کد خبر: ۱۹۰۶۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

آیت‌الله کعبی: نامز‌دهای جریان انحرافی تائید صلاحیت نمی‌شوند/ احتمال وقوع چالش امنیتی در زمان تائید صلاحیت‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان انحرافی و فتنه صلاحیت هیچ مسئولیتی را در جمهوری اسلامی ندارد تأکید کرد: قطعاً کاندیدا و سران جریان فتنه و انحراف برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تائید صلاحیت نمی‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله عباس کعبی دقایقی پیش در همایش سراسری جامعه اسلامی دانشجویان کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با بیان اینکه فرایند نیروسازی بر پایه تشکیلات اسلامی باید در تشکل‌های سیاسی مورد اهتمام ویژه قرار گیرد اظهار کرد: فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی دانشجویان در چارچوب فعالیت‌های اسلامی و مبانی نظام مقدس اسلامی و قانون اساسی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی و توأم با ورزیدگی، نشاط سیاسی و با حفظ روحیه جوانی و شادابی و با اعتماد به نفس و توکل بر خدا باشد.

وی افزود: به گونه‌ای که گذر حوادث، این تشکل‌ها را که امید مقام معظم رهبری است سیاست‌زده نکند و یا اینکه تحت تأثیر احزاب و جریان‌های خاص سیاسی قرار نگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چه بسا در حال حاضر نیز بسیاری از شخصیت‌ها به دنبال این است که تشکل‌های سیاسی دانشجویان را همراه خود کنند. بنابراین دانشجویان در این مسیر باید بصیرت، آگاهی، صداقت و هوشمندی خود را به کار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: زمانی که گفته می‌شود حماسه باید اقدامی ماندگار و فوق‌العاده بزرگ و تاریخی به وجود آید؛ به عنوان مثال می‌توان به حماسه‌هایی چون حماسه پیروزی انقلاب در سال 57، حماسه 8 سال دفاع مقدس، حماسه 9 دی و حماسه 40 میلیونی و شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات اشاره کرد.

به گفته آیت‌الله کعبی، حماسه در فرهنگ ملت انقلابی ایران در حد و اندازه‌ای بسیار بسیار بزرگ است.

وی افزود: باید ملت ایران اقدام بزرگ و تاریخی و ماندگار دیگری را در تداوم مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی خلق کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور با بصیرت و آگاهی توأم با سرور و شور و نشاط انقلابی با فعالیت‌های گسترده انتخاباتی مراقبت و رصد انتخابات از جمله زمینه‌های خلق این حماسه در راستای فراهم‌‌سازی آن محسوب می‌شود. بنابراین در این ماه‌های مانده به انتخابات باید عملیات ویژه از سوی ملت قهرمان ایران صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در مشهد مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس فرمودند که من انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم و با صراحت حرف می‌زنم این صحبت ایشان بدین معناست که انقلابی‌گری جواب می‌دهد و روحیه جهادی و پیشرو می‌تواند سبب سرزندگی و نشاط شود. 

آیت‌الله کعبی متذکر شد: در انتخابات آینده نیز دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال فتنه‌ای دوباره هستند که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی می‌تواند تهدیدهای دشمنان را خنثی و امنیت کشور را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت نظام جمهوری اسلامی با مشارکت والای مردم در انتخابات گره خورده است افزود: تأثیرات ملت ایران در معادلات بین‌المللی و ملی بر کسی پوشیده نیست؛ تنها نظامی که 34 سال به صورت تصاعدی اوضاع منطقه و بین‌الملل را بر اساس اندیشه اسلامی و فکر انقلابی تحت تأثیر خود قرار داد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور در انتخابات رأی حقوقی به نظام جمهوری اسلامی است اذعان داشت: به واقع حضور در انتخابات بالا بردن پشتوانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. به عنوان مثال دیدیم که حتی در مذاکرات آلماتی نیز دشمنان عقب‌نشینی کردند و منتظر انتخابات ایران شدند چرا که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب بالا بردن ضریب امنیتی کشور و رشد و شکوفایی می‌شود.

آیت‌الله کعبی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه سلایق در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: براساس بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب هیچ یک از سلایق نباید ناز کنند و منت بگذارند و اما و اگر راه بیاندازند چرا که در مبانی نظام جمهوری اسلامی تردید کردن به معنای معتقد نبودن به نظام است.

وی با اشاره به جریان فتنه و انحراف گفت: البته باید توجه داشت که قطعاً جریان فتنه و انحراف در انتخابات تأیید صلاحیت نمی‌شوند چرا که صلاحیت هیچ مسئولیتی را در نظام ندارند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به ایجاد فتنه‌های احتمالی پیش از انتخابات و در زمان تأیید صلاحیت کاندیدا گفت: مسئولان امنیتی کشور فتنه‌هایی را در زمان تأیید صلاحیت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پیش‌بینی کردند و لذا ملت ایران نیز باید بصیرت و هوشمندی خود را حفظ کرده و حماسه‌ای را متناسب با شرایط ایجاد کنند و همچنین در زمان فتنه نیز عکس‌العمل مناسب در مقابل فتنه‌گران نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه سخن مقام معظم رهبری ملاک عمل رأی آحاد مردم است اذعان داشت: در حال حاضر شاهدیم برخی افراد و گروه‌های خاص سعی دارند خود را به نوعی همراه همیشگی و متناسب با نظر رهبری معرفی کنیم این در حالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند من تنها یک رأی دارم و رأی مردم تعیین کننده است اینکه برخی در تلاشند نشان دهند که رهبری به تشکل ما نزدیک‌تر است کار اشتباهی است، چرا که نباید از مقام معظم رهبری به سود یک جریان خاص هزینه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران ملتی سنتی و متدین است گفت: ملت عظیم ایران ملتی ارزشی و انقلابی بوده و روحانیت نماد این سنت دینی است؛ نباید اعتبار روحانیت برای تشکل‌های سیاسی و به نفع نامزدی خاص هزینه شود بلکه نامزدها باید خود را با بزرگان روحانیت هماهنگ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: نگاه به قدرت در نظام جمهوری اسلامی باید امانت‌دارانه و ابزاری برای خدمت باشد. در تبلیغات انتخاباتی باید نامزدها از صرف هزینه‌های بی‌مورد پرهیز کنند و اینکه نامزدی بی‌حد و اندازه و میلیاردی برای یک میتینگ خاص انتخاباتی هزینه می‌کند خلاف قانون است.

وی در بخش پایانی بر پرهیز از تخریب‌ها، تهمت‌ها و افتراها و رعایت صداقت با ملت و اخلاص و تلاش برای خدمت گسترده در انتخابات آینده برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و آرامش سیاسی و استفاده از عقل جمعی و ولایت‌مداری به عنوان برخی شرایط برای نامزدهای ریاست جمهوری تأکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
3
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز گفتند که من دیپلمات نیست و یک انقلابیم نه در سخنرانی اولین روز سال 92 در مشهد، آقای کعبی لطفاً با مطالعه و اطلاعات کامل صحبت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
1
بازم یکی دوقبل ازانتخابات ریاست جمهوری شدوهرکسی برای خام کردن ملت از سخنان آقا یه برداشتی میکنه
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
0
اصلا این دست نوشته ربطی به کعبی ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین