کد خبر: ۱۹۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

پورمحمدی، از معاونت فلاحیان تا نامزدی ریاست جمهوری

پورمحمدي كه روزگاراني نه چندان دور در ركاب هاشمي رفسنجاني به عنوان معاون وزارت اطلاعاتي كه تصدي ان بر عهده فلاحيان بود در يك پست امنيتي ايفاي نقش مي كرد امروز حضورش در اين مقام امنيتي را يكي از نقاط قوت خود مي داند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زندگی: در ميانه حضور پر تعداد شخصيت هاي سياسي در صف كانديداتوري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري، مصطفي پورمحمدي وزیر کشور احمدی نژاد نيز بر اساس يك احساس تكليف براي حضور در اين رقابت حساس خود را اماده كرده و بصورت رسمي اعلام كانديداتوري كرده است.
 
  او نيز همچون ديگر رقبا  براي خود شعاري انتخاباتي در نظر گرفته كه به زعم خودش برگرفته از كلام حافظ شيرازي است، به اين مضمون كه آسايش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا. تا شايد بتواند در پرتو اين بيت دولت قانون، تولید و اشتغال تشكيل دهد.
 
پورمحمدي كه روزگاراني نه چندان دور در ركاب هاشمي رفسنجاني به عنوان معاون وزارت اطلاعاتي كه تصدي ان بر عهده فلاحيان بود در يك پست امنيتي ايفاي نقش مي كرد امروز حضورش در اين مقام امنيتي را يكي از نقاط قوت خود مي داند.
 
اين روحاني امنيتي 53 ساله كه تجربه حضور در دولت نهم در مقام وزير كشور را نيز دارد در شهر قم بدنيا آمده است، او در دولت احمدي نژاد تنها يك سال و نيم فرصت حضور در كابينه را داشت چرا كه بعد از ان از سوي رئيس دولت بركنار شد و راهي سازمان بازرسي كل كشور شد.
 
 
وشايد بعد از اين بود كه بارها و بارها با دولتی‌ها و به خصوص معاون اول رییس‌جمهور دچار تنش و درگیری شد. و حالا چيزي نزديك به دو ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري رسما اعلام كانديداتوري كرده است. او كه از پشتوانه جامعه روحانيت مبارز برخوردار است بعد از اينكه حجت الاسلام ابوالحسن نواب كنار گذاشته شد جايگزين وي در معاونت سياسي جامعه روحانيت مبارز شد. همانجا بود كه با استفاده از اين سمت ستاد انتخاباتي جامعه روحانيت را نيز تشكيل داد و در پرتو آن نشست هاي متعددي را برگزار كرد كه البته چندان هم موفق نبود.
 
 
حضور يك مقام امنيتي در عرصه انتخابات رياست جمهوري پيش از اين نيز تجربه است ، چهره هاي امنيتي ديگري مانند محمدي ري شهري و علي فلاحيان نيز در اين نوع رقابت حضور داشته اند. و اين بار در عرصه انتخابات رياست جمهوري 92 پورمحمدي به همراه رئيس اسبق خود علي فلاحيان شايد تا پايان رقابت ها در عرصه باقي بماند و مبارزه كند.
 
 
پدر اين روحاني ،‌ مرحوم حاج‌ حسين‌ پورمحمدي‌ (شرافت)، خياط بود و لباس‌ آقایان روحاني را می‌دوخت؛ مادرش منصوره‌السادات‌ مدرسي‌ سريزدي‌ از خانواده عالمان قم و از نوادگان‌ حضرت‌ آيت‌ الله العظمي‌ حاج‌ شيخ‌ عبدالكريم‌ حائري‌ يزدی بود.
 
 
مصطفي پورمحمدي تحصیلات مقدماتی خود را در تهران و قم به پایان رساند و علوم دینی را در حوزه‌های علمیه قم تهران و مشهد خوانده و چند سالی در درس خارج فقه و اصول، در محضر عالمان قم، تلمذ کرده است. حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي در سن 20 سالگي به عنوان جوان‌ترين نيروي قضايي كشور دادستان‌ انقلاب‌ در مسجد سليمان‌ شد. وي پس از آن در دستگاه‌هاي قضايي بندرعباس، مشهد و قم فعاليت و در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات در وزارت اطلاعات به ايفاي مسئوليت پرداخت. شايد بيشترين مسئوليتي كه در كارنامه پورمحمدي مورد توجه  قرار مي گيرد همين پست هاي امنيتي و حضور او در وزارت اطلاعات باشد.
 
 
رئيس اطلاعات خارجي وزارت اطلاعات در دولت سازندگي و امروز با حضور در ائتلاف اكثريت اصولگرايان با منوچهر متكي، يحيي آل اسحاق، محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام ابوترابی همراه شده است.
 
 
البته شخص پورمحمدي در اظهار نظري پيش بيني كرده كه در آينده اي نزديك در ميان اصولگرايان ائتلاف ديگري تشكيل خواهد شد.
 
 
در كارزار انتخابات رياست جمهوري علاوه بر اطرافيان پورمحمدي، رسانه هاي متعددي نيز از او  حمايت مي كنند. اين رسانه ها به او كمك مي كنند تا بتواند در خيابان پر تردد انتخابات يازدهم رياست جمهوري  حرفي براي گفتن داشته باشد.
 
 
هم اکنون در محافل رسانه ای کشور، سایت های "نامه نیوز"، "قانون آنلاین" "پارسینه" و هفته نامه "متن" و البته روزنامه قانون به رسانه های تحت پوشش یاران پورمحمدی مشهورند.
 
كه در اين بين  مديريت سایت و هفته نامه وی يعني نامه نیوز و مجله متن رسما بر عهده علی پورمحمدی برادر اين كانديداي انتخاباتي است.
 
 
و شايد مديريت ضعيف اين دو رسانه بود كه پورمحمدي را بر آن داشت تا ايجاد يك رسانه ديگر را نيز در دستور كار خود قرار دهد بر همين اساس طبق يك توافق قرار شد تا روزنامه قانون براي انتخابات رياست جمهوري 92 به حمايت از مصطفي پورمحمدي بپردازد.
 
 
به هرروي به نظر مي آيد كه  در اين ميدان حساس رقابت انتخاباتي هركسي كه كارنامه اجرايي قوي تري داشته باشد نزد افكار عمومي مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین