کد خبر: ۱۹۰۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳

احمدی نژاد: اینطور نمی شود دنیا را اداره کرد

رئیس جمهور خطاب به برخی سران کشورهای غربی گفت: اینطور نمی شود دنیا را اداره کرد که چند نفر بگویند ما صاحب دنیا هستیم و ما می گوییم که کدام ملت چه داشته باشند و کدام ملت چه نداشته باشند، مگر شما چه کسی هستید؟!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد صبح امروز در مراسم روز فناوری هسته ای و بهره برداری از دستاوردهای جدید هسته ای کشور با بیان اینکه دانش و فناوری هسته ای دارای ظرفیت های عظیمی برای خدمت به انسانهاست، گفت: اولین بهره دانش هسته ای تولید انرژی است؛ در شاخه های دیگر علمی و نیازهای بشری دانش هسته ای دارای آثار و کاربردهای گسترده دیگری است.

وی با اشاره به عرصه پزشکی و استفاده از دانش هسته ای در زمینه درمان، ادامه داد: امروز تعدادی رادیو دارو به بهره برداری رسید. در حال حاضر در مرحله تشخیص بیماری ها رادیو داروها نقش تعیین کننده ای دارند به طوریکه طبق آمار سالانه 800 هزار نفر از داروهای تشخیصی و بخش کمی هم از داروهای درمانی که تولید دانشمندان خودمان است استفاده می کنند.

رئیس جمهور استفاده از دستاوردهای هسته ای در بخش کشاورزی را یکی دیگر از مصارف عمده این محصول دانست و افزود: در بحث اصلاح نژاد و نوع دانه ها و بذرها و نیز ارتقاء کیفیت و گسترش محصول و درماندگاری محصولات کشاورزی صنعت هسته ای تاثیر بسیاری دارد.

وی نقش دانش هسته ای در بخش بهداشت را یکی دیگر از مصارف حائز اهمیت این دستاورد دانست و گفت: در بخش بهداشت، باکتری زدایی و سم زدایی از مصارف عمده این دستاورد به شمار می رود.

احمدی نژاد ادامه داد: دوره ماندگاری محصولات کشاورزی می تواند با استفاده از این دستاورد تا 10 برابر افزایش پیدا کند و حفظ سلامت مواد نیز تا چندین برابر افزایش پیدا می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه می توان برای بهبود زندگی انسانها در محیط های مختلف از این دستاورد استفاده کرد، خطاب به مسئولان سازمان انرژی هسته ای گفت: انتظار دارم همکارانم در سازمان انرژی هسته ای این دستاوردها را برای مردم به زبانی که من هم متوجه شوم توضیح دهند.

وی گفت: باید توده های مردم در کل جهان از فواید این تلاش ها مطلع شوند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به افتتاح مجتمع معدنی ساغند گفت: در طبیعت هر ماده ای که ا رزشمند تر است دسترسی به آن سخت تر است؛ در معدن ساغند مواد و اکتشاف آن در عمق 150 متر تا بیش از 300 متر انجام می شود.

وی ادامه داد: معدنی که امروز افتتاح شد در هر تن کمتر از نیم کیلو کیک زرد می دهد که وقتی این مواد را می خواهیم به اورانیوم تبدیل کنیم تنها یک دهم آن به مواد مورد استفاده تبدیل می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در گذشته برای تهیه مواد اولیه و کیک زرد وابسته به بیرون بودیم که امروز هم در انحصار است. البته نه در انحصار اقتصادی بلکه در انحصار سیاسی. همانطور که اصل انرژی هسته ای در انحصار برخی کشورهای جهان خوار است.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز با کشف ایرانی، معادن یک به بک پیمایش می شود که این کار بزرگی است خاطر نشان کرد: موضوع هسته ای دارای ظرفیت های فراوانی است و امروز ما از صفر به بالا را خودمان تولید و ایجاد می کنیم و هر روز در این زمینه یک عرصه جدیدی به روی ملت باز می شود.

وی با طرح این سئوال که چرا باید همه ملت ها از فواید هسته ای مطلع شوند ادامه داد: اگر ملت ها مطلع شوند مطالبه می کنند و ثروت های جهان در انحصار یک عده قلیل نمی ماند، اگر ملت ها مطلع شوند فریبکاری اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: فریبکاری راه انداختند که تا می گوییم انرژی هسته ای می گویند بمب اتم و به این بهانه برای ملت ها محدودیت ایجاد می کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه داروها را قطره قطره در دنیا می فروشند گفت: باید برای مردم توضیح بدهید و تصور نکنید که فقط با یک گروه دانشمند صحبت می کنید.

احمدی نژاد انرژی هسته ای را متعلق به همه ملت ها دانست و تاکید کرد: همه باید از این انرژی استفاده کنند زیرا این باعث می شود که کیفیت زندگی بشر ارتقاء پیدا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی که خودشان بمب ساخته اند و ملت ها را کشته و زشت ترین اعمال را انجام داده اند پرچم انحصار طلبی بلند کردند امروز دم از حقوق بشر می زنند.

وی گفت: ببینید طلاهای قاره آفریقا را چه کسی برداشت می کند؟ آن وقت ملت آفریقا در چه وضعی به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه در دوران هسته ای بارها به تصور اینکه ملت ایران نخواهند توانست، محدودیت ایجاد کردند گفت: اما دیدند که ملت ایران می تواند و این توانستن در ذات ملت است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه آنها همه توان خود را به کار گرفتند تا مانع از دسترسی ملت ایران به دانش هسته ای شوند گفت: ما از یک مرزهایی عبور کردیم و به قله ها رسیدیم حالا امروز چه می گویند؟!

وی خطاب به برخی سران کشورهای غربی گفت: اینطور نمی شود دنیا را اداره کرد که چند نفر بگویند ما صاحب دنیا هستیم و ما می گوییم که کدام ملت چه داشته باشند و کدام ملت چه نداشته باشند، مگر شما چه کسی هستید؟!

وی ادامه داد: من دلسوزانه می گویم که دوره این رفتارها گذشته است. با ملت بزرگ ایران اینگونه حرف نزنید.

رئیس جمهور گفت: بهترین راه برای شما همکاری با ملت است؛ جهان را با مشارکت همه ملت ها باید اداره کرد و هیچ کس آقابالاسر دیگری نیست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه چه کسی گفته که اقتصاد جهان باید در دست شما باشد تا با چاپ دلار تقلبی کارهای فاسد خود را در دنیا ادامه دهید ادامه داد: با ملت ایران همراهی کنید و به ملت ها احترام بگذارید.

وی با تاکید بر اینکه احترام به حقوق ملت ها یک اصل روانشناسی است گفت: من روانشناس نیستم ولی می فهمم که این یک اصل در روانشناسی است که به ملت ها احترام بگذارید.

رییس جمهور ادامه داد: در دنیا یک جنگ راه انداختند و 70 میلیون نفر را کشتند و پس از آن اینگونه نتیجه گیری کردند که باز هم باید خودشان صاحب جهان باشند.

احمدی نژاد گفت: نگاه ما به مناسبات جهانی، نگاه مقطعی نیست بلکه یک نگاه تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفم که بگویم کشورهایی که دارای منابع غنی اورانیوم هستند در فقر به سر می برند و دیگران منابع آنها را غارت می کنند ادامه داد: همین الان تقاضاهای فراوانی از کشورهای متعدد داریم که در برخی موارد حتی پایتخت کشورها نیز برق ندارد. وقتی در یک کشور برق نباشد چکار می توان کرد؟

رئیس قوه مجریه خطاب به سران کشورهای غربی ادامه داد: مثل قبل به شما نصیحت می کنم که رفتارتان را درست کنید؛ ما هسته ای شدیم و هیچ کس قادر نخواهد بود که در مسیر تکمیل شدن چرخه های هسته ای مانع ایجاد کند.

وی ادامه داد: به نظرم هنوز دستاوردهای هسته ای و دیگر دستاوردهای کشور به خوبی معرفی نشده است. این همه دستاوردهای عظیم محصول یک حقیقت است و آن ایمان به توانمندی های ملت ایران می باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وقتی یک ملت خود را باور کرد دیگر حدی برای پیشرفت آن نخواهد بود خاطر نشان کرد: دولت به ملت اعتماد صد در صد دارد و خود را از مردم و برآمده از مردم می داند؛ انرژی بی پایان دولت در هر عرصه ای جاری شود آنجا را دگرگون می کند.

وی خطاب به ملت، سفرای کشورهای مختلف و تمام دنیا عنوان کرد: راه درک حقیقت انسان و بزرگی و کرامت آن این است که خودمان توانمندی هایمان را بشناسیم و پای آن بایستیم؛ امروز ملت ایران از این منظر یک الگو، پیشتاز و پیشگام در جهان است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما روی هوا حرف نمی زنیم، آثار این حرف هایمان روی زمین است، گفت: سالها ما وارد کننده فولاد بودیم اما الان 5 کارخانه فولاد ایجاد شده که به زودی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در پایان خطاب به مسئولان سازمان انرژی هسته ای گفت: باید کارها با همین شتاب گسترش پیدا کند، ممکن است ما در ارائه بودجه کم و زیاد داشته باشیم اما ظرفیت ملت فوق بودجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۶
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
66
آقای احمدی نژاد لطفا برید دنیارو اداره کنید شابد وضع ما ایرانیا بهتر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آهان اونجور که دکتر ایران رو اداره می کنه میشه دنیا رو اداره کرد چه خوب شد که فهمیدم !!!!
بسم الله جمشيد
|
Netherlands
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
51
حالا فهميدي نميشود دنيا را اينطوري اداره کرد. اينطوري يک نانوايي را هم نميشود اداره کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
67
بله باید مثل دکتردنیا را اداره کرد
کاش می رفتی رئیس جمهورآمریکا میشدی
هم برای آمریکارفتن خودت ونوه نتیجه هات هزینه رودست ما نمیذاشتی
هم سرسال آمریکا نابود میشد و ما پیروز میشدیم
اوس محمود
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
2
50
میدیم شما دنیا را مدیریت کنی تا مثل مملکت خودمون به ناکجاآباد بره.
اون دنیا را رهاکن ............. فکری به حال ما کن
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
احسنت.واقعا این کامنت جایزه نوبل داره.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
49
بروید همین مدل اداره ایران را در دنیا پیاده کنید شاید فرجی حاصل شود... راستی شنیده اید تو استرالیا مردم تورم ۰.۲ درصدی دارن تجربه میکنن و به فلاکت افتاده اند؟؟؟ چطور است جهت بهبود وضعیت انجا و کاهش نرخ تورم برای ریاست جمهوری آنجا هم نامزد شوید... اصلا نامزد دبیر کلی سازمان ملل شوید... جهان به مدیران لایقی همچون شما نیازمند است....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
41
یعنی باید اداره دنیا را به ایشان بدهند تا همه جای دنیا را مثل ایران کند در آنصورت غم و غصه مردم برای کاهش ارزش درآمدشان به یک سوم از بین می رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
20
ممکن است ما در ارائه بودجه کم و زیاد داشته باشیم اما ظرفیت ملت فوق بودجه است. -بزرگوار شکم گرسنه و پای برهنه و دل شکسته فوق بودجه نیست.اصلا فوق هیچی نیست و بهتر بگم هیچی نیست به جز شرمنده خودش و خونوادش.به امید روزی که بودجه کم و زیاد نباشه و منطقی و قانونمند باشه تا اینه همه گرفتاری واسه مردم پیش نیاد.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
37
فردا باز همه چی گرون میشه): کاش صحبت نمی کرد.کاش هنوز تعطیل بود اینا و مجلسیها میرفتن مسافرتی تفریحی .. . مارو با غصه هامون تنها میذاشتن. چی میشد فکر کن ..
مدیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
21
مدیر مدیره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
2
35
ماشا الله کارشناس ارشدی هستینناااااا.... فکر کنم یه دکتری حمل نقل الکترون پروتن هم داشته باشیییی....ااااا...انهمه دانش؟؟؟ آقا ما سر تعظیم فرود آوردیم... لطفا جهان را مدیریت کنید... راستی اگه آمریکا رفتی باز با خانواده و دوستان یادی از شاگرد تنبلتون انیشتین هم بکنید و سر قبرش حاضر بشید... طفلکی این روزا تو قبرش خیلی میلرزه....
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
27
از همین حالا ناراحتم که از چند ماه دیگه وقتی دیگه خبری از خبرای خنده داره اینجوری نیست چی کار کنم.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
28
تمام مردم و دولت های دنیا " زنبیل " گذاشته اند که اداره کردن دنیا را از ما یاد بگیرند .پس ما هستیم که باید بگوییم که دنیا را چگونه میشود اداره کرد ! ! !
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
30
آقای دکتر چقدر شعار میدی ؟ شما هنوز قادر نیستید فقط و فقط قیمت مرغ را در کشور کنترل کنید بقیه بماند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
11
چیه حقوقش کمه؟
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
10
تو بیا ایران رو اداره کن دنیا خودش اداره میشه.
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
1
11
وقتی ایران را این شکلی اداره میکنند میتوان کره ماه حتی خورشید را اداره کرد چون مهم خودشان هستند نه مردم
حمزه
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
12
1
احمدی نژاد من واقعا دوستدارم قدر تورا 20 سال دیگر خواهند دانست....
عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
7
1
بابا راست گفته وضع دنیا هم خوب نیست
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
1
6
الان هم دارید دنیا را اداره میکنید ولی از اون طرف همه را انداختین دنبال خودتان و نه گوش شنوا دارین و نه چشم بینا.
حکایت شما حکایت عجب حکایتی داشتی کل علی است .
باز بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
1
3
البته هر کسی نمی تونه جایی رو توی یه مدت کوتاه به جهنم تبدیل کنه خوب اینم یه جور تواناییه دیگه چرا نسبت به توانایی های دکتر اینقدر بی انصافی میکنید؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
1
3
بازم سخنان گهربار فرمودند
خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
2
چرا نمیشه دکتر؟؟؟ مگه شما ایرانو به این خوبی و گل و بلبلی مدیریت نکردید اینجوری . به والله قسم که دنیا رو هم همینجوری میتونید مدیریت کنی. اصلا شما مدیر کل کائنات هستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
تنها امید ما به نابودی جهان غرب ایشان است.......فقط کافیه مدیریتشو به عهده بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
دنیا؟ نه نه ترو خدا همین ایران بسه دنیارو خراب نکن جون مادرت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین