ برتر ندارد، تنها امیدوار به حضور در پلی‌آف است. برای حضور این تیم در پلی آف، این تیم نیاز به 9 و یا 7 امتیاز است. در صورتی که پیکان موفق به کسب 9 امتیاز از سه دیدار پیش رویش شود، باید امیدوار باشد تا ذوب آهن و آلومینیوم در سه دیدار پیش‌رویشان بیش از دو امتیاز نگیرند تا این تیم با 33 امتیاز راهی پلی آف شود. شاگران کریمی در صورت کسب 7 امتیاز، باید امیدوار باشند تا ذوب آهن و آلومینیوم بدون کسب حتی یک امتیاز در سه دیدار پیش رویشان 31 امتیازی بمانند تا شاید پیکان به علت تفاضل بهتر با 31 امتیاز راهی مرحله ی پلی آف شود.

شرح سه دیدارپیش روی پیکان به شکل زیر است:

ملوان - پیکان

پیکان - فجرسپاسی

صنعت نفت ابادان - پیکان

- پیکان در شش بازی اخیرش هیچگاه پیروز نشده است.

- پیکان با 62 گل خورده، ضعیف ترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد.

- پیکان با 24 امتیاز در رده ی شانزدهم لیگ برتر ایستاده است.

* آلومینیوم هرمزگان

پرویز مظلومی هم در شرایطی جانشین میثاقیان در آلومینیوم شد که تلاش داشت آلومینیوم را از سقوط نجات دهد. با این حال سرنوشت آلومینیوم تا حد زیادی برای بقا در دستان خودش است و این تیم رقابت تنگاتنگی با ذوب آهن برای کسب سهمیه ی پلی آف دارد. از سویی آلومینیوم حتی به ماندن در لیگ برتر بدون حضور در پلی آف هم امیدوار است. شاگردان مظلومی با کسب 9 یا 7 امتیاز شانس بقا در لیگ برتر را دارند. هرچند که این امر مستلزم شکست خوردن تیم های داماش، فجرسپاسی، ملوان در ادامه بازی‌هایشان در لیگ برتر است. آلومینیوم با کسب 6 امتیاز در سه بازی پیش رویش تنها می تواند به حضور در پلی آف امیدوار باشد. هرچند کار مظلومی با توجه به سه دیدار باقی مانده ی این تیم بسیار سخت است. مصاف با تیم های سپاهان و تراکتور که در سرنوشت قهرمانی لیگ موثر هستند، کار را برای این تیم سخت می‌کند.

سه دیدار پیش‌روی آلومینیوم در ادامه رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

گهر- آلومینیوم

آلومینیوم - تراکتورسازی

سپاهان - آلومینیوم

- آلومینیوم در حال حاضر با 31 امتیاز و به علت تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن در رده ی پانزدهم جدول ایستاده است.

- آلومینیوم با 22 گل زده، ضعیف ترین خط حمله ی لیگ را در اختیار دارد.

* ذوب آهن اصفهان

شاگردان فرهاد کاظمی شرایطی مشابه با آلومینیوم را دارند. با این تفاوت که سه دیدار پیش‌روی ذوب آهن به مراتب دیدارهای آسانتری است. ذوب آهن نیز با 9 و یا 7 امتیاز می‌تواند به بقا در لیگ برتر بدون حضور در پلی آف امیدوار باشد و از سویی دیگر با کسب شش امتیاز و یا کمتر باید به حضور در پلی آف دلخوش باشد.

سه دیدار پیش‌روی ذوب آهن در ادامه رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

ذوب آهن - پرسپولیس

ذوب آهن - صنعت نفت ابادان

ملوان - ذوب آهن

- ذوب آهن با 31 امتیاز و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم در رده ی چهاردهم ایستاده است.

- ذوب آهن در صورت حفظ این جایگاه تا پایان فصل، می‌تواند جواز حضور در مرحله‌ی پلی آف را بدست آورد.

- ذوب آهن در پنج بازی اخیرش شکست نخورده و دو پیروزی بدست اورده است.

* داماش گیلان

داماشی‌ها که مدتهاست با بحران مدیریتی روبه‌رو هستند، در خطر سقوط مستقیم به دسته پایین‌تر یا حضور در مرحله‌ی پلی آف هستند. داماش برای جلوگیری از سقوط مستقیم به دسته پایین‌تر نیاز به چهار امتیاز در ادامه رقابت‌های لیگ برتر دارد و البته نباید فراموش کرد که با سه امتیاز و بهبود تفاضل گل نیز این تیم به طور قطع در لیگ برتر باقی خواهد ماند. از دیگر نکات موثر در سقوط یا بقای این تیم در لیگ برتر می‌توان به نتایج آلومینیوم و ذوب اهن اشاره کرد. درصورتی که دو تیم یاد شده در سه دیدار پیش‌رویشان کمتر از شش امتیاز کسب کنند، داماش صرف نظر از هر نتیجه ای در لیگ برتر باقی خواهد ماند و قطعا افشین ناظمی ترجیح می‌دهد که این اتفاق روی دهد، چرا که مصاف برابر سپاهان و استقلال که مدعی قهرمانی هستند بسیار سخت و امتیاز گرفتن از این تیم‌ها بسیار دشوار است.

سه دیدار پیش‌روی داماش برای ادامه لیگ برتر به شرح زیر است:

نفت تهران - داماش

داماش - سپاهان

استقلال - داماش

- داماش با 37 امتیاز در رده ی سیزدهم جدول ایستاده است.

* فجرسپاسی شیراز

شاگردان محمود یاوری نیز دقیقا شرایط داماش گیلان را دارند و برای بقا نیاز به چهار یا سه امتیاز دارند. هرچند که یاوری می تواند امیدوار باشد تا آلومینیوم و ذوب آهن در سه دیدار پیش‌رویشان کمتر از شش امتیاز کسب کنند تا فجر فارغ از هر نتیجه‌ای در لیگ برتر باقی بماند. هرچند نباید فراموش کرد سه بازی پیش‌روی فجر به مراتب بازی‌های ساده تری نسبت به سه دیدار آتی داماش است.

فجرسپاسی در ادامه رقابت های لیگ برتر با سه تیم دیدار خواهد داشت.

فجرسپاسی - مس

پیکان - فجر سپاسی

فجرسپاسی - راه آهن

- فجرسپاسی در هشت دیدار اخیرش تنها یک بار پیروز شده است.

- فجرسپاسی با 37 امتیاز در رده ی دوازدهم لیگ برتر ایستاده است.

* ملوان بندر انزلی

ملوانی‌ها که از احتمال کمی برای سقوط برخوردارند، در سه دیدار پیش‌رویشان نیاز به دو امتیاز دارند تا حتی در صورت کسب 9 امتیاز از سوی ذوب آهن و آلومینیوم در لیگ سال آتی حضور داشته باشند. هرچند که این تیم با یک امتیاز هم از حاشیه امنیت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد. با این حال احمدزاده می‌داند که در صورت شکست در هر سه دیدار پیش‌رو و در عین حال ناکامی آلومینیوم و ذوب آهن در کسب 9 امتیاز، باز هم ملوان در لیگ برتر خواهد ماند.

سه دیدار آتی ملوان در ادامه رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

ملوان - پیکان

پرسپولیس - ملوان

ملوان - ذوب آهن

- ملوان در هفت دیدار اخیرش پیروز نشده است.

- ملوان با 39 امتیاز در رده ی یازدهم جدول ایستاده است.

جدول تیم‌های دارای شانس سقوط به دسته پایین‌تر به شرح زیر است:

تیم تعداد بازی برد تساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1 ملوان 31 9 12 10 34 37 3- 39
2 فجرسپاسی 31 9 10 12 37 34 3 37
3 داماش گیلان 31 9 10 12 32 39 7- 37
4 ذوب آهن 31 7 10 14 28 39 11- 31
5 آلومینیوم 31 6 13 12 22 36 14- 31
6 پیکان 31 6 6 19 25 62 37- 24
7 گهر دورود 30 3 10 17 23 48 25- 19

به گزارش ایسنا، صنعت نفت آبادان با شکست برابر مس کرمان، اندک شانس باقی مانده برای بقا در لیگ برتر را از دست داد تا با خداحافظی زود هنگام از لیگ برتر، نخستین تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین