آفتابنیوز : آفتاب: ماجرای های خودرو سازان گویا تمامی ندارد و هر روز برگ تازه ای از عملکرد این صنف رو نمایی می شود.
اگر
از کنار صادرات 55 هزار دستگاه خودرو در سال 91 بگذریم (در حالی که
خودروسازان هنوز پیش فروشهای خود را به بازار داخلی تحویل نداده اند) و
همچنین از کنار واردات یک میلیارد دلاری خودرو در سال گذشته عبور کنیم (در
حالی که با بحران منابع ارزی در این سال رو به رو شده و برای واردات برخی
مواد ضروری نیازمند ارز بودیم) اما از کنار ورشکستگی این صنایع در حالی که
صد میلیاردها تومان برای روی پا نگه داشتن آنها هزینه شده است نمی توان
گذشت.
اخیر نماد ایران خودور از تابلو بورس حذف شده است آنهم پس از
سقوط ارزش سهام این شرکت به زیر 100 تومان. پی گیری خبرنگار ما از بورس
نتیجه چندانی در بر نداشت و مسئولین بورس تهران علت حذف نماد ایران خودرو
را عدم ارایه برخی دفاتر و اسناد مورد نیاز بورس دانستند.
این در حالی است که مسئولین ایران خودرو مساله را به کلی رد کرده و شرایط مالی و سهامی این شرکت را عادی می دانند.
غول خودرو سازی کشور زیان ده است
کشتی
شرکت ایران خودرو که در سالهای 88 و 89 در اوج قرار داشت و ارزش سهام آن
بالا یک هزار تومان (10 برابر ارزش اسمی سهام) قرار داشت اکنون به گل نشسته
و ارزش سهام آن از قیمت اسمی و دفتری آن نیز پایین تر قرار گرفته است تا
جایی که هر سهم ایران خودرو قبل از عید و در آخرین روزهای وجود نماد آن بر
تابلو بورس، کمتر از 97 تومان ارزش داشت.
به گزارش پارس،اگر کاهش این چنینی ارزش
سهام ایران خودرو را ورشکستگی این شرکت نگوییم، چه کلمه ای می توان جایگزین
آن کرد؟ تا کی باید بودجه عمومی و بیت المال را برای یک شرکت زیان ده
هزینه کرد. به ویژه اکنون که خط تولید بسیاری از محصولات آن یا به کلی
خوابیده و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کند.
اینا باید زودتر از اینا ورشکست میشدن تا حالا هم با پول ملت و دولت سرپا هستند.
منظور شما از جیب دولت چیست؟
آنچه در اختیار دولت است نیز مال ملت است، دولت که از خود چیزی ندارد.
آنچه در اختیار دولت است البته مال بعضی از ملت است. 3000 میلیاردی ها
به امید خدا ......... اصلا هرچی دعا لازمه که نابود بشه من پایم
فوری مقایسه باعربستان
چرابا کره نه؟
اتفاقا عربستان کاربهتری میکنه
این تولیدات جزچوب حراج به جان ومال مردم چیزی دیگه عائدی نداره
ایران خودرو وسایپا چی تولید می کنند جزبرندهای بی ارزش وازرده خارج فرانسوی اون هم باقطعات چینی
اگه پولی ازکشورخارج میشه بهتره به خودرو ژاپنی داده بشه تاچینی
فهمیدی؟
نمیشه که بخاطر ۱ الی ۲ میلیون کارگر و کارکمند اونم اگه درست گفته باشم ما پولی که به زحمت درآوردیم رو بدیم پراید و سمند بخریم بعد تصادف کنیم بمیریم بگیم قسمت بوده
اگه کارکنان این دو شرکت میخوان ورشکست نشن باید به شرکت خودشون معترض باشن نه به مردمی که جونشون رو دوست دارن
پیکان شد وانت پیکان
سمند شد وانت سمند
ال نود شد وانت ال نود
پراید شد وانت پراید
جونم براتون بگه فرانسه ۱ پژو داد اما ایران خودرو ۱۰۰ مدل پژو تولید کرد
کره ۱ پراید داد سایپا ۱۰۰ مدل پراید تولید کرد
و..............
ما داریم پول میدیم برای کشتن خودمون چرا چون مردم رو گذاشتن زیر منگنه اگه ماشین داخلی نخریم چی بخریم
مردم فقط باید حتی حسرت ماشین های مدل پایین خارجی رو بخورن. اگه این مالیات و عوارض ظالمانه روی خودرو های خارجی نبود یک نفر هم سراغ خودرو های داخلی نمیرفت.