کد خبر: ۱۹۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹

نماینده مجلس در کمیته حقیقت‌یاب حادثه فرودگاه جده تعیین شد

آخرین تحولات سوریه و روابط ایران با مصر و عربستان با حضور معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این جلسه امیرعبداللهیان اظهار کرد: معارضه در سوریه با کمک حامیان غربی و منطقه‌ای‌ آن، رویکرد پرتاب خمپاره و ایجاد ناامنی را در پیش رفته که نشانه ضعف و عدم موفقیت آنان در عملیات‌های مقابله رودرو است.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه با اشاره به اختلافات میان ارتش آزاد و گروه‌های افراطی و حتی تقابل نظامی آنان با یکدیگر اظهار کرد: سفرهای مقامات آمریکایی به منطقه جهت تقویت روحیه معارضه است.

براساس این گزارش سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت نیز در این جلسه ابراز کرد: دولت سوریه علیرغم جوسازی‌های بین‌المللی و حمایت آمریکا و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای از معارضه همچنان بر اوضاع مسلط است؛ روسیه، چین و کشورهای منطقه که معتقد به راه‌حل سیاسی بحران سوریه هستند همچنان بر مواضع خود ایستاده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در خصوص تحولات مصر و روابط ایران با این کشور اعلام کرد که مصر در حال درک بهتر شرایط خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس است ودر نتیجه روند روابط دو کشور روبه بهبود است.

به گفته وی، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه اظهار کرد که افراطی‌گری خطر جدی برای انقلاب مصر بحران سوریه، جهان اسلام وعامل اصلی ناامن‌سازی‌ها و ترورها در عراق و ترکیه و پاکستان است و ایران و مصر باید به طور مشترک با خطر مذکور مقابله کنند.

امیرعبداللهیان در این جلسه در ارتباط با حادثه رانندگی دیپلمات عربستانی ابراز کرد که وی موجب مرگ یکی شهروندان ما شده است و جرم رانندگی وی رسیدگی و حقوق خانواده حادثه دیده تامین خواهد شد.

همچنین معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در مورد دو مهندس ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه اظهار کرد که مطابق آخرین اطلاعات، آنها در سلامت کامل هستند و تلاش برای آزادی آنها با جدیت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در این جلسه اینگونه تصمیم گرفته شد که محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق و عضو این کمیسیون به نمایندگی از کمیسیون هیات حقیقت‌یاب حادثه رانندگی جده- عربستان که منجر به فوت دو زائر ایرانی شد را همراهی نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین